De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries"— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries revee@hro.nl

2 Les Week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot de module o Hoorcollege basisprincipes trends o Doorspreken opdracht 1 en 2 o Creatieve techniek abstractieladder o Bestuderen modulewijzer o Opdracht 1: maak 50 foto’s o Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven o Presentatie maken van opdracht 2 2 VID 3 o Presentaties opdracht 2 o Elkaar feedback geven o Doorspreken opdracht 3 en 4 o Bronnenonderzoek starten en bespreken aan einde van de les o Opdracht 3: Visionboard o Opdracht 4: Hype cycle o Huiswerk: Bronnenonderzoek 4 VID 5 o Presentaties opdracht 3 o Behandelen gevonden bronnen o Feedback opdracht 4 o Uitleg opdracht 5 (in groepen…) o Opdracht 4 afronden o Opdracht 5: Scenariomodel o Bronnenonderzoek, 20 stuks o Longlist trends 6 VID 7 o Feedback opdracht 4 o In les bespreken en beoordelen bronnen en longlist. o Feedback opdracht 5 o Afronden opdracht 5 o Presentatie maken opdracht 5 o Opdracht 6 8 VID 9 o Presentaties opdracht 5 o Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 10 VID 1234512345

3 Deze les o Presentaties opdracht 3 o Bronnen bestuderen o Pauze o Opdracht 4 maken

4 Presentaties bespreken Groepen van 4 personen Presenteer voor elkaar het visionboard (1 minuut) Beoordeel elkaar in stilte (1 minuut) Bespreek de beooreling kort Relevantie binnen het vakgebied is aangegeven 5 bronnen zijn vermeld Visionboard is geprint in kleur op A3 Noteer een top Noteer een tip

5 Bronnen bestuderen Opdracht 4 Bronnen verdelen Eigen bronnen zoeken

6 Pauze

7 Gartner Hype Cycle

8 -Technology trigger iets nieuws aan de horizon -Peak of inflated expectations er komen meer toepassingen en kansen, niet alles overleeft -Trough of disillusionment interesse neemt af, men is er klaar mee -Slope of enlightenment uitgekristaliseerd, toepassingen zijn begrepen door de massa -Plateau of productivity de trend is onderdeel van het gewone leven

9 Aan de slag Noem drie relevante toepassingen van sociale media in het voortgezet onderwijs

10 Aan de slag Noem drie relevante toepassingen van sociale media in het voortgezet onderwijs Geef aan in de hypecycle in welke fase de toepassing zich bevind (bronnen).

11 Aan de slag Noem drie relevante toepassingen van sociale media in het voortgezet onderwijs Geef aan in de hypecycle in welke fase de toepassing zich bevind (bronnen). Geef aan over hoeveel jaar alle docenten ermee zullen werken.

12 Huiswerk Bestudeer de modulewijzer, lees opdracht 4 en 5 goed door Bestudeer de bronnen (wiki) en verzamel eigen bronnen Maak opdracht 4 (template op de wiki) Start met opdracht 5: maak een lijst met vragen

13 EINDE


Download ppt "Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries"

Verwante presentaties


Ads door Google