De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011."— Transcript van de presentatie:

1 MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011

2 Agenda komende weken Week 1: Internet Model en Internet proces Week 2: Van visie naar moodboard Week 3: Wireframing & Use Cases Week 4: Beeld en tekst / Infographics Week 5: Fotografie Week 6: Schrijven voor beeldscherm Week 7: Gastcollege

3 Agenda week 3 Persona’s User story Wireframing

4 Eerste contact & Planning

5 PERSONA’s

6 Gebaseerd op gedragspatronen Karakter van een gebruiker Aanduiding met foto/icoon Wat doet de persona op jouw website?

7 Myer Briggs Type Indicator Ben je een snelle of een langzame beslisser? Beslis je op basis van feiten of op basis van emotie?

8 Myer Briggs Type Indicator Competitief: snel  opsommingen Methodisch: feitelijk  bewijzen Spontaan: emotie  aanbiedingen Humanisch: weldoordacht  ervaringen

9 Persona 1: Marcel NameMarcel Jansens Age33 Social LifeMarcel is single and lives with his two pets in a small town called Ijsselstein. He regularly sports and is very busy socializing with friends and family. Work LifeHe works at VLC as eBusiness Consultants and Avans Hogeschool as teacher. ExperienceMarcel is a trained internet user and very strict on usability. MBTISpontaan

10 MAAK 4 PERSONA’s Tip: gebruik de MBTI theorie

11 USER STORIES

12 WAAROM? Er is niet zoiets als “DE GEBRUIKER” Woorden zijn niet expliciet Set van functionaliteiten Aanleiding: AIDA - Model

13 AIDA A: aandacht consument / opvallen I: Interesse trekken / belofte D: Drang tot kopen / overtuigen A: tot actie overkomen  aanschaf

14 User Story bestaat uit … Visuele representatie Film Strip … Script van maximaal 20 regels Houd de persona in de gaten.

15 Voorbeeld Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Als student, wil ik graag goedkoop naar Rome heen en weer voor een weekend. Als ‘frequent flyer’ moet ik snel een reis kunnen herboeken.

16 Detail Story Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Krijgt de docent zijn geld terug? Hoe gebeurt dit? Hoe lang van te voren mag de bestelling geannuleerd worden? Geldt dit voor alle boeken? Voor alle websitegebruikers? Moet de docent de annulering bevestigen? Hoe?

17 Story voorwaarden Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Er wordt geen geld teruggegeven De annulering moet maximaal 4 dagen voor levering doorgegeven worden Alleen premium leden mogen annuleringen doorgeven.

18 Story met substories Als docent, wil ik boekbestellingen kunnen annuleren. Als premium lid mag ik een annuleringen doorgeven. Als premium lid mag tot maximaal 4 dagen voor levering mijn annuliering doorgegeven Als niet-premium lid mag ik geen annuleringen doorgeven.

19

20

21 MAAK 2 USER STORIES PER PERSONA Tip: houd sterk rekening met MBTI

22 VRAGEN

23


Download ppt "MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google