De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bij juf Sarah.  Zwiso  7 werkboekjes, scheurblok  Zwiso-wijzer  toetsen  Hulp bij het leren? Zwiso-wijzer ik oefen (scheurblok) paralleltoetsen hulpmap.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bij juf Sarah.  Zwiso  7 werkboekjes, scheurblok  Zwiso-wijzer  toetsen  Hulp bij het leren? Zwiso-wijzer ik oefen (scheurblok) paralleltoetsen hulpmap."— Transcript van de presentatie:

1 bij juf Sarah

2  Zwiso  7 werkboekjes, scheurblok  Zwiso-wijzer  toetsen  Hulp bij het leren? Zwiso-wijzer ik oefen (scheurblok) paralleltoetsen hulpmap

3  Tijd voor Taal ‘accent’  werkboek, lesboek  taalsystematiek  toetsen  Hulp bij het leren? onthoudkaders Bingel accentweken bundels accentweek

4  Tijd voor Taal  werkboek  dictees  Hulp bij het leren? Bingel oefenboekje (thuiswijzer) werkbundel (bijtje)

5  Mundo ◦ werkkaternen ◦ bronnenboek ◦ toetsen  Hulp bij het leren? online oefentoetsen  Eigen thema’s: bv. sneeuwschool

6 5 de leerjaar = energieklas

7  Beaufort  handboek  werkboek  woordkaartjes  toetsen  Hulp bij het leren? Mon petit livre rouge WRTS en DVDWRTS Kweetet.be Extra oefenbundel

8  Stimuleren: leerlingen aanmoedigen, positieve benadrukken. (Bijv. benoemen wat goed gaat, niet vergelijken met andere leerlingen.)  Compenseren: het gebruik van bepaalde hulpmiddelen toelaten. (Bijv. Kurzweil, rekenmachine, hulpmap,...)  Remediëren: individueel leerhulp aanbieden om leerachterstand te vermijden. (Bijv. extra instructie, mindmapping, spellingsstrategieën,...)  Differentiëren: variatie aanbrengen in de leerstof en aanpak. (Bijv. verlengde/verkorte instructie, vermindering lesstof/verdiepingsstof aanbieden, extra werktijd,...)  Dispenseren: bepaalde onderdelen van het leerprogramma laten vallen en waar mogelijk vervangen door iets gelijkwaardigs. (Bijv. vrijstelling van hoofdrekenen met moeilijke getallen, spelling bij de Franse taal wordt anders/niet gequoteerd, vrijstelling van spellingsfouten in andere vakken...) -> Voor leerlingen die (tijdelijk) moeilijkheden ondervinden bij het leren. -> Een sticordi-contract wordt opgesteld in samenspraak op school. (leerling, ouders, leerkracht(en), zorg en CLB)

9  donderdagnamiddag  geen carrousel meer  lessen gegeven door klastitularis

10  samen met het 6 de leerjaar, op vrijdag  kinderen van het 2 de en 3 de leerjaar  leesstrategieën en leeshoudingen worden aangeleerd.

11  ZWEMMEN (zie kalender!) ◦ op maandag ◦ fiets ◦ zwembad Sportoase ◦ meisjes: bikini of badpak ◦ jongens: aansluitende zwembroek (zonder zakken, in lycra) ◦ badmuts verplicht  kleur per zwemniveau: watergewenning, lerende zwemmer, zwemmer  TURNEN ◦ vrijdag Meester Sven

12  Katholieke godsdienst : juf An  Zedenleer: juf Inge  maandag en donderdag

13 WE DRAGEN ZORG VOOR:  SEPTEMBER ELKAAR  OKTOBER ONZE OMGEVING  NOVEMBERONZE FAMILIE  DECEMBERONZE SPULLEN  JANUARIDE DIEREN  FEBRUARITRADITIES  MAARTTALENTEN  APRILDE ZEE  MEIONS LICHAAM  JUNIONZE SCHOOL  Finse woordje voor ‘fijn’ of ‘leuk’  Antipestprogramma  Meer info op de Kiva infoavond ->17/09 

14  elke dag nakijken / handtekening plaatsen  zelf leren plannen  ingeschreven op donderdag = indienen op donderdag.  brieven -> donderdag

15  huiswerk, taken en toetsen worden 1 week op voorhand ingeschreven.  telkens op vrijdag dictee (woordpakket).  huiswerk niet gemaakt = extra taak.

16  wekelijks:  Karrewiet nieuws van de week Karrewiet  maandelijks ->zie agenda!  spreekopdracht -> krantenartikel voorstellen

17  IN DE KLAS ◦ uit de klasbibliotheek, van thuis of van de bibliotheek ◦ invullen in leesmap  THUIS (boekbesprekingen) -> zie agenda! ◦ 2 boeken ◦ 1 strip ◦ opdrachten zie lesmap

18  ‘kaartje’ in de kijker  Leerlingen introduceren elk om beurt een kaart op maandag.  Invulling naar keuze. Jullie zien er stralend uit vanavond!

19  elke maand  ingekleefd in agenda  Waar wordt extra op gelet? ◦ tijdig op school ◦ taken en opdrachten op tijd afgeven ◦ schoolmateriaal bij hebben ◦ agenda laten ondertekenen ◦ turn- en zwemuitrusting ◦ fluojasje met als doel -> stimuleren!

20  bestellen via de brief  maandag = fruitdag

21  afspraken i.v.m. traktaties en tussendoortjes  maandag = fruitdag (droge koek mag enkel ‘s namiddags)  drank: water, ecologisch fruitsap of (soja)melk  tussendoortjes: fruit, boterham, droge koek (geen suikerbommen!)  traktatie (zeker GEEN must): bij voorkeur gezond (suikerbommen niet toegstaan) of speeltje (bv. leuke sticker, potlood,...)

22  Gelieve in het park te wachten tot de rij voorbijkomt.

23  turnkledij  drinkbekers  brooddozen

24  dinsdag en donderdag  duur: 30 à 45min  Verplicht voor lagere schoolkinderen die in de opvang blijven.  geen huiswerk = leestijd

25  Nieuwe website: hetanker.knokke-heist.be  Oefenwebsites -> zie sticker agenda  Vragen?


Download ppt "Bij juf Sarah.  Zwiso  7 werkboekjes, scheurblok  Zwiso-wijzer  toetsen  Hulp bij het leren? Zwiso-wijzer ik oefen (scheurblok) paralleltoetsen hulpmap."

Verwante presentaties


Ads door Google