De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2. Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2. Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender."— Transcript van de presentatie:

1 Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2

2 Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender en ook aan doelgroep afhankelijk doelgroep oordelen hoe groot interesse én welke aandacht

3 Radio 2, Altijd dicht bij jou Warm, gezellig, vriendelijk, herkenbaar en eigentijds. Radio 2 is altijd dicht bij het leven van zijn luisteraars in Antwerpen, Vlaams- Brabant, Limburg, Oost-Vlaanderen en West- Vlaanderen.

4 Radio 2, Altijd dicht bij jou Radio 2 mikt op het grote publiek met amusement, gepresenteerd op een speelse, vlotte en hartelijke manier. En met melodieuze, populaire muziek die iedereen goed in de oren klinkt.

5 Radio 2, Altijd dicht bij jou Met z'n regionale programma's belicht Radio 2 de actualiteit in de onmiddellijke omgeving van de luisteraars. Daarbij komen alle mogelijke onderwerpen aan bod: lokale politiek, culturele evenementen, economische informatie, enz... Radio 2 is bestemd voor heel Vlaanderen en de programma's sluiten harmonieus op elkaar aan.

6 Radio 2, Altijd dicht bij jou Voor de luisteraars versterkt luisteren naar Radio 2 het groepsgevoel. Ze luisteren thuis en onderweg in de auto, willen in hun vrije tijd zowel thuis als buiten actief zijn, en zijn gevoelig voor profijt en winst.

7 Luisteraars Radio 2

8

9 De aanpak : wie ? info via persdossier, persbericht en/of persoonlijke contacten aanspreken binnen het medium : specialist, redacteur, verantwoordelijke item meteen zoeken naar de producer van het programma

10 De aanpak : hoe ? persdossier, persbericht afstemmen op het programma en het net alleen het belangrijkste; geen superdossiers bezorgen rekening houden met de aanpak van het programma en het net creatief denken met een bochtje wervend, verrassend, uitnodigend,...

11 De aanpak : hoe ? Radio 2 : de menselijke kant van de zaak; het verhaal; de sociale cohesie; de link naar de regio; herkenbaarheid;... belangrijk : de beleveniswaarde van een event, de belevenis bij de informatie,…

12 De aanpak : hoe ? Redactioneel of mediaruil of combinatie met actie? Redactioneel : nieuwswaarde, relevantie binnen de regio, programmaconcept,... Mediaruil : relevantie naar de doelgroep, origineel idee, beleveniswaarde, exclusiviteit, concept actie,…

13 Organisatie Radio 2 Nethoofd : Jan Knudde – 02/ Marketing radio (grote dossiers mediaruil) Paul Driesen – Piet Callens – 02/

14 Organisatie Radio 2 Redactie Nationaal en Regionaal Redactie Nationaal : Jeroen Van Haele, producer (02/ ) Mediasponsoring, events, acties : Rino Ver Eecke, producer–coördinator (02/ ) Radio Brussel

15 Organisatie Radio 2 Radio 2 West-Vlaanderen Kristien Beuselinck, manager Hans Gyselen, redactie-coördinator Radio 2 WEST-VLAANDEREN Doorniksesteenweg 214 B 8500 Kortrijk tel

16 Organisatie Radio 2 Radio 2 Antwerpen Dirk Somers, manager Els Broekmans, redacteur Radio 2 ANTWERPEN Jan Van Rijswijcklaan Antwerpen tel

17 Organisatie Radio 2 Radio 2 Vlaams-Brabant Annemie Van Winckel, manager Els Vande Sijpe, redactiecoördinator Radio 2 VLAAMS-BRABANT Dikke Lindelaan Brussel tel

18 Organisatie Radio 2 Radio 2 Limburg Marc Vandermaesen, manager Rob Renckens, redactie-coördinator Radio 2 LIMBURG Via Media Hasselt tel

19 Organisatie Radio 2 Radio 2 Oost-Vlaanderen Hendrik Coleman, manager Ruth Roets, redactie-coördinator Radio 2 OOST-VLAANDEREN Martelaarslaan Gent tel

20 Links en contacten info radio persdienst : Paul De Meulder, 02/


Download ppt "Mediatango 2005 Redactietafel RADIO 2. Cultuur ? breed begrip alles wat des mensen is op radio : een gevarieerde aanpak aangepaste stijl aan profiel zender."

Verwante presentaties


Ads door Google