De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Lezen les 3. Oefening 22 Nederlander kijkt meer televisie Voornaamste = belangrijkste / versus een voorname buurt Becijferen = berekenen Stijgen, steeg,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Lezen les 3. Oefening 22 Nederlander kijkt meer televisie Voornaamste = belangrijkste / versus een voorname buurt Becijferen = berekenen Stijgen, steeg,"— Transcript van de presentatie:

1 Lezen les 3

2 Oefening 22

3 Nederlander kijkt meer televisie Voornaamste = belangrijkste / versus een voorname buurt Becijferen = berekenen Stijgen, steeg, is gestegen – de stijging Het Hollandgevoel trekt kijkers en kopers. / Zijn voorstelling trekt volle zalen. De kijkcijferkraker = het kijkcijferkanon

4 Nederlander kijkt meer televisie

5 Spanje wil miljoen buitenlandse werkers

6 Spanje wil alleen buitenlandse werkers Een aantrekkelijke man – een aantrekkelijke job – … Behoren tot Arbeiders werven (= personeel aantrekken) Hij zoekt zijn heil in de drank. (= redding, verlossing)

7 Uitzendbureau vluchtelingen wordt zelfstandig

8 Het uitzendbureau De vacature De vluchteling – de politieke vluchteling Iemand aan een baan helpen Naar schatting / men schat dat … De subsidie De opstap – het opstapje: Zijn voorzitterschap was een opstapje naar het ministerschap.

9 Uitzendbureau vluchtelingen wordt zelfstandig

10 Man neergeschoten in Arnhems café Iemand neerschieten Gewond geraken (lichtgewond/zwaargewond) De aanleiding (de omstandigheid die iets tot gevolg heeft) De schietpartij (incident waarbij geschoten wordt) Bomvol zitten / staan Vrijwel (zo goed als, bijna)

11 Man neergeschoten in Arnhems café

12 Iemand neerschieten Gewond geraken (lichtgewond/zwaargewond) De aanleiding (de omstandigheid die iets tot gevolg heeft) De schietpartij (incident waarbij geschoten wordt) Bomvol zitten / staan Vrijwel (zo goed als, bijna)

13 Oefening 23

14 De Vlaamse televisie BRTN, nu: VRT en Canvas/Ketnet VTM, VT4, 2BE, etc.

15 De Nederlandse zenders Nederland 1: brede programmering, een relevante en toegankelijke mix van ontspanning, nieuws, actualiteit, informatie en emotie. Nederland 2: een venster op de wereld, thema’s als levensbeschouwing en spiritualiteit, politiek en samenleving, natuur en milieu, educatie en persoonlijke ontwikkeling, heden en verleden én kunst en cultuur. Nederland 3: een gedurfd net met een jong karakter, een mix van nieuw talent, humor, reality, drama, sport, popmuziek, en toegankelijk nieuws.

16 De Nederlandse zenders Radio 1: nieuws en sport Radio 2: doelgroep = middelbare leeftijd, muziek van de jaren zeventig en tachtig Radio 3, nu 3FM: jonge doelgroep, commerciële muziek Radio 4: klassieke muziek Radio 5: mix lichte muziek en informatie Radio 6: jazz, soul, wereldmuziek en meer


Download ppt "Lezen les 3. Oefening 22 Nederlander kijkt meer televisie Voornaamste = belangrijkste / versus een voorname buurt Becijferen = berekenen Stijgen, steeg,"

Verwante presentaties


Ads door Google