De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster."— Transcript van de presentatie:

1 Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster

2  rapport Imago- en identiteitsonderzoek HC Winsum  Hoofdvraag: Hoe vergroten we het aantal mannelijke jeugdleden (6-12 jaar)

3  Probleemexploratie  Oplossing volgens PR-cie  Plan van aanpak  Planning komende tijd  Terugkoppeling

4  Landelijk probleem  Jongens van 6-12 jaar  H.C. Winsum JD8  JD11  Hockey gezien als elitesport  Uitstraling van de club ◦ Naamsbekendheid te laag ◦ Weinig sponsoring/reclame op en rond veld ◦ Clubhuis nog kaal van binnen ◦ Website te veel op leden gericht ◦ Geen jeugdige uitstraling

5  Campagne opzetten ◦ Aantrekken jongens 6-12 jaar ◦ Verbeteren uitstraling van de club ◦ Elitesport imago wegwerken

6 Campagne opzetten  2 jongens van JD8 boegbeeld campagne ◦ Plezier & vriendschap ◦ Elite imago wegwerken  Te gebruiken middelen: ◦ Poster ◦ Flyer ◦ Website ◦ Facebook ◦ Promofilmpje ◦ Extra middelen  Organiseren schoolhockey  Organiseren vriendjes&vriendinnetjesdag

7 Poster  Campagnekleuren gebruiken  Afbeelding van onze JD8 campagne iconen  Duidelijk boodschap ◦ Uitstraling: gezelligheid & saamhorigheid ◦ Kom 3x gratis meetrainen

8

9 Flyer  Campagnekleuren gebruiken  Afbeelding van onze JD8 campagne iconen  Verspreiden bij ◦ Scholen in omgeving (circa 3000 kinderen) ◦ Zwembaden ◦ Sportdagen

10

11 Website  Website moet duidelijker intern/extern ◦ Homepage gericht op potentiële leden ◦ Mijn H.C. Winsum  inloggen voor ledeninfo  Jeugdigheid uitstralen ◦ Eerste indruk ◦ Eventueel junioren/senioren deel  Fotos/ verslagen van jeugd ◦ oproep aan ouders, maak foto’s ◦ Om de beurt maken jeugdleden verslagjes

12

13

14 Facebook  Linken aan instagram ◦ Jeugd gebruikt instagram ◦ Ouders facebook  Berichten insturen ◦ Oproep aan ouders ◦ Overeenstemming site

15 Promofilmpje  Laat onze club zien ◦ Elite imago wegwerken ◦ Gezelligheid (sfeer langs de lijn) ◦ Betrokkenheid  Campagne iconen JD8 komen hierin terug  Voorbeeld voor thuis ◦

16 Extra middelen  Elk jeugdlid dat zorgt voor een nieuw jongensjeugdlid krijgt een waardebon t.w.v. €50,-  Promotiemateriaal met logo (pen, sticker, bidon)  Naamsbekendheid vergroten o Bord/vlaggen langs de weg met clublogo en naam o Sponsorbeleid aanpassen (sponsor-cie) o Organiseren van activiteiten voor basisscholen

17  Onder schooltijd hockeyen met klas  Club verzorgt: ◦ Trainers ◦ Veld ◦ Trainingsmaterialen ◦ KNHB droeg een steentje bij met de levering van extra hockeysticks. (Bij HCSO)

18  Neem je vriendje of vriendinnetje mee ◦ Gratis hockeytraining ◦ Na afloop een presentje ◦ 2x organiseren en onder de aandacht brengen

19  Periode van 13 maanden  Hulp nodig van vrijwilligers bij uitvoering  Lancering campagne begin april

20 StapOmschrijvingPlanning 1 Vinden van JD8 campagne iconen oktober 2 - Site optimaliseren - Poster, flyer, promofilm maken - Social media aanmaken/optimaliseren - Aanschaffen promotiemateriaal - Scholen benaderen voor schoolhockey - Uitstraling club optimalieren - Naamsbekendheid optimaliseren november t/m maart 3 - Start campagne - Verspreiden posters, flyers enz. - €50,- actie inluiden bij jeugd - Schoolhockeydagen inplannen - Vriendjes&vriendinnetjesdag inplannen - Inschakelen lokale/sociale media April 4 - Schoolhockey - Vriendjes&vriendinnetjesdag - 3x meetrainen (flyer) - €50,- actie Mei t/m juni 5 - Verspreiden posters, flyers enz. - Campagne doorzetten tot winterstop - 3x meetrainen (flyers) - €50,- actie Augustus t/m november

21  Hoeveel jeugdleden heeft de actie opgeleverd?  Wat heeft de campagne gekost?  Wat zijn beperkingen in de campagne ◦ Leerpunten voor volgende campagne

22  Kleur van de campagne ◦ Rapport verwijst naar frisse kleur groen  Vrijwilligers zijn nodig!! ◦ Sponsor-cie (naamsbekendheid & inkomsten) ◦ Organisatie/uitvoering van o.a. schoolhockey ◦ Inzenden van foto’s van jeugd (site en social media) ◦ Maken Promofilmpje/posters/flyers  Inrichtings-cie ◦ Jeugdige uitstraling clubhuis (wordt aan gewerkt?)

23


Download ppt "Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster."

Verwante presentaties


Ads door Google