Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeen Abbink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten
2
Kennismaking
3
Agenda Inleiding Kennismaking Doelen van de module Verwachtingen Programma Opdrachten en beoordeling Wat zijn sociale media? Opdracht
4
Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, presenteren en ontdekken Individuele voorbereiding (Moorman)
6
Promo SM http://www.youtube.com/watch?v=QUCfFcch w1w http://www.youtube.com/watch?v=QUCfFcch w1w
7
Oefening: Wie ben jij? Oefening in duo’s Stel jezelf aan de ander voor aan de hand van je Twitter, Hyves of Facebook profiel (en denk eens goed na over wat je vertelt aan de ander in vergelijking met wat je erop hebt staan).
8
Voorbeeld
9
Verwachtingen Wat verwachten jullie van deze module?
10
Wat is de ambitie? Een gedegen en uitdagend plan/rapport én groepspresentatie, waaruit blijkt: – Dat je marketingcommunicatie van het MKB in perspectief kunt plaatsen en kansen signaleert – Dat je de toegevoegde waarde van SM voor het bedrijfsleven herkent en weet toe te passen – Dat je voor bedrijven een SM-strategie kunt uitstippelen en van gefundeerd en creatief (marketingcommunicatie)advies kunt voorzien
11
Doelen van de module Wat betekenen SM voor de marketing? Nieuwe regels SM binnen het marketinggebied Type boodschap > doel, doelgroep Creatieve ideeën voor SM-actie Crossmediale verbanden Social mediaplan ontwikkelen
12
Programma Week 1: Wat zijn SM eigenlijk? Week 2: Doelen en klanttypen Week 3: Bereik Week 4: Content (1) Week 5: Content en virals (2) Week 6: Strategisch SM-plan + pres Week 7: Strategisch SM-plan + pres
13
Beoordeling Oefeningen mee in de les: Week 2: 3 x SM bij het MKB Week 3: It’s alive Week 4: SM… maar waar? Week 5: Content Week 7+8: Presentatie (30%) en rapport (70%) TOTAAL100%
14
Waarom deze module?
15
Wat zijn SM eigenlijk? Ontmoetingsplek Middelen om ideeën, gedachten, inhoud en relaties te delen Iedereen kan een bijdrage leveren Een leuke gelegenheid, waarbij je net iets meer geeft dan je verlangt bit.ly/ILJ2N4
16
Voorbeelden succesvolle SM-acties Old Spice http://www.youtube.com/watch?v=uLTIowBF0kE&feat ure=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=uLTIowBF0kE&feat ure=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=fD1WqPGn5Ag Pretty Social http://www.youtube.com/watch?v=ApOWWb7Mqdo
17
Voorbeelden succesvolle SM-acties Bavaria http://www.youtube.com/watch?v=nK9CRxit3 VM http://www.youtube.com/watch?v=nK9CRxit3 VM KLM http://www.youtube.com/watch?v=YR75c8mt Gjk http://www.youtube.com/watch?v=YR75c8mt Gjk
18
Buzz veroorzaken? Afstand doen van traditionele media en manieren Want hoe ging dat vroeger?
19
We faxen!! Zomer 2000
20
Opdracht 1: 3x SM 1.Kies 3 Rotterdamse MKB-bedrijven (+ 5 medewerkers) in Rotterdam (of omgeving) die in meer of mindere mate SM inzetten. 2.Googlen, Technocrati (zoekmachine voor blogs, of Google Blog search), speur twitter af, zoek met #, Hyves, FB, RSS kanalen, etc 3.Analyseer voor elk bedrijf (max 1 A’4): a)Welke SM zijn ingezet? b)Met welke bedoeling zetten ze elk SM-kanaal in? c)Hoe zou jouw top 3 eruit zien en waarom? Praatstof in de les
21
Docs / PPT te vinden op: www.docsupload.wordpress.com Vragen? joehs@hr.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.