De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Samen werken = Samen leren = Samen innoveren ARCHIMEDES LEERTEAMS Workshop Velon 12 maart 2007 Henriette de Bruijn Marianne Leenderse Trudeke Wamelink.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Samen werken = Samen leren = Samen innoveren ARCHIMEDES LEERTEAMS Workshop Velon 12 maart 2007 Henriette de Bruijn Marianne Leenderse Trudeke Wamelink."— Transcript van de presentatie:

1 Samen werken = Samen leren = Samen innoveren ARCHIMEDES LEERTEAMS Workshop Velon 12 maart 2007 Henriette de Bruijn Marianne Leenderse Trudeke Wamelink Jenny Wesselink Hannah Wielenga

2 ARCHIMEDES LEERTEAMS Programma workshop: Inleiding Archimedes leerteams 10 min Introductie opdracht mini leerteam 10 min Parallelpresentatie good-practices 25 min Werksessie ‘mini-leerteam’ 20 min Afsluiting 10 min

3 LEERTEAMS ALS KRACHTIGE LEEROMGEVING:

4 Doel: Samengaan opleiden, innoveren en professionaliseren investeren in de uitvoerders samenwerken opleiders, studenten en scholen aandachtverschuiving van innoveren naar professionaliseren optimale flexibiliteit laagdrempeligheid ARCHIMEDES LEERTEAMS

5 Samen werken, leren, innoveren in LEERTEAMS Vragen vanuit Archimedes Vragen vanuit opleidingsscholen Individuele leervragen Inspelen op nieuwe ontwikkelingen Medewerkers van Archimedes Product Studenten Opleiders van de scholen Beleid Praktijk Deelnemers van ‘buiten’ Individuele en collectieve leerwinst Meerwaarde voor Archimedes Opdracht

6 Proces: vragen  opdrachten werving en inschrijving opstart  startdocumenten leerteammiddagen product evaluatie ARCHIMEDES LEERTEAMS Het startdocument is geen keurslijf !

7 Organisatie: beschikbare tijd: 40 uur voor medewerkers, 4 ects voor studenten beschikbaarheid leden leerteam tijdsperiode opdracht contacten opdrachtgever begeleiding studenten ARCHIMEDES LEERTEAMS

8 Ervaringen: soms lastige opstartfase dynamiek en enthousiasme  nieuwe initiatieven veel aandacht voor product, minder voor proces belang van gedegen analyse behoefte aan uitwisseling  zeer vruchtbaar uitstraling  bv. partnerscholen ARCHIMEDES LEERTEAMS

9 Evaluatie: inspirerend, vernieuwend, verfrissend deelname is zinvol en leerzaam voor individu én organisatie eigen ruimte was prettig en had meerwaarde tevredenheid over producten onduidelijkheid over status en bevoegdheden leerteam ARCHIMEDES LEERTEAMS

10 LEERTEAMS Implementatie:Consolidatie:Innovatie: Deeltijd jaar 4:Curriculum :Vernieuwing: - WER4 ontwikkeling- Over de grens- Assessment - Minoren en assessment- Curriculum …- Leerlandschap - Action research- Trends ICT: Organisatie: - ICT- School IB’s - Samenwerking met scholen

11 Begeleiden van portfolio Focus op didactiek Schoolprojecten Didactiek van de nieuwbouw Didactiek werkplekleren Nieuwe beoordelingsvormen Action Research Kennisbasis Diversiteit ICT Kracht van het werken in leerteams LEERTEAMS

12 Opdracht: vorm een mini leerteam (4 personen) bekijk opdracht en bepaal werkwijze bepaal gezamenlijke mini-product  presentabel in 2 minuten ARCHIMEDES LEERTEAMS


Download ppt "Samen werken = Samen leren = Samen innoveren ARCHIMEDES LEERTEAMS Workshop Velon 12 maart 2007 Henriette de Bruijn Marianne Leenderse Trudeke Wamelink."

Verwante presentaties


Ads door Google