De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CWI Case Ketenbewaking CWI bedrijfsproces Paul Moeskops, Directeur Informatiemanagement 24 november 2005.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CWI Case Ketenbewaking CWI bedrijfsproces Paul Moeskops, Directeur Informatiemanagement 24 november 2005."— Transcript van de presentatie:

1 CWI Case Ketenbewaking CWI bedrijfsproces Paul Moeskops, Directeur Informatiemanagement 24 november 2005

2 Pagina 2 24 november 2005 Agenda ► Over CWI ► Waarom ketenbewaking? ► CWI Veranderprogramma ► CWI Bedrijfsapplicatieketen – Bedrijfsapplicaties – Infrastructuur ► Ymonitor ► Waarom? ► Voorbeeldrapportages ► Ervaringen ► Conclusies t.a.v. tool ► Slotvragen

3 Pagina 3 24 november 2005 Centrum voor Werk en Inkomen ► Trefpunt voor werkzoekenden en werkgevers ► Werkgevers: personeelsbemiddeling en arbeidsmarktinformatie ► Werkzoekenden: het vinden van werk of het aanvragen van een uitkering ► Verlenen van ontslagvergunningen en tewerkstellingsvergunningen ► Indicatie stelling WSW ► Het geven van arbeidsrechtelijke informatie ► Zelfstandige Bedrijfs Organisatie (ZBO) ► Ketenpartner Werk & Inkomen met UWV en GSD

4 Pagina 4 24 november 2005 Hoofddoelstellingen CWI ► Zorgdragen voor een transparante arbeidsmarkt ► Dienstverlening aan werkgevers (vacatures, ontslag- en tewerkstellingsvergunning) ► Stimuleren van talent en daarmee voorkomen/verkorten duur uitkering ► Ketenpartner voor Werk, Werkvoorziening en Inkomen ► Efficiente, doelmatige, klantgerichte, innovatieve en transparantie organisatie

5 Pagina 5 24 november 2005 Kengetallen 2005/2006 ► Aantal WW klanten ► Aantal WWB klanten ► Aantal WsW klanten ► Herintredende vrouwen ► Aantal vacatures (stroom) ► Aantal CV’s (standcijfer) ► Aantal Werkzoekenden ► Aantal werk.nl sessies20 mln25 mln

6 Pagina 6 24 november 2005 Organogram CWI (Sterk vereenvoudigd)

7 Pagina 7 24 november 2005 Organogram Informatie Management (44 fte)

8 Pagina 8 24 november 2005 CWI Bedrijfs applicaties Leveranciersmanagement Verwerkings infrastructuur Wide Area Netwerk KantoorAutomatisering IP Telefonie Telefonie Inhuur personeel

9 Pagina 9 24 november 2005 Waarom ketenbewaking? ► Tussen 2002 – 2005 grootschalig veranderprogramma: ► Kantoorautomatisering ► Wide Area Network ► Bedrijfsapplicaties ► Outsourcingspartijen ► Consequenties hiervan: ► Nieuwe applicaties ► Nieuwe exploitanten ► Zeer veel wijzigingen ► Waar gehakt wordt vallen spaanders

10 Pagina november 2005 Kenmerken Applicatie architectuur ► Bedrijfsapplicaties georganiseerd rondom een servicebus (Middleware) ► Veel webservices ► In periode 2002 – 2005 stapsgewijs opgebouwd (geen Big Bang)

11 Pagina november 2005 Architectuur 2001

12 Pagina november 2005

13 Pagina november 2005 Kenmerken Infrastructuur ► Meerdere leveranciers beheren infrastructuur ► Beschikbaarheid van de infrastructuur wordt niet voor 100,0 % gegarandeerd ► Op basis van de SLA’s is er altijd wel ergens een storing

14 Pagina november 2005 KABeurs Vestiging Verkeersstromen

15 Pagina november 2005 Klantperspectief ► Een verstoring betekent onderbreking van het werk ► Er is een groot verschil tussen de werkelijke en ervaren duur van een verstoring

16 Pagina november 2005 Ymonitor Waarom? ► Uitrol SONAR en ABS leidde tot performanceproblemen ► Subjectieve ervaringen inzake ► De omvang performance probleem ► Het opgelost zijn van het probleem ► Ervaringen in hele land waren sterk wisselend ► Monitoring bij leveranciers hiervoor niet voldoende op orde en adequaat ingericht

17 Pagina november 2005 Werkwijze ► Ymonitor doet voor SONAR en ABS een aantal transacties waaronder: ► Inloggen ► Zoeken op naam ► Ymonitor wordt ingezet vanaf zes locaties ► Elk kwartier worden de transacties uitgevoerd ► Aan transacties worden normen toegevoegd ► Beheerders krijgen als niet aan de afgesproken norm wordt voldaan

18 Pagina november 2005

19 Pagina november 2005

20 Pagina november 2005

21 Pagina november 2005

22 Pagina november 2005 Ervaringen ► Tool meldt adequaat dat er problemen zijn ► Niet alle meldingen zijn problemen: Tool moet soms agv wijzigingen worden aangepast ► Rapportages zijn helder en overzichtelijk ► Performanceproblemen zijn vaak te herleiden naar recent ingevoerde implementaties ► Meldingen uit organisatie (gebruikers en leverancier) gaan vaak samen ► Beheerders bij CWI zijn reactieve gebruikers van Ymonitoring

23 Pagina november 2005 Samenvattend ► Wat is goed ► Een goed tool in onzekere tijden ► Geeft objectief inzicht in een verschijnsel van een probleem ► Past goed bij de CWI Infrastructuur ► Wat is minder goed ► CWI Beheerders zijn reactief ► Is vaak in combinatie met andere meldingen ► Als er niets aan de hand is wordt het vrijwel niet gebruikt

24 Pagina november 2005 Conclusies ► Monitoring is een belangrijk instrument voor het halen van de SLA afspraken ► Iedere leverancier dient zijn monitoring en rapportage daar over op orde te hebben ► Biedt toegevoegde waarde in de ICT Regierol ► Biedt (tijdelijk) toegevoegde waarde indien veel veranderingen worden doorgevoerd ► Kosten versus baten goed afwegen


Download ppt "CWI Case Ketenbewaking CWI bedrijfsproces Paul Moeskops, Directeur Informatiemanagement 24 november 2005."

Verwante presentaties


Ads door Google