De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen..."— Transcript van de presentatie:

1 Mobile Marketing

2 Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen... Quiz

3 Wat is Mobile Marketing?

4 Het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om uw doelgroep te bereiken

5 Mobile

6

7

8

9 Tv en Radio Computer Internet Magazines Direct Mail Krant In-StoreOutdoor Consument Mobiel

10 Marketing

11 Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:

12 Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:

13 Welke vormen zijn er?

14 SMS & MMS 3G GPS UMTS WAP HSDPA GSM

15 Mobile Marketing via SMS (On-pack, In store. Sms-acties) Mobile Marketing via MMS In-Game Mobile Marketing Mobile web marketing (WAP, EDGE, UMTS, HSDPA, WIMAX) Mobile Marketing via Bluetooth (Blue casting) Mobile Marketing via Infrared (oud word niet meer gebruikt) Location Based Services (GPS) User Controlled Media (Facebook, Hyves, YouTube etc.) Mobile Marketing via Imaging

16

17 De toekomst

18 Trein- en Concert kaartjes Betalen met mobiel Location based User content Personalisation

19

20 De doelgroep en het effect

21 Doelgroepen tot t/m t/m

22 SMS Ringtones & Wallpapers Foto’s Quizen Stemmen Doorsturen (Bluetooth) Mobile Marketing tot 16 Jaar

23 Maakt het leven chiller

24 Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar SMS & MMS 3G GPS UMTS HSDPA

25 Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar Bellen SMSInternet (Social, informatie etc.)Applicaties Navigatie (GPS)Foto’s Agenda

26

27

28 Find a courtAdd your home courtFind a pickup gameSchedule your own game and invite other playersCreate and manage teams and leagues

29 Maakt het leven Leuker

30 Bellen SMSInternet (informatie) Navigatie (GPS)Foto’s Agenda Mobile Marketing 25 t/m 40 Jaar

31 Maakt het leven makkelijker

32 Bellen SMS (ontvangen, doneren, stemmen, prijsvragen etc.) Navigatie (GPS) Foto’s Mobile Marketing 40+

33 Maakt het leven moeilijker...

34 Mobile Marketing 40+ Maakt het leven niet makkelijker...

35 Regels

36 Telecommunicatiewet b-to-c b-to-b Wijzigingen per 1 juli 2009

37 Toezichthouders Cbp: verwerken van persoonsgegevens OPTA: gebruik van media Consumentenautoriteit: inhoud boodschap (handelspraktijk) Gezamenlijk:

38 Voor en nadelen...

39 Technische nadelen Nederlands strenge wetgeving Hoge sms kosten Beperkte karakters (sms) Irritatie grens

40 Voor en nadelen... Lage kosten (bluetooth en internet) Persoonlijk karakter van het medium Mogelijkheid tot microbetalingen Relatief hoog aantal reacties De korte time-to-market Het inzicht in de effectiviteit Locatie en tijdsonafhankelijk InteractiefSnel en directCrossmediaal in te zetten

41 Vragen?

42 Quiz

43

44 Einde Bedankt voor jullie aandacht

45 Miquil Tjon Kon Fat Wesley van Komen Kirsten van der Stelt


Download ppt "Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen..."

Verwante presentaties


Ads door Google