De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The art of game design Hoofdstuk 20 en 21."— Transcript van de presentatie:

1 The art of game design Hoofdstuk 20 en 21

2 De waarde van esthetiek
We moeten niet vergeten dat we niet alleen game mechanics ontwerpen, maar een hele ervaring. En esthetische overwegingen maakt een ervaring leuker. Mooi artwork kan je game zoveel beter maken : - art work kan zorgen dat een speler je spel koopt waar hij normaal was overgegaan. - als een game wereld er goed uit ziet neemt de speler de game serieuzer en verhoogt endogene waarde. - Esthetisch genot is geen kleinigheid. Als je spel vol staat met prachtige kunstwerken, vervolgens elk nieuwe ding dat de speler te zien krijgt is een beloning op zich. - Een speler zal karakter fouten tolereren in je ontwerp als je spel een mooi oppervlakte heeft.

3 Leren Zien De sleutel tot het creëren van grote kunstwerk is het vermogen om te zien. Je moet niet kijken naar alleen het object maar naar de vormen, kleuren, verhoudingen, schaduw, reflecties en texturen.

4 Hoe esthetiek je naar je ontwerp leiden
Concept art kan je een beeld geven hoe het spel eruit gaat zien. Concept art : - Maak je idee voor iedereen duidelijk - Maak mensen enthousiast over het spelen van je spel - Maak mensen enthousiast over het werken op je spel - Hiermee kunt u de financiering en andere middelen beveiligen om je spel te ontwikkelen - Laat de mensen zien hoe je wereld er uit gaat zien

5 Hoeveel is genoeg ? Soms zijn ruwe schetsen en modellen genoeg om de klus te klaren Het maken van schetsen die eenvoudig, ruw, en nuttig zijn is een waardevolle vaardigheid die geoefend moet worden. Maar soms moet je full-color renderings gebruiken om het gevoel dat je bij je game krijgt weer te geven.

6 Gebruik Audio Audio kan ongelooflijk krachtig zijn.
Als de audio goed is dan zal dat je graphics nog beter maken. Kies de muziek voor je spel op het begin van het proces.

7 Balanceer Kunst en Techniek
Zorg dat kunst en techniek wordt gebalanceerd anders kunnen er problemen ontstaan. Zorg dat je een technische kunstenaar in je team hebt Een getalenteerde technische kunstenaar kan een brug bouwen tussen het kunst team en het technische team

8 We zijn niet alleen De mens is een sociaal dier
Mensen vermijden alleen te zijn waar ze ook zijn Zorg dan ook dat je een soort van multiplayer in je spel stopt zodat de spelers die je spel spelen niet alleen hoeven te spelen

9 Waarom spelen we met anderen
5 belangrijke reden waarom wij graag spelen met anderen Competitie, Als we denken aan multiplayer games, dan is concurrentie meestal het eerste ding dat voor de geest komt. waardevolle tegenstander, je komt altijd wel spelers tegen die evengoed of zelfs beter dan je zijn dit zorgt er voor dat de game leuk blijft Geeft ons een interessant probleem op te lossen Voldoet aan een diepe innerlijke behoefte om onze vaardigheid niveau ten opzichte van anderen te bepalen Hiermee kun je voor games met een complexe strategie, keuzes, en psychologie, is het gevolg van de intelligentie en de vaardigheden van onze menselijke tegenstander

10 Einde


Download ppt "The art of game design Hoofdstuk 20 en 21."

Verwante presentaties


Ads door Google