De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden."— Transcript van de presentatie:

1 Didier Collard en Simon Koolstra

2 Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden  Vragen?

3 Wat is raytracing?  Techniek om een 3D scène om te zetten naar een 2D afbeelding  Echt: Licht valt op ons oog  Raytracing: Vanuit het oog kijken waar het licht vandaan komt

4 Wat is raytracing?  Proces: Ray afschieten door scherm naar scne Wat raakt de ray? Vanaf snijpunt verder kijken

5 Waarom raytracing?  Model van werkelijkheid  Erg realistisch  Waarom niet? Duurt lang

6 De scène  Objecten beschrijven  Voorbeeld: Bol |p – c| ≤ r Raytracing: |p – c| = r Bol afhankelijk van: ○ Middelpunt c ○ Straal r

7 Rayintersectie  Punten op ray afhankelijk van: Oorsprong o Richtingsvector d Parameter t  Snijpunt berekenen: p substitueren in vergelijking object Bereken t

8 De raytracer

9 Licht  Hoeveel licht wordt er vanaf een punt naar de camera weerkaatst?  Afhankelijk van: Inkomend licht Weerkaasting: BRDF  Rendervergelijking 2π2π

10 Licht  Som van het licht van alle lichtbronnen:

11 Licht  Proces: Bepalen welke lichtbronnen het punt kunnen bereiken Het weerkaatste licht berekenen met de som

12 Lichtbronnen  Gedefinieerd door kleur c en sterkte l s  Ambient, constant  Directional, afhankelijk van richting  Punt, afhankelijk van punt AmbientDirectionalPunt

13 De raytracer

14 Reflectie en breking  Spiegelreflectie en perfecte breking  Nieuwe ray in reflectierichting  Nieuwe ray in brekingrichting

15 De raytracer Reflectie: Breking:

16 Voorbeelden

17  Wereldboltextuur  Breking  Reflectie

18 Voorbeelden  Drie vlakken  Vier rechthoeken  driehoekjes  21 uur en 23 minuten

19 Vragen?

20 Meer informatie 


Download ppt "Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden."

Verwante presentaties


Ads door Google