De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie Silke en Mireille. Programma  Puberbrein  Social Media  Opdracht  Cyberpesten  Opdracht  Cyberflirten  Evaluatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie Silke en Mireille. Programma  Puberbrein  Social Media  Opdracht  Cyberpesten  Opdracht  Cyberflirten  Evaluatie."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie Silke en Mireille

2 Programma  Puberbrein  Social Media  Opdracht  Cyberpesten  Opdracht  Cyberflirten  Evaluatie

3 Het Puberbrein

4  Fase I: Vroege adolescenten (10 – 14 jaar)  Fase II : Midden adolescenten (14 – 16 jaar)  Fase III : Late adolescenten ( 16 – 22 jaar)

5 Pubergedrag  Geen helikopterview  Ratio op achterstand  Heftige emoties  Kicks

6 Het verstandelijke gebied van de hersenen werkt nog niet goed samen met emotionele gebied. Oorzaak

7 Voordelen  Creatieve opdrachten uitvoeren  Lossen snel problemen op, omdat ze geen rem hebben  Onafhankelijkheid  Flexibiliteit in hersenen

8 Reorganisatie  Uitlopers van zenuwcellen in het voorste gedeelte (de prefrontale schors) groeien en maken een overmaat aan verbindingen. organiseren plannen beslissen

9 Onderzoek Linda van Ij…

10 Conclusie De hersenen van jongeren zijn extra gevoelig voor beloningen.

11 Afstand leraar en leerlingen groot De leraren moesten de stof overbrengen Pubers & Onderwijs

12 Tegenwoordig  Activerende didactiek  Zelfstandigheid  Massaproductie naar maatwerk  Stampen en herhaling

13 Bied structuur en regels Elke individuele leerling Straal passie voor je vak uit Geef complimentjes Tips

14 Online platvormen met minimale tussenkomst van een professionele redactie Social Media

15  Inhoud zelf bepalen  Interactie  Dialoog Virtuele aanwezigheid: ‘Wat ben je aan het doen?’ ‘Wat gebeurd er?’

16 1 biljoen gebruikers +/- 6 miljoen Nederlanders 2004 opgezet (voor Harvard studenten) 2006 geheel openbaar Minnimum leeftijd: 13 Facebook

17 Nederlands 9,8 miljoen profielen 5 miljoen bezoekers per maand Sinds 2004 Jonger dan 16? -> toestemming ouders Hyves

18 Waarom?  In contact blijven met oude vrienden  Interactie met huidige vrienden  Belevenissen delen  Plannen van feestjes  Flirten!

19 Social Media zeer belangrijk voor pubers  Ontwikkelingsfase + veel verandering  Eigen identiteit  Peer group  Social status Relaties worden intenser Groep vrienden wordt groter

20 Delen van belevenissen  Sociale status  Groepsidentiteit  Nieuwe verbintenissen Continue verdiepen en definiëren van eigen identiteit -> experimenteren

21 Social Media niet zo intens als face-to-face Geen visuele en auditieve communicatie Geen echte naam nodig – geen gezicht Verschil SM en Realiteit

22 Gevolg voor puber:  Veel zelfonthulling (vooral bij jongeren)  Makkelijker contact maken  Scheiding online/offline -> weg Puber alleen maar bezig met Social Media!

23 Cyberpesten

24

25 Wat is cyberpesten?  Cyberpesten is als een of meer kinderen vaak vervelende of gemene dingen doen tegen een ander kind met de computer of mobiele telefoon, op internet of sms.

26 Voorbeelden  Iemand uitschelden, bedreigen of belachelijk maken per , op MSN, via de chat of per sms.  Foto’s van iemand anders op internet zetten.  Iemand opzettelijk een virus versturen of iemand hacken.  Iemand pesten of in elkaar slaan, filmen en dan op Youtube zetten  Iemand uitschelden op zijn of haar Hyves of een ‘nep-hyves’ van iemand aanmaken.

27 Kenmerk  Vaak anoniem  Vaak ernstiger  Niet terug te draaien  Veel impact

28 Onderzoek  20 procent slachtoffer cyberpesten  16 procent geeft aan zelf te pesten

29 Waarom?

30 Leraren  Toon interesse in wat kinderen doen op internet  Spreek regels af over hoe je met elkaar omgaat op internet  Laat kinderen een les geven over online pesten

31 Cyberflirten

32 Flirten en Social Media  Intentie  Echte partner  Puur online flirting

33 Verschil met face-to-face  Geen fysieke aantrekkingskracht  Mist groot deel van communicatie Alleen woorden!

34 Voordelen  Awijzing minder heftig  In prettige omgeving

35 Flirt initiatief Flirt gedrag Redenen voor flirten online Flirten in conversaties Verder: Hoe vaak/lang op internet? Hoe vaak/lang op FB? Leeftijd Relatie status (ook realiteit!) Onderzoek:

36 TEST

37 Bespreken resultaten


Download ppt "Communicatie Silke en Mireille. Programma  Puberbrein  Social Media  Opdracht  Cyberpesten  Opdracht  Cyberflirten  Evaluatie."

Verwante presentaties


Ads door Google