De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag"— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag

2 Figuur 6.2 De factoren die het gedrag beïnvloeden

3 Figuur 6.3 Invloed van de groep op de keuze van producten en merken

4 Initiator Gebruiker Beïnvloeder Koop-beslissingen Koper Beslisser

5 GEZINSLEVENCYCLUS LEVENSSTIJL
Jong Middelbare leeftijd Ouder LEVENSSTIJL Activiteiten Interesses Opinies Demografisch

6 % van de Europese bevolking
Types Karakteristieken 1. De traditionalist 2. De huiselijke figuur 3. Derationalist 4. De plezierzoeker 5. De strever 6. De trendsetter 18 14 23 17 15 13 Diep-geworteld gedrag specifiek voor een land. Zoekt warme relaties, in contact met sociale omgeving. Bereidheid om risico’s te nemen, wetenschap en technologie zullen de uitdagingen van de mensheid oplossen. Legt de nadruk op emotionele ervaringen. Gelooft in autonoom gedrag. Geeft de voorkeur aan niet-hiërarchisch sociale structuren en heeft liever spontaniteit dan formele procedures.

7 Figuur 6.4 De behoeftenhiërarchie van Maslow

8 Figuur 6.5 Vier soorten koopgedrag

9 Figuur 6.6 Het besluitvormingsproces van de koper

10 Figuur 6.7 Stappen tussen de afweging van de alternatieven en de koopbeslissing


Download ppt "Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag"

Verwante presentaties


Ads door Google