De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Making the case for magazine media It’s all about the money.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Making the case for magazine media It’s all about the money."— Transcript van de presentatie:

1

2 Making the case for magazine media

3 It’s all about the money

4 De 9 uitspraken die adverteerders doen over magazine media... En de meest overtuigende antwoorden die onderzoek kan geven

5 Wat is de situatie nu? “There are two ways to be fooled. One is to believe what isn't true; the other is to refuse to believe what is true.” Sǿren Kierkegaard

6 Meest complete overzicht wereldwijd Magazine media onderzoek

7 Voorbeeld Belgische bijdrage

8 Voorbeeld Internationale vergelijkbaarheid

9 Elk medium heeft zijn krachten

10

11 De 9 uitspraken die adverteerders doen over magazine media

12 Magazines zijn dood Geen bereik Niemand leest nog 9

13 Thuis Le journal de 19h HLN.be Nieuwsblad/L’Aven ir Radio 2 Dag Allemaal/Expre s Ciné Télé Revue 1.442.000 kijkers 656.000 kijkers 1.420.000 weekly visits 1.133.000 weekly visits 1.290.000 daily reach 1.393.000 LLP 1.301.000 LLP

14 “Our biggest fashion issue ever shows how much print is still valued by advertisers and readers alike. I’m excited that we will soon be able to offer readers yet another platform on which to read their favourite fashion title, by launching digital editions for mobile in the Autumn.” Stephen Quinn, Vogue’s Publishing Director, announcing that the September 2014 issue of British Vogue has a total pagination of 462 and carries a record 293 ad pages.

15 Magazines hebben een langzame bereiksopbouw Korte termijn merkeffecten zijn onmogelijk 8

16 De helft van de lezers heeft na 2 dagen het magazine voor de eerste keer gelezen 3,1 keer bladert men een gemiddeld nummer door 65% vindt nieuwe dingen en nieuwe trends in magazines Bron: ‘Contact’, NUV/GPT ism Vizeum; Mediabelevingsonderzoek TNS, NL, 2012 Langzaam?

17

18 KORTE TERMIJN SALES... Kan met magazines Gerealiseerd worden

19 Jun  July 2011, NLJan  Feb 2012, BE Feb  Mar 2012, BE Korte termijn effect: maandelijkse sales uplift

20 TV + Magazines = Hoogste stijging verkopen

21 Mijn advertentie valt niet op, mensen zien hem niet 7

22 Advertentiepagina’s in magazines worden net zo goed bekeken als redactionele pagina’s Lezers pakken een magazine meermaals op = meer kans om gezien te worden Magazineadvertenties zijn gezochte content = geen irritatie Magazine media zijn intiemer, 1 op 1 communicatie, waardoor er meer aandacht is en betere verwerking Clutter is niet van invloed bij magazinereclame Advertentie valt niet op?

23 57% herinnert zich advertentiepagi na 61% maandelijkse magazines 55% wekelijkse magazines Bron: Nederland NOM/OTSA, 2014

24

25 De volle aandacht: 34% van consumenten reserveert ‘speciale tijd’ om magazines te lezen

26 2 seconden aandacht per pagina voor redactie Bron: AIM, RFID study, Duitsland...en advertentie

27 Gemiddeld 5 keer pakt de lezer zijn magazine op

28 Magazine Experiences Europe study published by Time and Fortune magazines in 2008 [10]. The survey was conducted among adults in France, UK and Germany 68% van consumenten leest een magazine alleen (24% kijkt alleen televisie) 52% is het eens met de uitspraak: ‘Mijn magazinekeuze zegt iets over het type mens dat ik ben’. 57% zegt ‘In mijn huis zijn er altijd magazines’ 34% van consumenten reserveert ‘speciale tijd’ om magazines te lezen. Het is een ‘me time’ medium 22% beschrijft de magazinebeleving als ‘en cadeau voor mijzelf’ Magazines in Europe

29 Geen irritatie

30

31

32 Clutter is geen probleem

33 Mijn vrouw en de buurvrouw hebben het op TV gezien en ze praten erover 6

34 Magazines zijn de kern van een community van mensen met dezelfde interesses : Lezers zijn in hoge mate betrokken bij hun magazine, het onderwerp Zij vormen een kwalitatief publiek van opinieleiders en early adopters Lezers vinden magazinecontent relevant en betrouwbaar Magazines lezen leidt tot actie en tot aankopen Magazinelezers zijn heel sociaal: ze ‘praten’ over merken en delen veel Niet over praten?

