De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kun jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Marria Wester Paul van Keeken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kun jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Marria Wester Paul van Keeken."— Transcript van de presentatie:

1 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kun jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Marria Wester Paul van Keeken

2 nEUroBlend nbdbdb

3 nEUroBlend

4 Europees Functie Profiel Resultaten van vragenlijst en discussie op de jaarlijkse meeting in Rimini, mei 2004

5 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 European Function Profile at the Rimini meeting in May 2004 The BOD of EANN agreed on the following framework and building blocks of the EFP of Neuroscience Nurses Taskarea ATaskarea BTaskarea CTaskarea DTaskarea ETaskarea F Neuro Acute Care ICF impairments ICF impairments ICF? Neurorehabilitation ICF res. activities ICF res. activities ICF? Neuropalliative/ neurochronical care ICF. ICFICF?

6 European Function Profile of a neuroscience nurse October 2005

7 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Community Vocational Training Action Programme, Second phase: nEUroBlend European competence based blended learning framework for life-long vocational training of neuroscience nurses. Kerngroep (full partners): NL, BE, UK, SE (2x), FI (2x), IS, MT  producenten Silent partners: EANN, leden EANN, PCN, FINE  adviesgroep Europees curriculum  competentie gericht leren Goed gevuld e-learning inhoud en contactonderwijs  Blended Learning

8 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 NeuroBlend ontwikkelingen van een curriculum voor neuroverpleegkundigen Context EU: 13,500,000+ patienten, 125,000-1,500,000 verpleegkundigen NW Europa: leiders; Zuid en centraal Europa: volgers nieuwe EU lidstaten Grote verschillen in wet- & regelgeving, onderwijssystemen, cultuur Europese Identiteit:: acute neurocare, neuro-rehabilitation, chronic neuro care Europees competentie gericht curriculum EU competentie profiel, EU leerplan, blended leerplan Samenwerking als oplossing van EU problemen E-learning werkplaats

9 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 nEUroBlend strategie componenten Geintegreerde ontwikkeling van curriculum voor neuroverpleegkundigen EU competentie profiel, EU leerplan, Blended Leerplan Ontwikkeling van onderwijs materiaal Plan voor een organisatie die het onderwijssysteem kan hosten en expoiteren Follow ups: planen voor ‘train the trainer’, accreditatie en uitwisseling Werkplaatsen (E-tools) Kantoor (shared workspace) Gezamenlijke werkruimte voor projecten etc. (community of practice) Virtuele Leeromgeving (virtual learn environment) Repository (warenhuis voor onderwijsmateriaal), metadata, Veranderings management Curriculum conferenties (voor de kernpartners) Kick-off meeting & afsluitend congres (Reykjavik 2007) Continue monitoring Feedback via surveys Valorisatie: dissiminatie en exploitatie

10 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Competentie gericht leren  Leren is gericht op het actief constueren van kennis in een betekenisvolle en relevante omgeving  Een competentie is gelinkt aan betekenisvolle taak-specifeke leeromgevingen  O ntwikkeling van competenties vereist het gebruik van kennis, vaardigheden en attitudes op een geintegreerde wijze in een authentieke leeromgeveing (e.g. patient video cases, virtual company)  Geintegreerd leren is gericht op coherentie in plaats van losse feiten  Actieve reflectie  Waar mogelijk samenwerken zoals op de werkvloer  Flexibele leerroutes  Afgestemd op behoeftes en elders verkregen competenties van individuele studenten  Competenties kunnen niet geleerd worden in een moment, het zijn pgroeiprocessen  Individuele studenten zijn verantwoordelijk voor het eigen leerproces  De docent faciliteert het leerproces en is coach

11 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Overzicht 2. Virtuele Leeromgeving 3. Virtuele patienten Casuistiek, Virtueel Hospitaal 4. Gezamenlijke werkruimte voor projecten etc. 1.Leerobjecten/ Digital Repository nEUroBlend Presentation

12 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 The HEAL database/repository Peer reviewed Rating possible Multimedia Metadata Mesh IEEE-Lom Shared collections Open Source, free !!! Creative Commons

13 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005

14 Virtual Learning Environment

15 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 VLE and Virtual Patient as a part of Competence Based Blended Learning Virtual Learning Environment: time and place independent learning, updated materials from repository, mix of computer and F2F Virtual Patient Case: authentic learning materials, different levels, systematic approach to nursing Virtual Hospital Simulation: e-coach, real events and interventions, practicing without danger, groupwork and multidiscipliniary teamwork possible MIX !!! F2F, groupwork, home-study, assignments, in-service, classroom, books, protocolls, resources….. Virtual Learning Environment

16 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Virtuele Patienten Casuistiek

17 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Community of practice for teachers and educators: a virtual workspace News Documents Knowledge base Working together Discussion Focus Groups Design & Development Surveys Sub-projects Calendar … Open source!

18 nEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Contact drs. Nicolai van der Woert drs. Paul van Keeken Tel


Download ppt "NEUroBlend Presentation, den Bosch, sep 30, 2005 Kun jij het nog bijhouden? Nieuwe leerwegen voor neuroverpleegkundigen Marria Wester Paul van Keeken."

Verwante presentaties


Ads door Google