De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’

Verwante presentaties


Presentatie over: "20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’"— Transcript van de presentatie:

1 20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’

2 ? ? ? ? ? ? Een Persona is een fictief karakter, gebaseerd op observaties, onderzoek en interviews met een bestaand persoon of meerdere personen die een specifieke doelgroep representeren. • Naam • Leeftijd • Geslacht • Burgerlijke staat • Geboorte/woonplaats • Culturele achtergrond • Opleiding • Voormalig beroep • Interesse, hobbies • Motivatie • Doelen • ‘Needs’ • ‘Skills’ • Pijnpunten • Gedrag • Media gebruik (mobile, computer, tv, music) NB! Het is niet de bedoeling karikaturen te maken nav de silhouetten, maar gebruik deze als template voor het echte karakter waar je voor gaat ontwerpen!!!

3 ? ? ? ? ? ? ‘A day in the life..’ is een scenario waarin je een typische dag in het leven van je persona beschrijft. Wat ervaart hij/zij, wat gaat goed op die dag, wat gaat er mis of is altijd een ‘pijn punt’ of irritatie… Dit verhaal helpt je ontwerp mogelijkheden/interventies te localiseren. • Zoek een portret (of neem zelf een foto als je iemand kent op wie je je scenariomede gaat baseren) en gebruik die in de opmaak van je verhaal. • Plaats onder dat portret een ‘typische’ uitspraak van je persona, maw een zin waarin de lezer direct inzicht krijgt in het karakter van je persona. • Gebruik zoveel mogelijk verzamelt materiaal, maar houdt het helder. Ook hier weer: al het onderzoek dat je doet om je persona gestalte te geven documenteer je!


Download ppt "20/02/2014 Onderzoek Happy Aging 2 : Persona’s & ’A day in the life’"

Verwante presentaties


Ads door Google