De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ruud van Empel. Grotten van Lascaux, 12.000 BC.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ruud van Empel. Grotten van Lascaux, 12.000 BC."— Transcript van de presentatie:

1 Ruud van Empel

2

3

4 Grotten van Lascaux, BC

5 omgeving = verhaal

6 Eerste whiteboard? Succes afdwingen voor de jacht?? Grotten van Lascaux, BC

7

8 Pompeii, 200 BC

9

10 Omgeving = gezichtsbedrog vensters, doorkijkjes (trompe l’oeil) Pompeii, 200 BC

11

12 Sixtijnse kapel, Michelangelo Buonarotti

13

14 Het dak eraf. De grenzen van de architectuur opgerekt.

15

16 Gugenheim Bilbao

17 omgeving = bouwwerk

18 Schilderkunst

19 Pieter Breugel

20 Casper David Friedrich - Romantiek, 19e eeuw Exotische oorden om bij weg te dromen - Escapisme

21 William Turner

22 Gaudenzio Ferrari Sacro Monte 1518 Omgeving = religieus of politiek platform

23 Anton von Werner Battle of Sedan, 1883 Omgeving = entertainment

24 Robert Barkers Panorama-Rotonde Ierse schilder en tekenleraar, 1787

25 Panorama Mesdag (1881)

26 omgeving = kunstwerk Schilderij loopt over in strand vol aangespoelde voorwerpen

27

28

29

30 omgeving = kijkdoos Cinema

31 Imax

32

33

34

35

36

37 omgeving = experience

38 omgeving = simulatie

39

40 Virtual Reality

41

42 Virtual Cave

43 omgeving = interactief

44 Immersive space

45 Omgeving = driedimensionale ruimte

46 Omgeving = 3D graphic.

47 Run Mother Fucker Run Marnix de Nijs

48

49 Input = fiets Output = kunst Omgeving = dankzij menselijke interactie links rechts

50

51

52

53 Second Life

54

55

56

57

58

59 Immersive Space ?

60 Immersive Space in context Onderdompeling is een toestand van mentale aandacht die zo intens is dat het bewustzijn van de ‘echte’ wereld verdwijnt en waarbij een gevoel van vreugde en bevrediging ontstaat. Bron: Flow; Psychology of Optimal Experience

61 Immersive Space in context Immersion arises when artwork and technology advanced apparatus, message and medium, are perceived to merge inseparably. Bron: Grau ‘Virtual Art: From Illusion to Immersion’

62 Immersive Space in context Immersion arises when artwork and technology advanced apparatus, message and medium, are perceived to merge inseparably. Bron: Grau ‘Virtual Art: From Illusion to Immersion’

63 Immersive Space in context Onderdompeling bereik je wanneer visueel ontwerp, technologie, boodschap en medium, in de beleving van de kijker naadloos in elkaar overvloeien

64 Immersive Space in context Onderdompeling bereik je wanneer visueel ontwerp, technologie, boodschap en medium, in de beleving van de kijker naadloos in elkaar overvloeien

65 Opdrachten

66 Opdracht 1 Zoek 3 voorbeelden/ toepassingen van Immersive Spaces (illusie 2D, illusie 3D) Verwerk in je werkboek/ISSUU. Omschrijf wat de ‘immersiveness’ veroorzaakt.

67 HUISWERK 1.Bedenk tenminste 3 werelden voor de volgende les. Wat voor sfeer, verhaal, gevoel, geluid, beweging, beleving is daar te vinden? 2.Neem voor de volgende les een ‘object’ mee waar je iets mee hebt. (Irritatie? fascinatie? etc.)

68 Lesevaluatie

69 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) -Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.) -Je hebt een Immersive Space ervaren -Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu) -Je weet wat de huiswerkopdrachten zijn


Download ppt "Ruud van Empel. Grotten van Lascaux, 12.000 BC."

Verwante presentaties


Ads door Google