De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM. Agenda  Algemene info chipkaart.  Afstandentabel.  Wat u moet weten voor een goede afhandeling.  Verschillen buurtbus.

Verwante presentaties


Presentatie over: "OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM. Agenda  Algemene info chipkaart.  Afstandentabel.  Wat u moet weten voor een goede afhandeling.  Verschillen buurtbus."— Transcript van de presentatie:

1 OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM

2 Agenda  Algemene info chipkaart.  Afstandentabel.  Wat u moet weten voor een goede afhandeling.  Verschillen buurtbus t.o.v. grote bus.  Wat te doen bij problemen.  Tijdspad.  Extra wekelijkse activiteiten.  Doornemen handleiding Nautiz.  Doornemen procedure synchroniseren.  Tarievenfolder.  FAQ.  Vragen. 2

3 Algemene info OV- chipkaart 2 uitvoeringen  Anonieme OV-chipkaart  Geen foto  Te koop bij groot aantal verkooppunten  Altijd het volle tarief  Persoonlijke OV-chipkaart  Voorzien van pasfoto en naam  Aan te vragen via formulier of Internet  Automatische leeftijdskorting 0-18jr en 65+  Geschikt voor reisproducten  Automatisch saldo laden Reisproducten op kaart. Iedere persoon heeft een aparte chipkaart nodig. Geen chipkaart = kaartje kopen. heeft koopt een papieren kaartje. (Geen overstap recht!) 3

4 Afstands tabel 4

5 Wat u moet weten voor een goede afhandeling (1)  Goed instellen Nautiz noodzakelijk. Zorgvuldig opstarten.  Klant moet in- en uitchecken.  Bij inchecken wordt € 4,00 van de kaart afgeschreven.  Bij uitchecken wordt deel bedrag teruggestort. € 4,00 – ritprijs. 5

6 Wat u moet weten voor een goede afhandeling (2)  Ritprijs is basistarief € 0,83 + aantal km x € 0,132. Korting mogelijk met Persoonlijke OV-chipkaart (tot max. 60%)  Ritprijs bij uitchecken zichtbaar op display.  Geluidsignaal. 6

7 Wat u moet weten voor een goede afhandeling (3)  Er wordt geen extra basistarief in rekening gebracht wanneer binnen 35 minuten overgestapt wordt.  Tussen in- en uitchecken moet minimaal 2 minuten zitten. Display toont tekst: “snelle check in/out niet toegestaan”.  Er moet minimaal €0,00 op de OV-chipkaart staan. Bij een negatieve waarde komt lange pieptoon. Inchecken niet mogelijk = kaartje kopen. 7

8 Wat u moet weten voor een goede afhandeling (4)  Als er vanwege een technische storing niet uitgecheckt kan worden, kunnen klanten een bedrag terugvragen.  Online via Arriva.nl  Telefonisch formulier opvragen via klantenservice  Formulier ophalen bij Arriva Store Meer algemene info op zoeken op OV- chipkaart.www.youtube.com 8

9 Verschillen buurtbus tov grote bus  1 Nautiz i.p.v. meerdere grote gele validators.  Kaart moet op de bovenzijde van Nautiz gehouden worden. Even de kaart stilhouden. Op het scherm verschijnt de tekst “kaart wordt gelezen”.  Nautiz mag niet onbeheerd in de bus achter blijven.  In principe ‘s-nachts aan de 220V lader. 9

10 Wat te doen bij problemen met de Nautiz  Als apparaat niet werkt, kunnen reizigers op vertoon van OV-chipkaart kosteloos reizen.  Probleem melden bij coördinator BBV.  Coördinator meldt probleem bij Arriva / Gerrie.  Arriva regelt vervangend apparaat. 1010

11 Tijdpad (1)  Inbouw houders in buurtbussen.  Controleren routetabel.  Instructie 4 leden per vereniging. Principe train-the-trainer.  Overdracht Nautiz begin december.  Instructie buurtbuschauffeurs.  Begeleiding in de praktijk door de trainers. 1111

12 Tijdpad (2)  Na instructie starten in de praktijk. Elk project start zo snel mogelijk. Uiterlijk 6 januari  Plakken van sticker aan buitenzijde bus, zodat reiziger weet dat hij met de OV-chipkaart kan reizen.  Geplastificeerde handleiding Nautiz in elke bus.  Beperkt aantal aanvraagformulieren persoonlijke OV- chipkaart in elke bus. 1212

13 Tijdpad (3) Gewijzigd  Tot 6 januari 2013 verkoop van alle huidige buurtbuskaarten.  Vanaf 6 januari tot 6 april 2013: OV-chipkaart en verkoop van enkele reizen huidige buurtbuskaarten ( vol en reductie) Geen verkoop van 4 en 10 rittenkaarten, wel te gebruiken tot 6 april.  Geldige plaatsbewijzen vanaf 6 april 2013:  OV-chipkaart  Enkele reis papierenkaart. Prijs € 3,50  Dagkaart, prijs nog niet bekend 1313

14 Extra activiteiten per week  Wekelijks synchroniseren van Nautiz met het Arriva netwerk.  Wat is Synchroniseren?  Nieuwe gegevens  Afstandstabel  Dienstregeling  Blacklist  Alle transacties afstorten naar server Arriva.  Voorkeur: uitvoeren door vaste chauffeur (s ) 1 of 2 maal per week. Let op eindtekst “synchronisatie OK”. 1414

15


Download ppt "OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM. Agenda  Algemene info chipkaart.  Afstandentabel.  Wat u moet weten voor een goede afhandeling.  Verschillen buurtbus."

Verwante presentaties


Ads door Google