De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/

Verwante presentaties


Presentatie over: "H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/"— Transcript van de presentatie:

1 H 7, 9 HOM

2 http://www.molblog.nl/bericht/ver haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/

3 Viral marketing: ๏B๏B oodschap verspreid zich als een virus ๏S๏S oort mond-tot-mond reclame, maar dan digitaal ๏B๏B oodschap ‘dwingt’ soms consument deze te verspreiden, doordat er ‘beloning’/incentive aan gekoppeld is ๏D๏D e 3 G’s ๏h๏h ttp://reclamewereld.blog.nl/internet/2007/12/29/boeing-737-crasht-in- zee-als-reclame-voor-een-reisbureau-x-travel

4 Viral marketing ๏M๏M erkbeleving, naamsbekendheid ๏P๏P ersoonlijke overdracht van boodschap in community, omdat boodschap interessant is om te delen, hierbij mogelijke groei in ‘exposure’ ๏b๏b oodschap dient daarom eenvoudig overgedragen te kunnen worden ๏V๏V irals bereiken veel jongeren die met traditionele media moeilijker te bereiken zijn

5 Viral marketing: vormen ๏b๏b randed virals, doel: exposure en awareness/imago building ๏v๏v iral content, doel: content doorgeven door bepaalde boodschap ๏a๏a ctie viral, doel: gebruiker overhalen iets aan te schaffen http://www.renegreve.nl/internet- marketing/geniale-viral-met-barack- obama-en-weh-kamp/

6 Viral marketing ๏K๏K lein budget: relatief groot bereik ๏V๏V oert zijn eigen buzz & selecteert op die manier zelf doelgroepen ๏M๏M aakt gebruik van netwerk dat er al is ๏h๏h ttp://www.houjannietvoorjezelf.nl/

7 Email marketing: soorten ๏ Persoonlijke emails ๏ Actie emails ๏ Nieuwsbrieven

8 Email marketing ๏P๏P eriodieke informatie: nieuwsbrief ๏V๏V erkopen: aanbiedingen, retentie, herhalingsaankopen ๏I๏I mage building: dmv virale marketing, buzzmailing, exclusiviteit ๏N๏N ieuwe klanten: mails die je door kan sturen naar nieuwe klanten ๏T๏T raffic: door tips, aanbiedingen ๏K๏K lanten inventarisatie: profiel beter uitwerken

9 ๏O๏O pt-in (‘permission based marketing’) & Opt-out ๏g๏g oedkoop, snel, meetbaar, resultaat ๏2๏2 5% tot 40% van de commerciële emails wordt geopend; ๏C๏C lick-through rate (CTR) is ongeveer 20% Begin 2009 bestond 75% van de wereldwijd verzinden emails uit spam; dat zijn ruim 70 miljard emails per dag

10 http://www.youtube.com/watch?v=anwy 2MPT5RE

11

12

13 Email marketing ๏O๏O nderzoek je doelgroep: welk tijdstip is het beste? ๏k๏k ritische periodes ๏L๏L éér van de voorgaande campagnes

14 Succes met het tentamen!!!


Download ppt "H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/"

Verwante presentaties


Ads door Google