De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007. Wat kan en moet een patiëntenvereniging met het meten van klantervaringen in de zorg?

Verwante presentaties


Presentatie over: "CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007. Wat kan en moet een patiëntenvereniging met het meten van klantervaringen in de zorg?"— Transcript van de presentatie:

1 CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april Wat kan en moet een patiëntenvereniging met het meten van klantervaringen in de zorg?

2 Wat wil de DVN? Keuzeondersteuning In het stelsel In de spreekkamer In het sociale leven

3 Hoe maakt een chronische patiënt gebruik van het stelsel? Zijn belangrijkste wapen is zijn mening Dus keuzeondersteuning bij - keuze verzekeraar en pakket - keuze zorgaanbod - keuze medicijnen en hulpmiddelen

4 Welke informatie?? Toegankelijk Betrouwbaar (onafhankelijk?) Vergelijkbaar Aansluitend op mijn kennisniveau Aansluitend op mijn behoefte(n)

5 Waarover?? In het stelsel over: De zorgverzekeraar Het zorgaanbod De medicijnen en de hulpmiddelen.

6 De info vanuit patiëntenperspectief. Van klanttevredenheid naar relevante klantervaringen in de zorg Voorbeeld: diabetes Kies ik mijn dokter of kies ik mijn keten

7 Keuze en kwaliteit! Kwaliteit: Effectiviteit Veiligheid Patientgerichtheid

8 Wat heeft de DVN aan de CQ-diabeteslijst? Hoe tot stand gekomen? Is het empowerende keuzeinformatie? Betrouwbaar? Discriminerend? Gaat het over goede zorg? Patiëntenperspectief? Toegankelijk?

9 Verzekeraar Aanbieder Patiënt

10 Wie doet wat met de uitkomsten? De zorgverzekeraar De aanbieder De patiënt(en)vereniging

11 De index is dynamisch! Ontwikkeling: wat is goede zorg Ontwikkeling in patientenperspectief Ontwikkeling in posities Voorbeeld: diabetes

12 Wie doet wat met de uitkomsten? Dank u

13

14


Download ppt "CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007. Wat kan en moet een patiëntenvereniging met het meten van klantervaringen in de zorg?"

Verwante presentaties


Ads door Google