De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries"— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries

2 Les Week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot de module o Hoorcollege basisprincipes trends o Doorspreken opdracht 1 en 2 o Creatieve techniek abstractieladder o Bestuderen modulewijzer o Opdracht 1: maak 50 foto’s o Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven o Presentatie maken van opdracht 2 2 VID 3 o Presentaties opdracht 2 o Elkaar feedback geven o Doorspreken opdracht 3 en 4 o Bronnenonderzoek starten en bespreken aan einde van de les o Opdracht 3: Visionboard o Opdracht 4: Hype cycle o Huiswerk: Bronnenonderzoek 4 VID 5 o Presentaties opdracht 3 o Behandelen gevonden bronnen o Feedback opdracht 4 o Uitleg opdracht 5 (in groepen…) o Opdracht 4 afronden o Opdracht 5: Scenariomodel o Bronnenonderzoek, 20 stuks o Longlist trends 6 VID 7 o Feedback opdracht 4 o In les bespreken en beoordelen bronnen en longlist. o Feedback opdracht 5 o Afronden opdracht 5 o Presentatie maken opdracht 5 o Opdracht 6 8 VID 9 o Presentaties opdracht 5 o Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 10 VID

3 Deze les Presentaties bespreken Pauze Uitleg opdracht 3 en 4 Huiswerk

4 Presentaties bespreken Groepen van 4 personen Presenteer voor elkaar Beoordeel elkaar De winnaar presenteert aan de klas

5 Beoordeling Beelden vormen een logisch geheel De namen zijn pakkend Abstractie ladder en toelichting Drie tops Drie tips

6 Hoorcollege

7 Pauze

8 Uitleg opdracht 3, visionboard Maak van een trend een visionboard Zoek naar de nieuwe media in je trend Verzamel bronnen (min. vijf) en beeld om je trend te ondersteunen Beredeneer en geef de relevantie voor je vakgebied aan Je visionboard in kleur op A3 printen

9 Uitleg opdracht 4, hype cycle Lees opdracht 4 in de aanvulling op de modulewijzer.

10 Gartner Hype Cycle

11 -Technology trigger iets nieuws aan de horizon -Peak of inflated expectations er komen meer toepassingen en kansen, niet alles overleeft -Trough of disillusionment interesse neemt af, men is er klaar mee -Slope of enlightenment uitgekristaliseerd, toepassingen zijn begrepen door de massa -Plateau of productivity de trend is onderdeel van het gewone leven

12 Uitleg opdracht 4, hype cycle Onderzoek (historisch) Lees de modulewijzer Stel vragen

13 Huiswerk Bestudeer de modulewijzer, lees opdracht 3 goed door Bestudeer de aanvulling op de modulewijzer en lees daar opdracht 4 goed door. De bronnen geef ik volgende week door in een mail. Maak opdracht 3 en 4

14 EINDE


Download ppt "Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries"

Verwante presentaties


Ads door Google