De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten."— Transcript van de presentatie:

1 Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten

2 Kennismaking

3 Agenda Inleiding Kennismaking Doelen van de module Verwachtingen Programma Opdrachten en beoordeling Wat zijn sociale media? Opdracht

4 Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, presenteren en ontdekken Individuele voorbereiding (Moorman)

5

6 Promo SM http://www.youtube.com/watch?v=QUCfFcch w1w http://www.youtube.com/watch?v=QUCfFcch w1w

7 Oefening: Wie ben jij? Oefening in duo’s Stel jezelf aan de ander voor aan de hand van je Twitter, Hyves of Facebook profiel (en denk eens goed na over wat je vertelt aan de ander in vergelijking met wat je erop hebt staan).

8 Voorbeeld

9 Verwachtingen Wat verwachten jullie van deze module?

10 Wat is de ambitie? Een gedegen en uitdagend plan/rapport én groepspresentatie, waaruit blijkt: – Dat je marketingcommunicatie van het MKB in perspectief kunt plaatsen en kansen signaleert – Dat je de toegevoegde waarde van SM voor het bedrijfsleven herkent en weet toe te passen – Dat je voor bedrijven een SM-strategie kunt uitstippelen en van gefundeerd en creatief (marketingcommunicatie)advies kunt voorzien

11 Doelen van de module Wat betekenen SM voor de marketing? Nieuwe regels SM binnen het marketinggebied Type boodschap > doel, doelgroep Creatieve ideeën voor SM-actie Crossmediale verbanden Social mediaplan ontwikkelen

12 Programma Week 1: Wat zijn SM eigenlijk? Week 2: Doelen en klanttypen Week 3: Bereik Week 4: Content (1) Week 5: Content en virals (2) Week 6: Strategisch SM-plan + pres Week 7: Strategisch SM-plan + pres

13 Beoordeling Oefeningen mee in de les: Week 2: 3 x SM bij het MKB Week 3: It’s alive Week 4: SM… maar waar? Week 5: Content Week 7+8: Presentatie (30%) en rapport (70%) TOTAAL100%

14 Waarom deze module?

15 Wat zijn SM eigenlijk? Ontmoetingsplek Middelen om ideeën, gedachten, inhoud en relaties te delen Iedereen kan een bijdrage leveren Een leuke gelegenheid, waarbij je net iets meer geeft dan je verlangt bit.ly/ILJ2N4

16 Voorbeelden succesvolle SM-acties Old Spice http://www.youtube.com/watch?v=uLTIowBF0kE&feat ure=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=uLTIowBF0kE&feat ure=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=fD1WqPGn5Ag Pretty Social http://www.youtube.com/watch?v=ApOWWb7Mqdo

17 Voorbeelden succesvolle SM-acties Bavaria http://www.youtube.com/watch?v=nK9CRxit3 VM http://www.youtube.com/watch?v=nK9CRxit3 VM KLM http://www.youtube.com/watch?v=YR75c8mt Gjk http://www.youtube.com/watch?v=YR75c8mt Gjk

18 Buzz veroorzaken? Afstand doen van traditionele media en manieren Want hoe ging dat vroeger?

19 We faxen!! Zomer 2000

20 Opdracht 1: 3x SM 1.Kies 3 Rotterdamse MKB-bedrijven (+ 5 medewerkers) in Rotterdam (of omgeving) die in meer of mindere mate SM inzetten. 2.Googlen, Technocrati (zoekmachine voor blogs, of Google Blog search), speur twitter af, zoek met #, Hyves, FB, RSS kanalen, etc 3.Analyseer voor elk bedrijf (max 1 A’4): a)Welke SM zijn ingezet? b)Met welke bedoeling zetten ze elk SM-kanaal in? c)Hoe zou jouw top 3 eruit zien en waarom? Praatstof in de les

21 Docs / PPT te vinden op: www.docsupload.wordpress.com Vragen? joehs@hr.nl


Download ppt "Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten."

Verwante presentaties


Ads door Google