De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Loopbaanleren Identiteitsleren in Lifelab. Verbinding school- Beroepspraktijk.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Loopbaanleren Identiteitsleren in Lifelab. Verbinding school- Beroepspraktijk."— Transcript van de presentatie:

1 Loopbaanleren Identiteitsleren in Lifelab

2 Verbinding school- Beroepspraktijk

3 Verbinding VMBO- Beroepspraktijk Laboratorium (LOB-instrument) 1. Leerling profiel en portfolio 2. Webportals bedrijven/instellingen 3. Loopbaanlessen * Verken jezelf en de wereld d.m.v. een wensbaan * Virtuele verkenning beroepenveld * LifeID’s LifeCoaches * Directe contact met LifeCoach * Oriënterende stage * Bedrijfsbezoek ( individueel of groep) * Opdracht, prestatie DOEN (ELO) 1.Opleidingen met klassen en groepen 2.Identikit-LifeID’s leerlingen en docenten * Opdrachten * Prestaties * Competenties * Rubrics * Portfolio * Ervaringen en kennis delen (leerlingwiki) * Verslag * Beeldmateriaal

4

5 Door contact met professionals uit de beroepspraktijk krijgen leerlingen een beter beroepsbeeld dan door de meestal fragmentarische eenzijdige stages: webportals Door een virtuele voorbereiding op de echte kennismaking met het bedrijf of de stage zijn de wederzijdse verwachtingen helder, waardoor teleurstelling en frustratie wordt voorkomen: life-id’s De Lifelab loopbaanlessen zorgen voor de verbinding van de identiteit van de leerlingen met hun keuzeproces : leerloopbaan- dialoog leerling-docent De eigentijdse werkwijze sluit aan bij dat waar leerlingen in hun vrije tijd mee bezig zijn: hyves, facebook Ontwikkelingen in bedrijven, op de arbeidsmarkt, dringen directer door in de school: deze zijn door decanen en mentoren niet meer bij te houden. Voordelen

6 Voorbeeld


Download ppt "Loopbaanleren Identiteitsleren in Lifelab. Verbinding school- Beroepspraktijk."

Verwante presentaties


Ads door Google