De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014."— Transcript van de presentatie:

1 Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014

2 Mededeling vooraf Klanten blijven klanten omdat ze (meer dan) tevreden zijn over jouw producten en diensten. (online marketing en social media zijn geen oplossing voor slechte producten en diensten) Jeroen Bertrams Bertrams.net

3 Stel: je hebt de zaken op orde Jeroen Bertrams Bertrams.net

4 Je wil mensen beïnvloeden Zodat ze bij jou (blijven) kopen Jeroen Bertrams Bertrams.net

5 Mensen beïnvloeden mensen Jeroen Bertrams Bertrams.net

6

7 Als we mensen begrijpen, dan kunnen we ze beïnvloeden Jeroen Bertrams Bertrams.net

8 1. Mensen zijn verslaafd aan social media Jeroen Bertrams Bertrams.net

9 Verslaafd aan social media Jeroen Bertrams Bertrams.net

10 Verslaafd Tamir & Mitchell, Harvard, 2012 Jeroen Bertrams Bertrams.net

11 Verslaafd Het plaatsen van een update op social media genereert gevoelens die we ook ervaren bij seks en bij het ontvangen van geld (Harvard) Jeroen Bertrams Bertrams.net

12 Verslaafd: consumptie Nicholas Carr: “We hebben een bewezen verslaving aan een doorlopende reeks kleine stukjes informatie. Om tot rust te komen. Die rust duurt steeds korter, waarna we opnieuw informatie wensen. Daarom checken we doorlopend onze en sociale profielen.” “The Shallows: how the internet is changing the way we think, read and remember”, Nicholas Carr, Atlantic Books, p. 117 Jeroen Bertrams Bertrams.net

13 Jeroen Bertrams Bertrams.net

14 Verslaafd: consumptie De mens heeft door social media een sterke behoefte aan kleine stukjes informatie ontwikkeld Zonder die stukjes content worden we onrustig “Contentsnacks” Jeroen Bertrams Bertrams.net

15 Verslaving zowel aan producerende als consumerende kant Jeroen Bertrams Bertrams.net

16 Wat een “top” bedrijf! Bedrijven die in een verslaving voorzien, worden “aardig”, “sympathiek”, en “goed” gevonden Mensen associëren zich graag met hen Jeroen Bertrams Bertrams.net

17 In de verslaving voorzien Geef ze die contentsnacks! Kleine hapjes die makkelijk deelbaar zijn – Locatie: “In Cyprus zijn deze week 1733 Nederlanders op vakantie” – Weer: “Uw vakantie start met drie dagen prachtig weer” – Locatie: “Dit jaar 17% meer zon in Cyprus dan gemiddeld” – Taal: “Dit zijn de tien belangrijkste woorden in Cyprus: [woorden]” – Boeking: “Adres en telefoonnummer van uw hotel: [adres + telefoon]” Zowel voor, tijdens als na de reis Via sociale netwerken, SMS, whatsapp, Desnoods via een flyer

18 Doorlopend in verslaving voorzien Contentsnacks worden gedeeld! Als ze in trek voorzien, lekker én deelbaar zijn. Jeroen Bertrams Bertrams.net

19 2. Mensen willen vrienden en volgers Jeroen Bertrams Bertrams.net

20 We willen vrienden en volgers “Je online netwerk vergroten is verslavender dan crack” (Bill Keller, voormalig hoofdredacteur van de NY Times) Jeroen Bertrams Bertrams.net

21 We willen vrienden en volgers Op vakantie… Willen we (toch wel graag) weten wie er nog meer zijn Willen we in contact komen met “likeminded” mensen (nou ja, een deel van ons tenminste) Want, misschien kunnen we wel connecten!! Jeroen Bertrams Bertrams.net

22 We willen vrienden en volgers Waarom springen reisorganisaties hier niet op in? Welke twitter accounts zitten er in mijn hotel? Welke hobby’s zitten er in mijn hotel? Welke banen zitten er in mijn hotel? Inderdaad: connecting customers! Jeroen Bertrams Bertrams.net

23 We willen vrienden en volgers Jeroen Bertrams Bertrams.net

24 3. Mensen willen erkenning Jeroen Bertrams Bertrams.net

25 We willen erkenning We willen likes, retweets, mentions, reacties, shares, etc. “Waarschijnlijk zijn we allemaal like-verslaafd. Iedereen die wel eens een status update plaatst, wil weten of ie lekker loopt. Daar doe je het toch voor? Je voelt je er beter door. Beter verslaafd aan likes, dan aan porno.” (Ernst-Jan Pfauth) Jeroen Bertrams Bertrams.net

26 We willen erkenning En… hoe help JIJ ze daarbij? Bied de content; geef de visuals; bied kant-en-klare updates Bied een podium en help ze op het podium (want het wordt/is/was de mooiste, leukste, en beste vakantie ooit!) Jeroen Bertrams Bertrams.net

27 We willen erkenning Jouw persoonlijke mediakit Alles om jouw vakantie in Cyprus te delen Bonus: -Inclusief kant-en-klare tweets! -Met drie keuzes voor hashtags! Jeroen Bertrams Bertrams.net

28 Jeroen Bertrams Bertrams.net

29 Jeroen Bertrams Bertrams.net

30 Jeroen Bertrams Bertrams.net

31 Jeroen Bertrams Bertrams.net

32 Jeroen Bertrams Bertrams.net

33 Jeroen Bertrams Bertrams.net

34 4. Mensen geloven echte mensen Jeroen Bertrams Bertrams.net

35 Reviews zijn nuttig, maar… Jeroen Bertrams Bertrams.net

36 We geloven echte mensen Yelp & Amazon: tot 25% is nep Verhalen van echte mensen zullen cruciaal worden Jeroen Bertrams Bertrams.net

37 Jeroen Bertrams Bertrams.net

38 Jeroen Bertrams Bertrams.net

39 We geloven echte mensen Echte mensen, die we kunnen zien, die we kunnen benaderen Geen anonieme teksten Dus: Link naar verhalen van echte mensen op social media over jouw diensten/producten Vraag of je die verhalen mag gebruiken Moedig reizigers aan tot het delen van hun ervaringen En vraag ze: waarom boeken ze nou eigenlijk bij jou?? Jeroen Bertrams Bertrams.net

40 Resumerend: We zijn verslaafd aan het plaatsen en lezen van updates op social media We willen zoveel mogelijk vrienden en volgers We willen erkenning We geloven echte mensen De vraag is: hoe ga jij ze daarbij helpen! Jeroen Bertrams Bertrams.net

41 Jeroen Bertrams Bedwing het monster social media Vanaf november 2014 in elke winkel © Jeroen Bertrams, 2014 | Presentatie voor ANVR Congres 2014


Download ppt "Jeroen Bertrams Twitter: jeroenbertrams ANVR Congres 2014."

Verwante presentaties


Ads door Google