Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 2: Innovatieve trends Deel A.
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Workshop 3 deel 1: Marketing
Marketing Marketingmix
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Ondernemen na je studie!
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3 Uitgedeelde stencil Rekentrainer!
Social Media.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Hoofdstuk 2.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Minor Internet Marketing
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Ondernemen moet je doen
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Les : Van oude naar nieuwe markten Groen Ondernemen Sieme Luijckx Coen van Wetering.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Van idee naar onderneming Wat brengt het idee op? FEBRUARI 2016JAN PAUL TER KEURST.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Vernieuwing in het VMBO
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
What will you do to change the
Van Opdracht tot Website
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Duurzaamheidsweek klas 11
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Nederland en de rest van de wereld
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter Keurst

Jouw duurzame idee of thema Uitwerking van het thema Start van een onderneming

Een duurzaam thema Zoeken naar verdieping door studie Kunnen duurzame energiebronnen in onze energiebehoefte voorzien? Alternatieven voor plastic? Is het olietijdperk voorbij? Thema uitwerken volgens de opdracht op de website

Van idee tot onderneming: een ondernemingsplan Een ondernemingsplan bestaat uit twee delen: Een marketingplan Een financieringsplan

Het marketingplan: de klant en jouw groene idee Een marketingmix: instrumenten om de klant te overtuigen en te bereiken. Productbeleid Prijsbeleid Plaatsbeleid Promotiebeleid

Productbeleid: Unieke eigenschappen van het product of de dienst ten opzichte van vergelijkbare producten? Onderscheidt het product zich in kwaliteit, design, functionaliteit en natuurlijk duurzaamheid. Bij een product staat het afval is voedsel principe voorop: is het product voedsel voor een ander product? Hoe groen is de kringloop van het product? Hoe groen is de productie? Voorbeelden: Rotterzwam, Infactwear, Haarlems Hout, Happy Shrimp

Is de dienst gebruikersvriendelijk, duurzaam? Op welke duurzame thema’s spelen de diensten in? Gebruik van sociale media dan wel de deeleconomie Voorbeelden: Schoonschip, Idefix, Peerby, thuisafgehaald Het productbeleid is voor een duurzame onderneming het belangrijkste marketinginstrument!!!!!!!!

Prijsbeleid: Wat is de prijs van je product? Is je product of dienst een luxe of primair goed? Wat zijn de prijzen van vergelijkbare producten? Hebben kortingen zin bij het product of dienst? Hoe prijsgevoelig is het product of dienst? Duurzaam hoeft niet duur te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaatsbeleid: Op welke locatie en welke gebieden? Op welke wijze? Internet online of juist fysiek aanwezig. Samenwerking met andere ondernemers: Past mijn duurzaam product in het assortiment van een bedrijf met een goed distributienetwerk? Gebruik van andere winkelketens of websites. Waar zitten de afnemers van de dienst of product

Promotiebeleid: Wat is onze merknaam Ons Logo Hoe maken we naamsbekendheid en wordt de klant bereikt Internet Flyers Sampling Sponsoring Een goed duurzaam verhaal spreekt aan!

Schrijf het marketingplan aan de hand van de opdracht op de website Marketingtheorie staat in hst 4 van kopen en werken te vinden op de website Financieringsplan volgt woensdag.