De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest Alliance Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest Alliance Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid."— Transcript van de presentatie:

1 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest Alliance Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid

2 7 Mei 2007 2 Het doel van Rainforest Alliance is om biodiversiteit te beschermen en duurzame levensonderhoudmogelijkheden te verzorgen, door het verbeteren van: Consumenten Gedrag Handel/Bedrijven Land Gebruik

3  Onafhankelijke, wereldwijd opererende algemene natuurbeschermings organisatie  Opgericht in 1987  Zet zich in voor natuur bescherming en duurzame ontwikkeling  Natuurbescherming door middel van “Best Management Practices”  235 Medewerkers ( + 100 in Partnerorganisaties)  35.000 Leden  Kantoren in 12 Landen  Budget (16 Mio. Euro) (April 2008)

4

5 Sunday, July 27, 2014 5 Ons werk: Implementeren van globale duurzaamheids standarden op veldniveau Monitoren & Evalueren van vooruitgang en ´compliance´ door middel van on-site onderzoek en certificatie Creëren van markten voor duurzame producten Focus op kwetsbare natuur en key industries

6 7 Mei 2007 6 Bereik van ons werk:  In 2007 Verkoop van Rainforest Alliance Certified duurzame koffie, bananen, en chocola > $1 miljard in 2006 plus > $2 miljard verkoop van FSC gecertificeerd hout  Momenteel 33,000 landbouworganisaties gecertificeerd in 22 landen op, 591,000 hectare, wat meer dan een miljoen boeren en hun families helpt.  Meer dan 45 million hectare bos gecertificeerd.  Rainforest Alliance Certified koffie aankoop ieder jaar verdubbeld sinds 2003 (van 3180 MT tot 41,494 in 2007).  Rainforest Alliance plant op 5 percent gecertificeerde bonen van de wereldkoffieaanbod binnen 5 jaar, en zo veel als 10 percent van de markt in 7 jaar.  15% van het wereldaanbod van bananen gecertificeerd  3% van het wereldaanbod in thee

7 7 SmartWood  Eerste duurzaame bosbeheer certificatie: nu geaccrediteerd door FSC  Meer dan 45 miljoen hectare gecertificieerd: de helft van het FSC portfolio  1,675 gecertifieerde operaties in 58 landen rond de wereld

8 7 Mei 2007 8 70 bestaande initiatieven in duurzaam toerisme wereldwijd Rainforest Alliance steunt lokale programma's door:  Verhogen van Internationale herkenning  Het vestigen van regionale netwerken  Het delen van informatie  Creëeren van standaarden rond het certificeren van duurzaam toerisme  Marketing support  Training en ondersteuning Duurzaam toerisme

9 9 Wildlife Conservation Ecosystem Conservation Soil Conservation Conservation of Water Resources Integrated Management of Wastes Integrated Pest Management Fair Treatment and Good Conditions for Workers Community Relations Conservationists Scientists Communities Industry Duurzame Landbouw

10 Sunday, July 27, 2014© Copyright 2007. Rainforest Alliance 10 Certificerings proces Pre-Assessment Assessment Certification Committee Annual Audit Surprise Audit Continual Improvement

11 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 11 Rainforest Alliance Certification is een lokale organizatie.  De Sustainable Agriculture Network is opgemaakt uit lokale NGOs, die auditors trainen, stakeholder outreach doen, en partnerships aangaan met lokale overheden, en lokale ontwikkelings organizaties.  Inspecteurs zijn lokale, Rainforest Alliance-getrainde biologen, agronomen, bosexperts, sociologen, en economisten die een focus hebben op duurzaamheid.

12 7 Mei 2007 12 Rainforest Alliance Certification betekent:  Minder water vervuiling: pesticiden, meststoffen, sediment, afvalwater, afval, brandstoffen zijn gecontroleerd.  Minder grond erosie: planten van dekkend groen en handhaven grond deksel.  Betere milieu & menselijke gezondheid: meest gevaarlijke pesticiden verboden, agrochemicals streng gereguleerd, aanhoudende reducties in het gebruik van pesticides & agrochemicals, met het doel om ze helemaal te elimineeren.  Meer habitat voor dieren & planten: geen ontbossing, rivieroevers zijn beschermd met buffer zones, kritische ecosystemen (bv moeraslanden) beschermd, lapjes bos op boerderijen bewaard.  Minder afval: boerderij nevenproducten (banaan planten, koffiepulp, sinaasappel schillen) worden bemest en teruggekeerd als natuurlijke meststof.  Meer samenwerking tussen boeren en natuurbeschermers.

