De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

T AAK 5 B : HET LANDSCHAP VAN ( S ) CRM SOFTWARE Sarah Vanoverbeke 3MAS.

Verwante presentaties


Presentatie over: "T AAK 5 B : HET LANDSCHAP VAN ( S ) CRM SOFTWARE Sarah Vanoverbeke 3MAS."— Transcript van de presentatie:

1 T AAK 5 B : HET LANDSCHAP VAN ( S ) CRM SOFTWARE Sarah Vanoverbeke 3MAS

2 INHOUDSTAFEL Doelstelling App 1: Microsoft Dynamics CRM App 2: Zoho CRM App 3: SAP App 4: Salesforce App 5: SugarCRM App 6: SproutSocial Bronnen

3 DOELSTELLING Zicht krijgen op belangrijkste (S)CRM apps O.b.v. infografiek & informatie internet

4 M ICROSOFT DYNAMICS CRM Positief Veiliger  in de cloud Snelle implementatie  online  geen vereisten Flexibele betalingsmogelijkheden Gratis proefperiode (30 dagen) Ondersteuning door hulpprogramma’s  verhoogt gebruiksvriendelijkheid Uitgebreide service Verkoop Klantenservice Marketing Uitgebreide CRM

5 M ICROSOFT DYNAMICS CRM Positief Overal beschikbaar Teamgericht (info delen tussen teams) Betrouwbaar en veilig Minder onderhoud/ beheer Volwaardig intranet Minder IT kosten Mogelijk om op elk moment alle klant- en productinformatie te raadplegen (up to date!) Integratie mogelijk met Salesforce & Intuit Beschikbaar in 41 talen = wereldwijd gekend

6 M ICROSOFT DYNAMICS CRM Positief (specifiek) Meer zicht op opportuniteiten bij bestaande klanten Automatische routeplanner zorgt dat geen enkele klant vergeten wordt Bezoekrapporten worden automatisch omgezet in acties

7 M ICROSOFT DYNAMICS CRM Negatief Complex Eerder voor grote bedrijven Populariteit: medium Niet mogelijk op smartphone Werkt het best op Internet Explorer  wat met andere browsers?

8 M ICROSOFT DYNAMICS CRM Voorbeelden gebruikers AS Adventure DL Chemicals Lotus Bakeries …

9 Z OHO CRM Positief Professioneel CRM systeem Ook voor kleinere bedrijven  geen hardware investering vereist Betaalbaar  staat bekend als goedkoop! Eerste drie gebruikers gratis Bedrijfsversie: € 25 per maand Geen duur onderhoudscontract  enkel voor gebruik betalen

10 Z OHO CRM Positief Vergemakkelijkt bedrijfsprocessen Sales/ marketing/ relatiebeheer Automatisering taken Verbeteren van workflow Up to date overzicht van verkoopkansen Overzicht potentiële, bestaande klanten en contactpersonen Klachtenbeheer: klachten centraal behandelen en afwerken Leads worden vanaf website rechtstreeks naar systeem doorgesluisd Mail kan geïntegreerd worden  overzicht per contactpersoon Zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PQUibclX-x0 https://www.youtube.com/watch?v=PQUibclX-x0

11 Z OHO CRM Positief Gebruiksvriendelijke functionaliteit Flexibel per organisatie Betrouwbaar Via internet en mobiel altijd klantengegevens beschikbaar Mogelijkheid tot integratie met Google Apps & Intuit Veel gebruikers

12 Z OHO CRM Negatief Nieuw op de markt Bevat misschien nog kinderziektes? Nog niet voldoende uitgewerkt Geen controlesysteem ingebouwd (bv. telefoonnummers) Stelt geen prioriteiten Integratie is moeilijk  geen API ter beschikking  samensmelting met bestaande bedrijfssystemen is dus onmogelijk Geen onderscheid toekomstige & lopende activiteiten Service kan niet tippen aan concurrentie !

13 S AP ( CRM ON DEMAND ) Positief Zeer uitgebreid/ compleet systeem Alle soorten organisaties (klein tot groot) Gepersonaliseerd - flexibel Bestaat sinds 1972  veel expertise + zeer goede reputatie Betrouwbaar Wereldwijd veel gebruikers Beschikt over API  integratie met bestaand bedrijfssysteem mogelijk Compatibel met andere SAP systemen (bv. ERP) Keuze: cloud - offline Beschikbaar op smartphone

14 S AP ( CRM ON DEMAND ) Positief (specifiek) Tijd besparen gegevensinvoer Datakwaliteit verbeteren Controlesysteem  bv. dubbele invoer onmogelijk Altijd beschikking over actuele data Lagere mailretours

15 S AP ( CRM ON DEMAND ) Negatief Relatief hoge prijs (staat erom bekend) Zeer complex  gebruiksvriendelijkheid? Geen integratie mogelijk met Google Apps, Salesforce & Intuit Voertaal = Engels

