Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
Advertisements

Risicomanagement met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte
Ontwikkelen van inkoop- en sourcing- strategieën
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
PRIJS Tina Brackeva Kristel De Becker Anneleen Hofmans Els Jurriëns
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Business Marketing Management
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
AQUA LION Finance & Business Control
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Snoezelen snuffelen doezelen.
Facility management en inkoop
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
ECHTSCHEIDING & KINDEREN De onderhoudsbijdragen voor kinderen.
ECHTSCHEIDING & KINDEREN De onderhoudsbijdragen voor kinderen.
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
Hoofdstuk 8 Dienstprocessen ontwerpen en managen.
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
GiffGaff.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Business Marketing Management
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Hoofdstuk 2.
Governance / Baten uitdagingen: het verschil maken in de praktijk Reflectie op hoe uw project het verschil kan maken in de praktijk; een hulpmiddel vanuit.
Hoofdstuk 3 Prijsbeleid
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Prijs/ kwaliteit service. ENERGIE in de praktijk Joachim Hurtekant.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Dienstenmarketing Week 4.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Pag 107 t/m 136. Waar gaan we het vandaag over hebben? samenvatten vorige week Uitwerking toets bespreken Uitwerking huiswerk Bezettingsverschillen Differentiële.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
De bedenkers.
WAT KOST DE KAPPER? Ondernemend gedrag - Haarverzorging.
Richthuurprijzen als bruikbaar beleidsinstrument?
Lang leve de zelfhulpgroep!
Richthuurprijzen als bruikbaar beleidsinstrument?
Financieel 2.
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
DEEL DRIE Evaluatie van de activiteiten uit het beroepsleven
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management

1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk voor dienstverleners en hoe kunnen we op een eenvoudige manier per dienst activiteiten calculeren? 3Wat zijn de voornaamste strategieën voor het verhogen van de nettowaarde voor de klant? Wat is de relatie tussen niet-monetaire kosten en de nettowaarde van diensten? 4Onder welke omstandigheden zijn dienstenmarkten minder prijsconcurrerend? 5 Hoe kan inkomstenmanagement de winstgevendheid verbeteren? En hoe kunnen we in verschillende segmenten verschillende prijzen vragen zonder dat klanten zich benadeeld voelen? 6 Welke zeven vragen moeten marketeers kunnen beantwoorden wanneer ze een effectief prijsbeleid moeten opstellen?

Vervolg Tabel 6.2 Voornaamste categorieën van prijshekken

Vervolg Tabel 6.3 Enkele vraagstukken mbt prijsbeleid