13 13 Rainforest Alliance Certification betekent:  Waterconservatie; in was en verpak stations, woon gebieden, en irrigatie.  Efficiënte boerderij management: helpt boeren zichzelf te organiseren, plannen, verbeteringen waar te maken, “best management practices” te implementeren, problemen te identificeren, en vooruitgang te meten.  Verbeterde moreel: arbeiders krijgen een rechtvaardig loon, fatsoenlijke huisvesting, proper drink water, hygiënische faciliteiten, en gezonde werkomstandigheden.  Arbeiders en hun families hebben toegang tot scholen, gezondheidszorg en werk training.  Meer winst voor landbouwers vanwege een hogere productie, betere kwaliteit, toegenomen arbeids efficiency. Meer invloed in de verkoop, een uniek produkt, betere prijzen (premie tussen 10 en 20%) en betere toegang tot krediet.

14 Chiquita kosten en produktie Productivity increase of 27%, Costs down by 12%.

15 Umwandlung des globalen Marktes Forstwirtschaftliche Erzeugnisse: Wir haben 3 % der Forstbetriebe (100 million acres= XX ha) in über 50 Ländern zertifiziert. Kooperationen mit z. B.: IKEA, Gibson, B&Q, Domtar, Klabin, Tembec, Grupo Nueva. – would prefer European examples! Verwendung u.a. im Prado Madrid Landwirtschaft: 1,3% des weltweit erzeugten Kaffees, 15% der Bananen tragen unser Siegel; 563,00 Hektar landwirtschaftliche Flächen, nahezu 10.000 (?today 25.000) Farmen. Kooperationen u.a.: Kraft Foods, Chiquita, Tchibo, Whole Foods Markets, United Nations, Citigroup, Nespresso, Drie Mollen Group. Tourismus: Entwicklung des Sustainable Tourism Network of the Americas, über 20 Anbieter gewonnen, mehr als 4000 kleine und mittlere Tourismusgesellschaften in 5 Ländern. Crops see next chart

16 Sunday, July 27, 2014© Copyright 2007. Rainforest Alliance 16

17 Sunday, July 27, 2014© Copyright 2007. Rainforest Alliance 17 Evalueren en Monitoren

18 7 Mei 2007 18 Rainforest Alliance Farm Certification: Nu  Bananen  Koffie  Sinaasappel  Cacao  Bloemen  Ananas  Thee

19 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 19 Rainforest Alliance Farm Certification: In de toekomst  Duurzaam vee beheer, duurzame productie van soya, palm olie, suiker, en andere biofuels.  Klimaatsverandering initiatief om “carbon offsets” te certificieeren en het beschermen van grote stukken bos om carbon dioxide uit de atmosfeer te absorberen.

20 Sunday, July 27, 2014 20 Rainforest Alliance partners Multilaterals: UN Environment Programme, UN Development Programme, UN Global Compact, InterAmerican Development Bank, Global Environmental Facility, International Finance Corporation Development Agencies: US Agency of International Development, GTZ Industry (partial): Whole Foods, IKEA, Gibson USA, Citigroup, Goldman Sachs, Kraft, Caribou Coffee, Nespresso, Chiquita, Time Inc., Plantation Chocolate, Natura, Aveda, Unilever, Lavazza, Tchibo, Costco, Costa Coffee, Sam’s Club, Collruyt, Innocent drinks, boabob tours

21 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest Alliance Rainforest Alliance Certified In de markt

22 7/27/2014 © Rai nfo res t Alli an ce 20 08 22

23 7/27/201423 Bedrijven

24 Retailers

25 TV spots

26 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 26

27 27

28 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 28 Chiquita`s Marketing Campagne

29 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 29

30 7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 30 Rainforest Alliance Certified™ www.rainforestalliance.org mclement@ra.org


Download ppt "7 Mei 2007© Copyright 2007. Rainforest Alliance Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid."

Verwante presentaties


Ads door Google