16 SALESFORCE Positief Wereldleider CRM  sterk merk (reeds veel bewezen) Veel expertise  professioneel Veel gebruikers (hoge populariteit) Snel Simpel  gebruiksvriendelijk Zeer goede service Betrouwbaar Flexibel  ‘on demand’ Zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=BwaZwm2dTCA https://www.youtube.com/watch?v=BwaZwm2dTCA

17 S ALESFORCE Positief Alle soorten organisaties (klein tot groot) Beschikbaar op smartphone Stimuleert teamwork over hele organisatie Online: geen software of hardware nodig Beschikt over API  integratie met eigen bedrijfssysteem mogelijk E-mail integratie mogelijk Veel gebruik van sociale media Mogelijkheid tot integratie met Google apps & Intuit

18 SALESFORCE Negatief Wordt ervaren als redelijk duur € 135 per gebruiker per maand

19 S UGAR CRM Positief Veel gebruikers Zeer goede reputatie Professioneel Betrouwbaar (in de cloud) Goede prijsstelling  budgettair interessant Eenvoudig te installeren Goede dienstverlening/ service Veel mogelijkheden  compleet Tijdsbesparing  meer tijd voor klanten

20 SUGARCRM Positief Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=aoxcnAndCWg#t=281 https://www.youtube.com/watch?v=aoxcnAndCWg#t=281

21 SUGARCRM Positief Beschikt over API  integratie met eigen bedrijfssysteem mogelijk Integratie met Google Apps Integratie met ERP systeem Integratie met social media Beschikbaar op smartphone

22 SUGARCRM Negatief Gebrek aan rapportage (!) Geen integratie mogelijk met Intuit

23 SPROUTSOCIAL Positief Focus op social media ! Zelfs integratie met LinkedIn Gebruiksvriendelijk  veel ondersteuning Zeer goede prijsstelling Standaard: $ 39 per gebruiker per maand Gratis proefperiode (30 dagen) Betrouwbaar Mogelijkheid tot maken van allerhande analyses Bevordert teamwork binnen organisatie

24 SPROUTSOCIAL Positief Integratie mogelijk met Google Apps Beschikbaar op smartphone

25 S PROUTSOCIAL Positief Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hipqrliBNDs https://www.youtube.com/watch?v=hipqrliBNDs

26 S PROUTSOCIAL Negatief Bestaat nog niet zolang (2004)  nog niet zoveel gebruikers Geen integratie mogelijk met Salesforce & Intuit Beschikt niet over een API Voertaal = Engels

27 BRONNEN Microsoft Dynamics CRM http://www.getapp.com/microsoft-dynamics-crm-online- application http://www.getapp.com/microsoft-dynamics-crm-online- application http://www.microsoft.com/nl-be/cases/default.aspx ZOHO CRM http://webwereld.nl/algemeen/50148-test-zoho-crm-is- goedkoop--in-prijs-en-functionaliteit http://webwereld.nl/algemeen/50148-test-zoho-crm-is- goedkoop--in-prijs-en-functionaliteit http://www.getapp.com/zoho-crm-application

28 BRONNEN SAP http://www.getapp.com/sap-crm-on-demand- application http://www.getapp.com/sap-crm-on-demand- application http://www.sap.com/pc/bp/customer-relationship- management.html http://www.sap.com/pc/bp/customer-relationship- management.html http://global.sap.com/belgie/campaigns/2013_04_erp/c rm-bi-hrm-crm-voordelen.epx http://global.sap.com/belgie/campaigns/2013_04_erp/c rm-bi-hrm-crm-voordelen.epx http://www.companyinfo.nl/extra- diensten/CRM_CompanyConnector.php http://www.companyinfo.nl/extra- diensten/CRM_CompanyConnector.php

29 BRONNEN Salesforce http://www.getapp.com/salesforce-application http://www.customertalk.nl/nieuws/id6750- salesforcecom-leidt-sales-force-automation-magic- quadrant.html http://www.customertalk.nl/nieuws/id6750- salesforcecom-leidt-sales-force-automation-magic- quadrant.html http://www.salesforce.com/nl/ SugarCRM http://www.getapp.com/sugarcrm-application-1 https://www.brixcrm.nl/sugarcrm http://www.sugarcrm.com/ http://ecm2.nl/crm

30 B RONNEN SproutSocial http://www.getapp.com/sproutsocial-application http://www.cloudtools.nl/saas-samenwerken/review- sprout-social-social-media-dashboard-voor-teams/ http://www.cloudtools.nl/saas-samenwerken/review- sprout-social-social-media-dashboard-voor-teams/ http://sproutsocial.com/about

31 B EDANKT VOOR UW AANDACHT !


Download ppt "T AAK 5 B : HET LANDSCHAP VAN ( S ) CRM SOFTWARE Sarah Vanoverbeke 3MAS."

Verwante presentaties


Ads door Google