De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie."— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie

2 Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10

3 Even voorstellen

4 Voorstel rondje

5 Regels? Eten/drinken Computers uit/dicht Kom op tijd

6 The basics Kwartalen Thema’s Trends research Organiseren zonder organisaties Privacy, reputation and control Virtual democracy Module –10 weken, 8 weken les –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege

7 Module 1 Trends Research Opdracht 1 Signaleren Opdracht 2 Analyseren Opdracht 3 Presenteren visionboard Opdracht 4 Voorbereiding gastcollege Opdracht 5 Presentatie product van de toekomst

8 MEDMC3 Trends research Signaleren van ontwikkelingen Signalen analyseren en benoemen Product bedenken voor de toekomst

9 Cognitieve dissonantie

10 een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Textueel

11

12

13

14

15

16 Hersenen Bewegen Voelen Denken Je ogen registreren, je hersenen verwerken de informatie middels stroomstootjes door dendrieten met vele vertakkingen.

17 linker hersenhelft: oplossen van problemen, rekenen en taal. Rechter hersenhelft bedenken van nieuwe dingen, muziek en andere kunstzinnige zaken 6BKlAhttp://www.youtube.com/watch?v=pTv4yD 6BKlA Awarene test a6CbyI&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=9CxM7 a6CbyI&feature=related Hypnose HVtIhttp://www.youtube.com/watch?v=jIpdajU HVtI Huisje? qvR84http://www.youtube.com/watch?v=E4dMc9 qvR84 Klein-groot

18 Cognitieve dissonantie een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het brein laat zulke waarnemingen liever links liggen waardoor je de neiging hebt iets nieuws (onherkenbaars) niet op te merken. Je ziet wat je verwacht, wat je wil zien.

19 Signaleren van ontwikkelingen Hypes Trends Tijdgeest

20 MEDMC3 Trends research Hypes aanwijsbaar, kort, individueel, emotioneel Trends concepten, clusters van veranderingen, verzameling hypes Tijdgeest paradigma’s, lange termijn, dat wat we normaal vinden en waarvan we denken dat het nooit zal veranderen

21 hype

22 Eten is gezond en overvloedig aanwezig trend

23 Vroeger was dit anders, bestond er honger. tijdgeest

24

25

26

27 Rogers

28 Opdrachten Opdracht 1 Signalerenindividueel Opdracht 2 Analyserenteam Opdracht 3 Presenteren visionboard individueel Opdracht 4 Voorbereiding gastcollege individueel Opdracht 5 Presentatie product deels individueel, deels teamwerk

29 Beoordeling Opdracht 1 voldoende (10) of onvoldoende (1) Opdracht 2 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 3 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 4 voldoende (10) of onvoldoende (1) Opdracht 5beoordeling schaal 1 tot 10

30 weekoverzicht WeekOnderwerp in de werkcollegesHuiswerk voor het volgende werkcollege 1Gastcollege Justien Marseille: Basis principes trends Inleiding tot de module 2 Uitleg en theorie opdracht 1Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 3Uitleg en theorie opdracht 2Maak opdracht 2 4Presentaties opdracht 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Maak opdracht 3 5Feedback opdracht 3 Uitleg en theorie opdracht 4 Maak opdracht 4 (tevens voorbereiding op het gastcollege) 6Gastcollege Maurits Kreijveld: Wisdom of the crowd Uitleg en theorie opdracht 5 Maak opdracht 5 individuele deel 7Werken aan opdracht 5Werk aan opdracht 5 team deel 8Werken aan opdracht 5Presentatie opdracht 5 maken Maak het procesdocument 9 Presentaties opdracht 5 Inleveren procesdocument 10

31 Opdracht 1, signaleren The streets find its own use for technology Quote from William Ford Gibson 50 foto’s maken cognitieve dissonantie op een strategische plek binnen 1000 m.

32 Toetsing 50 foto’s uitgeprint mee naar les 2 Geef per foto (op de achterkant) antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Onderwerpen zijn gevarieerd

33 Huiswerk Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 50 foto’s maken, cognitieve dissonantie 50 foto’s uitgeprint mee naar les 2 met op de achterkant antwoord op de vragen: wat viel je op en wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Onderwerpen op de foto’s zijn gevarieerd

34

35 Wat is een strategische plek? Klim uit je ei probeer het uit in het loyds Kwartier


Download ppt "Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie."

Verwante presentaties


Ads door Google