De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008."— Transcript van de presentatie:

1 Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008

2 UiTnetwerk Netwerk van cultuur- en vrijetijdscommunicatie > drie pijlers Communicatiekanalen van gemeenten, steden, regio’s, provincies UiTinVlaanderen.be als sluitstuk van het netwerk Regionale media

3 Media: “Driesporenbeleid” Spoor 1: Datalevering  “Universele dienstverlening”: niet exclusief  Ruilovereenkomsten  A la carte: thematische x regionale modules – speciale datasets (bijv festivals – kinderen) Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships  Bilaterale overeenkomsten, meer exclusief karakter Spoor 3: Publicitaire mogelijkheden

4 Spoor 1 : datalevering Bovenregionaal –Online: Ketnet (binnenkort hele VRT), De Standaard, Humo, Skynet, Sherpa. –Print: De Morgen, De Standaard, Yeti. Regionaal –Online: Het Nieuwsblad / Het Volk / De Gentenaar, Zone-magazines, binnenkort Gazet van Antwerpen / Belang van Limburg, radio 2. –Print: Het Nieuwsblad / Het Volk / De Gentenaar, Zone-magazines, Gazet van Antwerpen / Belang van Limburg, Agenda (Brussel deze Week).

5 Spoor 1 : datalevering Zoekbox Link

6 Spoor 1 : datalevering Link Agenda gevoed door de CultuurDatabank

7 Spoor 1 : datalevering Verwijzing CultuurDatabank

8 Spoor 1 : datalevering Zoekbox kinderaanbod

9 Spoor 1 : datalevering Zoekresultaten

10 Spoor 1 : datalevering Agenda gevoed door CultuurDatabank

11 Spoor 1 : datalevering Link

12 Spoor 1 : datalevering Zoekbox Verwijzing CultuurDatabank Link

13 Spoor 1 : datalevering Zoekresultaten

14 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships 1.Samenwerking met dagbladen 2.Samenwerking met audiovisuele media 3.Samenwerking met digitale media

15 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met dagbladen Groeiend partnership met Het Nieuwsblad/De Gentenaar/Het Volk  Statement Peter Vandermeersch Under construction: samenwerking met Gazet van Antwerpen/Het Belang van Limburg

16 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met Het Nieuwsblad/Het Volk/De Gentenaar Datalevering Redactionele samenwerking –Wekelijkse vrijetijdspagina’s in elke streekeditie: vandaag onder UiTnoemer (NIET UiTlabel) –Kinderen en gezinnen: redactionele tips (Vlieg) Gezamenlijke promoties –Start cultuurseizoen: thematische vooruitblik met De Standaard + regionale vooruitblik met HNB//HV/DG –Idee: coproductie van regiospecials i.s.m. specifieke UiTpartners > thema voor UiTworkshop? Publicitaire deals: UiTtarieven voor cultuur en vrije tijd

17 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Regionaal cultuur / vrijetijdsnieuws

18 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Zoekbox

19 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Pilootproject: blog, ook voor cultuur / vrijetijdsnieuws

20 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Rubriek UiT in regio X Redactionele tips Van Vlieg “UiTtips” Link

21 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Andere redactionele samenwerkingsverbanden met geschreven pers Vliegtips: Yeti, Ketnet, Klasse voor ouders, Het Nieuwsblad. Metro: rubriek “Weg met…” elke vrijdag > UiT met…? Andere pistes in ontwikkeling.  Redactietips en suggesties:

22 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met audiovisuele media 1.UiT met Radio 2  Statement Jan Knudde Datalevering VRT: regionale UiTagenda’s op nieuwe website Radio 2. Redactionele samenwerking: UiT met kinderen Toekomst: promotionele samenwerking UiTinVlaanderen.be én UiTpartners? > thema voor workshop?

23 Spoor 2: Redactionele en promotionele partnerships Samenwerking met audiovisuele media 2. Samenwerking met regionale televisieomroepen April 08: brainstorm met alle Vlaamse regionale tv- omroepen (NORTV) : wie doet mee? Agenda voor brainstorm –Datalevering: UiTagenda’s on-line & on-screen –“UiT in …” als baseline voor vrijetijdsprogramma’s? –Redactionele samenwerking: audiovisuele UiTtips –Promotionele samenwerking: samen campagne voeren rond cultuur in de regio –Publicitaire samenwerking: UiTspots

24 Spoor 3: Publicitaire deals Additionele visibiliteit: adverteren Corelio Connect: advertentietarief gekoppeld aan de UiTpagina’s in HNB/DG/HV > infopakket -Print  UiTtarief = -40% op regionaal tarief ipv. –25% !  UiTpagina’s blijven advertentievrij -Online (regionale pagina’s)  Korting 50% ipv. 25%  Minimuminvestering 500 € VAR: beloftevol maar nog niet helemaal rond Andere?


Download ppt "Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google