De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inbound Marketing Plan Concept, Datum 1. Agenda Inleiding Inbound Marketing: wat en waarom Inbound Marketing plan: – Content Marketing – Social media.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inbound Marketing Plan Concept, Datum 1. Agenda Inleiding Inbound Marketing: wat en waarom Inbound Marketing plan: – Content Marketing – Social media."— Transcript van de presentatie:

1 Inbound Marketing Plan Concept, Datum 1

2 Agenda Inleiding Inbound Marketing: wat en waarom Inbound Marketing plan: – Content Marketing – Social media Marketing Inbound Marketing Kalender 2

3 Inbound Marketing: Wat en Waarom 3

4 4 De teloorgang van ‘klassieke’ marketing: statistieken

5 5 De teloorgang van ‘klassieke’ marketing: nee nee

6 De teloorgang van ‘klassieke’ marketing: The Break Up 6 https://www.youtube.com/watch?v=RZDXfB0Rd4Q

7 7

8 8

9 Inbound Marketing: Plan 9

10 Doelstellingen x 10

11 Content en Social Media 11 Content Social Media

12 Content Marketing 12

13 Zet je kennis online 13 “A list of ingredients doesn’t make a chef” Hubspot

14 ‘Thought Leadership’? Wat het is: Expertise die door de markt wordt herkend en erkend Enorm versterkt door internet Hoe je het krijgt: – Kies één (bij voorkeur) ‘stokpaardje’ – Content Curation: Deel relevante artikelen – Content Creation: Creëer relevante content 14

15 ‘The cost of remaining anonymous may one day be irrelevance’ Eric Schmidt 15

16 De Content Marketing Piramide 16

17 Content Marketing: Algemeen Doel: aantrekken Startpunt: klanten (verdeeld naar enkele ‘buyer personas’) Beschrijf de koopcyclus van elke ‘buyer persona’ en maak content voor elk stadium van de cyclus Bouw een ‘inbound kalender’ (achterwaarts vanuit een ‘doeldatum’) 17

18 Content Marketing: Buyer Persona’s IJkpersoon: “Fictieve beschrijving van je ideale klant, die je helpt bij de bepaling en uitvoering van een effectieve marketingstrategie” Drie stappen: 1.Onderzoeksfase: research 2.Beschrijvingsfase: beschrijven enkele persona’s 3.Toepassingsfase: relevante content maken 18

19 Buyer Persona’s Buyer Persona 1 Buyer Persona 2 Buyer Persona 3 19

20 Koopproces Buyer Persona 1 Stap 1: Stap 2: Stap 3 20

21 Content Marketing: Manager 1.Rol op bedrijfsniveau: – Zet alle bedrijfsaccounts op voor blogs (b.v. Wordpress, Tumblr), helpt collega’s met hun persoonlijke accounts – Neem mensen aan die kunnen en willen schrijven 2.Rol richting collega’s: – Inspireert en helpt collega’s met ideeën voor blogs, b.v. middels ‘keyword analysis’ (waar zoeken klanten naar?) – Geeft (opbouwende) feedback op content van collega’s 21

22 Social Media Marketing 22

23 Social Media: Algemeen Zet bedrijfsaccounts op voor elk sociaal netwerk, maar focus ligt op (ondersteunen) bij persoonlijke accounts van collega’s ‘The big four’: Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ ‘Coming up’: Youtube, Pinterest, Instagram nieuwsbrief? Schrijf vanuit klantbehoeften, niet die van jou 23

24 Social Media: Manager Neem mensen aan die kunnen en willen ‘converseren’ online Inspireer en faciliteer alle online conversaties Beheer alle bedrijfsaccounts, sta open voor nieuwe social media Help collega’s met hun accounts Monitor, analyseer en pas aan: Google Analytics, Google Alerts etc. 24

25 Inbound Kalender 25

26 Vragen? 26


Download ppt "Inbound Marketing Plan Concept, Datum 1. Agenda Inleiding Inbound Marketing: wat en waarom Inbound Marketing plan: – Content Marketing – Social media."

Verwante presentaties


Ads door Google