De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.

Verwante presentaties


Presentatie over: "D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko."— Transcript van de presentatie:

1 D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko

2 U ITGANGSPUNTEN VAN DE SCHOOL Huiselijke sfeer Elk kind is uniek

3 H ET BEOOGDE DOEL s c h o o l E N t h u i s = L E U K ! ( A l l e e n n e t i e t s a n d e r s ). Thuiswerkvrij -> Thuis is voor het gezin

4 Leren door: Te kijken/luisteren... … …. ….. Samen te werken... … …. ….. Te reflecteren... … …. ….. Te doen (constructivisme)... … …. ….. Met/In: Een veilige omgeving... … …. ….. Een goede leerlingenbegeleiding... … …. ….. Een goede zorgstructuur... … …. ….. ICT gebruik... … …. …..

5 G EBOUW Moet lokalen hebben zodat klassikaal lesgegeven kan worden. Aparte plekken waar leerlingen zelfstandig kunnen werken. (stilteruimte) Vakoverstijgende lokalen. Praktische en logische indeling lokalen. Lokalen zijn multi-inzetbaar.

6 L EERMIDDELEN Veel computer gebruik. Boek = app Boek = app Activiteiten binnen de school halen. (bedrijven). Activiteiten binnen EN buiten school die de persoonlijke ontwikkeling ten goede komt.

7 D AGINDELING Lesuren van 60min. Start van de dag d.m.v gezamenlijke opening. Werken in leerplein blokken. Per dag 4 blokken. (totaal 7 klokuren) Vaste pauze tijden voor de sociale contacten. Verhouding theorie/praktijk afhankelijk van leerniveau

8 I NSTRUCTIEVORMEN (1-3) Variatie in onderwijsvormen. Zelfontdekkend(constructivisme); Straffen en belonen(behaviorisme). Aansluiten bij belevingswereld. Lesgeven vanuit de actualiteit. Activerende opdrachten aanbieden. Samenwerkend leren.

9 I NSTRUCTIEVORMEN (2-3) Differentiatie mogelijk. Vakoverstijgend lesgeven. (vakintegratie) Montessori-achtig onderwijs. Theorie ter verduidelijking van de praktijk.

10 I NSTRUCTIEVORMEN (3-3) De leerlingen leren leren. Hoe plan je? Hoe leer je woordjes? Enz. Positieve verwachtingen van leerlingen scheppen. Onderwijs past bij de individuele behoefte van de leerling. Onderwijs aan laten sluiten op het kunnen van de leerling. (Succesmomenten)

11 V RAGEN ?? SCHOLING TE VEEL TE INGEWIKKELD IN TE KORTE TIJD DE LEERLING ZIET DOOR DE BOMEN DE SCHOOL NIET MEER. …. MAAR NIET OP ONZE IDEALE SCHOOL!


Download ppt "D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko."

Verwante presentaties


Ads door Google