Trends in retail, de cijfers. Locatus Dé onafhankelijke bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux én 50 Europese winkelsteden. Locatus verzamelt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in de retailmarkt
Advertisements

Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Terugblik 2010 – vooruitblik 2011 Vastgoedsociëteit Haaglanden | Kyocera Stadion | 14 april 2011.
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Presentatie Stand van zaken Plannen 2011
Noordelijke Arbeidsmarkt-verkenning 2006
De arbeidsmarkt in Zuid-Limburg (in de techniek)
Onafhankelijke bron Dé onafhankelijke bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux én 50 Europese winkelsteden. Locatus verzamelt zelf informatie.
Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Wat denkt u bij het zien van deze vier foto’s? KLIK
 Speelveld wordt sneller en complexer  Demografische trends: regionale krimp, ontgroening, vergrijzing en verkleuring  (Overheids) financiën onder druk.
Domein Leefbaarheid Actualisering Uitvoeringsprogramma Strategische Agenda Netwerkbijeenkomst 13 mei 2014.
Fun of functie in Haarlem?
Van bestrijden naar begeleiden: demografische krimp in Nederland
Beschrijvende en inferentiële statistiek
Prof. dr Jouke van Dijk Hoogleraar regionale arbeidsmarktanalyse
Het zoeken en vinden van trends
NETWERKSESSIE VLAAMS-BRABANT “CIJFERS IN DE ETALAGE” 22 NOVEMBER 2013.
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.
 Auteurs: F.J. Bredt, T.I.J. van den Berg, L.A.M. Elders, A. Burdorf.
DE TOEKOMST VAN DE INDUSTRIE IN BELGIE
Vier Trends rond Regio Zwolle – en effecten op de maatschappelijke opgaven Hans Peter Benschop Trendbureau Overijssel Zwolle, 31 oktober 2014.
Detailhandel in Zaanstad
College 2 Marketingomgeving
Zeist Er is echt werk aan de winkel! Gerard Zandbergen winkelwiskundige, betrokken bewoner.
Demografisch beeld BEVOLKING
Regionale krimp en woningbouw Ruimteconferentie 28 oktober 2008, Rotterdam Femke Verwest, Niels Sorel en Edwin Buitelaar.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
prijs- en servicemarkt
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
 Drie soorten opgaven: ◦ vanuit de prijs exclusief btw ◦ vanuit een btw-bedrag ◦ vanuit de prijs inclusief btw.
1 CCM - Mod FIN B&P FIN: Beslissingen en Planning H6. Duration Drs. J.H. Gieskens AC CCM QT.
Economische en demografische aspecten van vergrijzing Roel Beetsma MN Chair in Pension Economics Vice-decaan FEB Universiteit van Amsterdam.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Nederlandse economie in stabieler vaarwater Coen Teulings, 19 april 2013.
11 mei * Hoe groot is de markt? * Hoe groot is het marktpotentieel? * Hoeveel concurrenten zijn er en waar zijn zij gevestigd? * Welk marktaandeel.
Krimp in de gemeente Sudwest Fryslan en de gemeente Leeuwarden.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Alléén voor leden van JCI. Maak kans op een iPad!
INSPELEN OP VERANDERINGEN IN BINNENSTEDEN Tegengaan van leegstand Stadswerkcafé.
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
De burger aan zet Ben van Essen Strateeg provincie Limburg, Voorzitter Vereniging Kleine Kernen Limburg, Welzijnsstg. Synthese, Gezondheidscentrum America.
Workshop bevolkingskrimp en detailhandel SER 1 november
Presentatie St. Anthonis Paul Smolders 13 april 2016.
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Bevolkingskrimp: begeleiden en benutten.
Bron: DNB. De cijfers %-mutaties DNBCPBDNBCPBDNB Bruto binnenlands product-1,0-0,6-½1,0 Particuliere consumptie-1,5-1½-1,7-1½-1,2 Uitvoer.
Krimp en economische vitaliteit Gerard Marlet SER-BZK – 1 november 2012.
Demografische ontwikkelingen Zuid-Kennemerland. NL: Op termijn dalende bevolkingsgroei CBS prognose, december 2015.
Retail/detailhandel Presentatie Retail ontwikkelingen Brunssum Retail ontwikkelingen Raadsinformatie avond 19/4.
Verbetering afvalscheiding laagbouw Leiderdorp
Onderzoek naar leegstand binnenstad Rekenkamercommissie Dordrecht
Inventarisatie effecten FOC Bleizo
Domein Leefbaarheid Actualisering Uitvoeringsprogramma Strategische Agenda Netwerkbijeenkomst 13 mei 2014.
Omgevingsvisie Emmen Centrum Gemeenteraad
Tegen de innovatieparadox
Regionale detailhandelsvisie Noord Limburg
Rekenen met procentuele afname
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
21st century skill: burgerschap
CONGRES STEDELIJKE KAVELRUIL De Retailagenda 2018 – 2020
Meten & Analyseren (M&A)
planning, branches & beleving
Kennisnetwerk Detailhandel
Parkeeronderzoek Venlo
Omgevingsvisie gemeente Heerenveen - thematafel wonen
Transcript van de presentatie:

Trends in retail, de cijfers

Locatus Dé onafhankelijke bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux én 50 Europese winkelsteden. Locatus verzamelt zelf informatie over winkels en passantenaantallen AmsterdamBrusselBarcelona

Actuele bedreigingen

Bestedingsaandeel internet Bron: Detailhandel.info (obv CBS)

Technologie

Vergrijzing en Krimp

Internationalisering

No-compromise Prijs Service

Gevolgen

Faillisementen

Oplopende leegstand

Polarisatie in leegstand

Regionale verschillen

Minder detailhandel

Afnemende filialisering

Blurring

En nu???

Scenario’s

Pagina 26 Hoeveel gevulde verkooppunten Zijn er over in 2025? Scenario A: lineair extrapoleren Scenario B: trend obv demografische ontwikkeling Scenario C: invloed van internet

Pagina 27 Scenario A: Trendextrapolatie 3 jaar 8 jaar

Pagina 28 Scenario A: Procentuele daling in 2025

Pagina 29 Scenario B: Demografie

Pagina 30 Scenario B: Combi van A met demografie

Pagina 32 Scenario C: invloed van internet

Pagina 33 Scenario C: invloed van internet

Pagina 34 Scenario C: Effect, 3 varianten

Pagina 35 Scenario’s: De drie op een rij

Pagina 34 Scenario’s: Verschillen tussen winkelgebieden