35 Magazine media leveren waardevol publiek

36 Mensen met een groot sociaal netwerk, die regelmatig aanbevelingen geven in meerdere product categorieën Conversatie katalysators =

37 Mensen krijgen vertrouwen

38 65% vertrouwt magazinereclame

39 Magazinereclame is aanleiding om over merken te praten

40 Marketers bereiken een sterk geëngageerde doelgroep in a premium omgeving … en content websites eveneens

41 >50% van magazinelezers gebruikt social media Bron: Experian, USA Social media gebruik (1) Redenen: 67% voor coupons en kortingen 42% voor product informatie incl. previews 13% voor betere customer service Zij volgen hun favoriete merken vaker

42 staan meer open voor meningen, reviews en ratings van anderen in hun community zijn het vaker eens met de statement “I am more likely to purchase products I see used or recommended by friends on social networking websites” vertellen anderen over bedrijven en producten die ze waarderen Bron: Experian, USA Social media gebruik (2) Magazinelezers

43 En het blijft niet bij praten alleen: ACTIE!!!

44 Praten, Engagement en Actie

45 “In conclusion, if you want to reach Influentials and get your brand talked about, there is no baetter place to start than with magazine brands.” Stephanie Arlett, Carat, UK

46 Magazines zijn één dimensionaal, geen geluid, geen bewegend beeld 5

47 Papier +

48 TIDE http://youtu.be/GMBvCn_Y-HI

49 Carlsberg http://youtu.be/f6R9lPYdU9I

50 http://youtu.be/iMrZmSPpIRw Moto X Cell

51 http://youtu.be/BgXrTGIiFV8 NIVEA GPS

52 Nescafe paper mug http://youtu.be/YG3ILWseZTc

53 17% ruikt aan advertentie Geur, coupons, recepten en staaltjes worden gesmaakt!!

54 Magazines ≠ print

55 AXA http://youtu.be/9ohhf0p8CFM

56 Mercedes http://youtu.be/hcVcUNoE2jw

57 Back to Vinyl http://youtu.be/Xg1pzEF3HTw

58 Billboard Brazil http://youtu.be/BBhNadcL4B0

59 VW Test Drive http://youtu.be/FhbkqFdKnP8

60 LEXUS http://youtu.be/640v8yBcXg8

61

62

63

64 "An exclusive club for the price of a bus ticket..." Andy Cowles, Editorial Development Director, Coverthink Media Ltd, UK, 2014 "A magazine has never been about the paper it was printed on. Publishers may have organised their businesses around selling the stuff, but real magazine brands are more like exclusive clubs that anyone can join for the price of a bus ticket. To feel part of the family, to have the ideals of a title reflected onto the reader just by opening a page, that's what's really valuable. I'm now happy to read just about everything on my phone, but when I want the wolrd to see who I really am, I let them know I'm a new Yorker reader."

65 Totale consumptie van magazine content stijgt

66 Bron: GfK Trends in digitale media, juni 2014 “Leest u, sinds u tijdschriften in digitale vorm bent gaan lezen…”

67

68 Lezen van tijdschriften op tablet stijgt Bron: GfK Trends in digitale media, juni 2014 Tablet lezen stijgt

69 Digitale tijdschriftlezer... mediagebruik

70

71 “Magazines remain an inspiring part of consumers’ lives. Where once it were imagined that digital might kill print it has instead heightened the level of engagement the reader has with her magazine of choice” Stephen Quinn, Publishing Director Vogue

72 4 Magazines zijn niet effectief Geen merkbekendheid

73 Magazine media hebben invloed op alle fases van de aankoopcyclus Zij zijn met name sterk op aankoopintentie En magazine media genereren sales Niet effectief?

74

75 Magazines sorteren Effect op alle KPI’s

76

77

78

79 Engagement leidt tot actie

80

81

82 En tot Sales

83 3 Er is geen creatie beschikbaar

84 Branded content Advertorials Native advertising Maak gebruik van digitale mogelijkheden (waardering en gebruik websites, digital magazines en social media) Geen creatie?

85

86

87 2 Magazine advertenties zijn duur

88 Magazine media leveren toegevoegde waarde Hoogste Return on Investment Zij verhogen effectiviteit en ROI van televisie Magazine media worden niet optimaal ingezet Duur?

89 Waar(de) voor je geld

90 Magazines realiseren de hoogste ROI... volgens Mindshare

91 Dat zeggen zelfs de dagbladen

92 6,7 keer efficiënter dan TV

93 1 + 1 = ? synergie

94

95

96 "I was surprised we could see such clear sales effects from the magazine advertising. We usually recommend clients use magazines to build brand awareness, but rarely use increased sales as an argument. For a client who has decided on TV advertising and is considering adding magazines this could be the tipping point. Retailers want to see clear effects on sales, and usually want TV to support a campaign. Now we haave proof that magazine advertising also has sales effects." Eva Westeson, Henkel account director at media aganecy MEC.

97 1 Er is geen budget (meer)

98 Verschuiving van budget naar magazine media verhoogt overall ROI Toevoegen magazine media verbetert werking andere media (TV en internet) Geen budget?

99 Verschuif 4-5% van TV naar magazines...

100 Onderschatting / Overbesteding Overbesteding in één medium leidt tot afnemende meeropbrengst: ieder contact is minder efficient dan het vorige

101

102

103

104

105 Magazine media budgetten kunnen worden verdubbeld … en nog blijft de ROI hoger dan andere media

106 "The real value is in building on the trusted relationship between the reader and the magazines itself." Jim Jarret, Mindshare UK

107 www.fipp.com/POP Gratis download PDF Doorsturen Webinar te beluisteren op de website Toolkit: Ready-to-use presentaties

108 magazinemedia.be ACADEMY MAGAZINE MEDIA UPDATES (booklets) + TOOLKITS


Download ppt "Making the case for magazine media It’s all about the money."

Verwante presentaties


Ads door Google