De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne."— Transcript van de presentatie:

1 Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne

2 - Cultuur- en vrijetijdsaanbod via sensibiliseringscampagnes en evenementen. - Jongeren die in het buitenland willen studeren.

3 European Youth Card Association Promoot mobiliteit en actief burgerschap Europese studentenkaart voordelen in 38 landen Vb. musea in Amsterdam, OV in Kroatië, Spanje

4 Communicatie op maat

5

6 Sensibiliseringscampagnes

7 Sensibiliseringscampagnes - online

8

9 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne

10 TIP 1 vertrek vanuit de leefwereld van de jongere.

11 Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Wat zijn hun prioriteiten? Wat zijn de meest voorkomende vragen en obstakels Via enquête. TIP 1 – vertrek vanuit de leefwereld van de jongere

12 Ben je al naar het buitenland getrokken? 380 jongeren

13 Wat vond je ervan?

14 Waarom (nog) niet?

15

16

17

18 Grootste reden: ik speel competitie volleybal en wil dit niet stoppen of onderbreken Ik doe mijn werk en stage graag hier, ben graag veel en vaak bij mijn vrienden en hobby's Op mijn unief moet je alleen gaan Ik durf daar niet alleen te zijn. voor mijn richting is dit minder interessant. Ik zit op unief en heb het nu al moeilijk genoeg, dus in een andere taal lijkt het me nog moeilijker. Waarom (nog) niet?

19 TIP 1 – vertrek vanuit de leefwereld van de jongere Speel in op wat er leeft bij jongeren (de blok, festivals, keuzestress, …) en betrek die topics in je communicatie Ga na wat hun noden zijn, prioriteiten en gebruik dit als startpunt. Topics die wij gebruikt hebbben Kost dit veel geld? Waar kan ik naartoe? Wat moet ik meenemen/achterlaten? Hoe zit het met mijn studiepunten

20 TIP 2 Let’s get personal

21 Vertel een persoonlijk verhaal als startpunt. Gebruik je eigen naam of gebruik een gezicht voor je campagne TIP 2 - Let’s get personal

22 -Breng persoonlijke verhalen -Maak jezelf persoonlijk.

23 TIP 2 - Let’s get personal

24

25 Vertel een persoonlijk verhaal als startpunt. Gebruik je eigen naam of gebruik een gezicht voor je campagne

26 TIP 3 De buitenkant telt

27 TIP 3 – De buitenkant telt Generatie Instagram & Snapchat

28 TIP 3 – De buitenkant telt

29 Goede beelden (= enthousiasme / kwaliteit) zijn onontbeerlijk Wees creatief met de vorm van de inhoud. TIP 3 – De buitenkant telt

30 Goede beelden (= enthousiasme / kwaliteit) zijn onontbeerlijk Wees creatief met de vorm van de inhoud. TIP 3 – De buitenkant telt

31

32 TIP 4 Niet te hip

33 TIP 4 – Niet te hip YOLO FOMO

34 TIP 5 Less is more

35 TIP 5 – Less is more

36

37 TIP 6 Kies je kanalen

38 TIP 6 – Kies je kanalen. Facebook. langere artikels, video’s, getuigenissen

39 TIP 6 – Kies je kanalen. Instagram Getuigenissen met quote Achter de schermen van eigen team. Verhaal via Instagram van student.

40 TIP 6 – Kies je kanalen. Twitter. Geen populair platform voor jongeren. Snapchat. Dag uit het leven van. => Hoeveel tijd/mankracht hiervoor?

41


Download ppt "Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne."

Verwante presentaties


Ads door Google