De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 2 - Intuïtie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 2 - Intuïtie."— Transcript van de presentatie:

1 Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 2 - Intuïtie

2 Inleiding: Leerdoelen van deze module Kinderen worden in deze module bewust van hun eigen gevoelens. Zij leren de gevoelens te verwoorden en te duiden. Tenslotte worden zij bewust van het beroep dat reclame doet op je eigen emoties. Reclame en emoties:Groepsgesprek op basis van Powerpoint30 min Introduceer eerst de denk-pauze en laat de kinderen hun pauze-knop bepalen. Denken hoeft even niet. Ga verder met de bodyscan. Bespreek dat ieder mens gevoelens en emoties heeft. Laat de klas eens emoties noemen en schrijf deze op het bord. Maak een onderscheid tussen prettige en onprettige gevoelens. Bespreek ook met elkaar waar je deze gevoelens voelt in je lichaam. Laat daarna de emotiesoverzichten in de Powerpoint zien en vraag hen een situatie of gebeurtenis noemen waarin zij deze emoties zouden voelen. Gevoelsopdrachten:Klassenopdracht op basis van Powerpoint50 min Bespreek eerst met de klas dat alle gevoelens goed zijn en gebruik daar bij de dia in de Powerpoint. Doe daarna de eerste twee gevoelsopdrachten en stel steeds de vragen: Wat voel je en waarom? Waar voel je het in je lichaam? Doe daarna één voor één de opdrachten aan de hand van de reclamefilmpjes in de powerpoint. Afsluiting:Samenvattend groepsgesprek Bespreek de resultaten van Module 2 in de klas en sluit af. 2. Intuïtie

3 Wat is een denk-pauze? Waar zit jouw pauze-knop?

4 Wat zijn gevoelens en emoties? En waar voel je dit in je lichaam? Iedereen heeft gevoelens en emoties Deze kun je voelen in je lichaam Emoties kunnen bepalen hoe jij reageert

5 Prettige emoties Blij Nieuwsgierig Gelukkig Verlangen Verliefd Bewondering Wanneer voel je je zo?

6 Onprettige emoties Boos Verdrietig Bang Irritatie Verveling Jaloezie Wanneer voel je je zo?

7 Help! Ik weet niet wat ik voel. Help! Ik weet niet wat ik voel. Wat je ook voelt en hoe verwarrend het ook is! Het is altijd goed. Wat zijn gevoelens en emoties?

8

9 Waar in je lichaam voel je die emotie(s)? Hoofd Buik Kleine teen Alles kan en mag!

10

11 Hoofd Buik Kleine teen Alles kan en mag! Waar in je lichaam voel je die emotie(s)?

12 Opdracht

13 Opdracht

14 Opdracht

15 Opdracht

16 Communicatie loopt van Het hoofddoel van reclame is … VERKOPEN Daarvoor maken ze gebruik van … TACKTIEKEN & TRUCJES Ze spelen in op jouw gevoelens om te zorgen dat jij … KOOPT Wat weten we nu al van reclame? ZENDERBOODSCHAPMEDIUMONTVANGER


Download ppt "Reclame Masters | Ik en reclame! PowerPoint behorende bij het lesmateriaal Reclame Masters van Stichting Media Rakkers Module 2 - Intuïtie."

Verwante presentaties


Ads door Google