De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Enums. Enum Houd een state bij 'Uitgebreide boolean';  ipv 2 states (True, false) meerdere states Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} Public.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Enums. Enum Houd een state bij 'Uitgebreide boolean';  ipv 2 states (True, false) meerdere states Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} Public."— Transcript van de presentatie:

1 Enums

2 Enum Houd een state bij 'Uitgebreide boolean';  ipv 2 states (True, false) meerdere states Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} Public UnitState currentEnemyState = UnitState.IDLE;

3 StateMachine

4 State machine Functionaliteit afspelen aan de hand van de gekozen state Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} private UnitState currentEnemyState = UnitState.IDLE; if(currentEnemyState == UnitState.IDLE){ //in idle state MoveAtRandom(); }else if(currentEnemyState == UnitState.DEFENSIVE){ //in defensiveState ActivatedShieldBarrier(); }else if(currentEnemyState == UnitState.AGRESSIVE){ //aggressiveState RunTowardPlayer(); }

5 StateMachine Class Enemy{ Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} Public UnitState currentEnemyState = UnitState.IDLE; const float SPEED_AGGRESSIVE = 10; const float SPEED_IDLE = 3; float movementSpeed = 5; public void Update(){ //heeft een bepaald gedrag gebaseerd op unitState; //zie vorige slide } public void SetEnemyState(UnitState newState){ currentEnemyState = newState; //set initial settings if(currentEnemyState == UnitState.IDLE){ movementSpeed = SPEED_IDLE; }else if(currentEnemyState == UnitState.AGRESSIVE){ movementSpeed = SPEED_AGGRESSIVE; } }


Download ppt "Enums. Enum Houd een state bij 'Uitgebreide boolean';  ipv 2 states (True, false) meerdere states Enum UnitState { IDLE, DEFENSIVE, AGRESSIVE} Public."

Verwante presentaties


Ads door Google