De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag."— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag

2 Figuur 6.2 De factoren die het gedrag beïnvloeden

3 Figuur 6.3 Invloed van de groep op de keuze van producten en merken

4 Koop- beslissingen Gebruiker Initiator Koper Beïnvloeder Beslisser

5 Activiteiten LEVENSSTIJL InteressesDemografisch GEZINSLEVENCYCLUS OuderMiddelbare leeftijdJong Opinies

6 1. De traditionalist 2. De huiselijke figuur 3. Derationalist 4. De plezierzoeker 5. De strever 6. De trendsetter Diep-geworteld gedrag specifiek voor een land. Zoekt warme relaties, in contact met sociale omgeving. Bereidheid om risico’s te nemen, wetenschap en technologie zullen de uitdagingen van de mensheid oplossen. Legt de nadruk op emotionele ervaringen. Gelooft in autonoom gedrag. Geeft de voorkeur aan niet-hiërarchisch sociale structuren en heeft liever spontaniteit dan formele procedures. Types % van de Europese bevolking Karakteristieken

7 Figuur 6.4 De behoeftenhiërarchie van Maslow

8 Figuur 6.5 Vier soorten koopgedrag

9 Figuur 6.6 Het besluitvormingsproces van de koper

10 Figuur 6.7 Stappen tussen de afweging van de alternatieven en de koopbeslissing


Download ppt "Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag."

Verwante presentaties


Ads door Google