De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld."— Transcript van de presentatie:

1 Ledenenquête 2013 Uitkomsten

2 Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld

3 Algemeen

4 Waarom ben je lid geworden van de PAD Alumnivereniging? Contact met jaargenoten Nieuwe mensen leren kennen Voor de activiteiten

5 Hoe zou je de PAD Alumnivereniging in drie woorden omschrijven? Interessant/boeiend Gezellig Actief Educatief/leerzaam Duits(land)

6 Bijeenkomsten

7 Hoe vaak heb je een reguliere voor- of najaarsbijeenkomst bezocht (1, 2, 3 of 4 keer)? 0 keer: 13 1 keer: 15 2 keer: 7 3 keer: 10 4 keer: 7

8 Wat vind je van de opzet van de bijeenkomsten? Overgrote meerderheid: prima Interessant Weinig tijd voor (sociale) interactie Soms te vol programma

9 Wat vind je van de verhouding interne/externe sprekers op de bijeenkomsten? Overgrote meerderheid: prima

10 Wat prefereer je: een bijeenkomst met een thematisch karakter of een bijeenkomst met een mix van onderwerpen? 60%: mix 30%: thematisch 10%: geen voorkeur

11 Wat vind je van de dag, het tijdstip en de locatie (vrijdagmiddag vanaf uur op de Duitse ambassade in Den Haag) waarop de bijeenkomsten plaatsvinden? Meerderheid: goed Veel gegeven andere antwoorden: DAG:liever zaterdag/zondag TIJDSTIP:niet haalbaar in verband met werk/school LOCATIE:mooi, maar niet centraal in Nederland

12 Wat is voor jou de belangrijkste reden om WEL naar de bijeenkomsten te komen? Meerderheid: contact met jaargenoten/ netwerken Onderwerpen van de lezingen Gezellig

13 Wat zijn voor jou redenen om NIET naar de bijeenkomsten te komen? Overgrote meerderheid: andere afspraken/ geen tijd Reistijd naar Den Haag Er komt niemand die ik ken Geen boeiend programma

14 Vind je het een meerwaarde als de bijeenkomst wordt afgesloten met een gezamenlijk diner? Zo ja, wat mag dit maximaal kosten (excl. drank)? 75%: wel diner kosten euro 25%: geen diner

15 Welke overige suggesties heb je wat betreft de bijeenkomsten (bijv. qua sprekers, opzet...)? Twee keer genoemd: interactiever

16 Overige activiteiten

17 Heb je aan de wijnreis en/of het Euregioweekend deelgenomen? Zo ja, aan welk(e) weekend(en)? Geen van beide:33 keer Wijnreis:4 keer Euregioweekend:4 keer Beide:9 keer

18 Zo ja, wat was voor jou de belangrijkste reden om mee te gaan? Gezelligheid Netwerken/ kennismaken met andere leden

19 Zo nee, wat was voor jou de belangrijkste reden om niet mee te gaan? Geen tijd Geen mensen uit mijn jaar

20 Zou je het op prijs stellen als het mogelijk is een van de twee weekenddagen (i.p.v. het hele weekend) aan het programma deel te nemen? Meerderheid: ja Ook veel gegeven antwoord: nee, juist het feit dat het een weekend is maakt het bijzonder

21 Waar moet volgens jou de nadruk op liggen tijdens een weekend weg: gezelligheid/contact maken dan wel onderhouden met andere leden òf druk schema met Duitsland-gerelateerde activiteiten? Je mag de verhouding procentueel weergeven. 40 procent gezelligheid/contact maken – 60 procent activiteiten

22 Vind je het gerechtvaardigd dat er een onderscheid in deelnamekosten wordt gemaakt tussen studenten en niet- studenten (zoals bij de wijnreis)? Praktisch iedereen: ja

23 Zou je interesse hebben in een NVPA-skireis? 1/3:ja 2/3:nee

24 Zou je interesse hebben in NVPA-reizen die langer dan een weekend duren (ong. 5 dagen)? Meerderheid: nee, want (te) lastig (in) te plannen

25 Heb je overige suggesties voor toekomstige activiteiten (afgezien van de reguliere bijeenkomsten)? Zo ja, welke? (denk aan: locaties, thema's etc.) Voorbeelden van antwoorden: Bezoek Europese Unie Zeilen in Friesland Berlijn Museumbezoek Filmavond Bezoek Duitse tv-show

26 Communicatie

27 Wat vind je van de wijze waarop de vereniging communiceert over activiteiten? Praktisch iedereen: prima

28 Heb je suggesties voor de wijze van communiceren c.q. het gebruik van de website/Facebook/Linkedin? Vaak genoemd: is meest prettige medium

29 Conclusies -Pilot: 1 bijeenkomst op een andere locatie en/of een andere dag en/of een ander tijdstip (bijvoorbeeld weekend) -Programma bijeenkomsten minder vol -1x per jaar een diner na afloop van de bijeenkomst -Langer sociaal-informeel gedeelte


Download ppt "Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld."

Verwante presentaties


Ads door Google