De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay."— Transcript van de presentatie:

1

2 Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay

3 Start Karin Winkel

4 English JK II Attendance Classroom language! Do’s and don’ts Programme of the lessons: Warming up Pronunciation of English Jigsaw: read the stories Studytask: what can we do with picture books? wrap up

5 Warming up

6 Pronunciation Consonants: / j / as a sound can be found in: yet, stupid, news, tube, duty / w / This sound is quite different in English. A Dutch /w/ (wit) makes the w sound like an English / v /. The English version is more like a short -oe- sound like in zoet. To produce the right sound it is essential to round your lips... oe + /est/ = west oe + /it/ = wit oe + / eIt / = wait oe + /i:k/ = week In words like: twenty, quiet and swim you round your lips when you pronounce the sounds before the /w/

7 Say out loud: Wally Winkle wriggles his white, wrinkled wig. Wayne went to Wales to watch walruses. We will learn why her lowly lone, worn yarn loom will rarely earn immoral money. We won, we won, we won, we won Wetter weather never weathered wetter weather better.

8 / r / making an /r/ sound is usually not a problem. Leaving it out is! There's never an /r/ before a consonant or a pause; only before a vowel farm – far far away (linking /r/) argumenta flaw_in the argument(intrusive /r/) Are you certain we're meeting her there? Bernard's father's an Air force officer. Surely it was rather warmer four years ago Mother and father are even more annoyed over it. More and more of us are able to share our experience That area of Asia includes Indonesia and Malaysia.

9 Studytask Digitaal verwerkt prentenboek/gedicht/kort verhaal/lied/kindervers Powerpoint maken van het gekozen ‘verhaal’ Inspreken en opnemen van het verhaal in het Engels Illustreren Eis 1: Everyday English, gebruik van High frequency words Eis 2: Structures / chunks / repetition

10 English corner: voorbeelden van zelfstandig te verwerken (computer) activiteiten om de kern van de les in te slijpen. Het ontwerpen van een vervolg- activiteit in de kleine kring / individuele leerling waarbij wordt tegemoet gekomen aan MI Reflectie

11 What can you do with a (good) story?

12 What can you do with a picture book? 1. Words (high frequency / low frequency) 2. Sentences 3. Sequence 4. General contents (understanding/extra meaning/…) 5. Extra activities

13 Words

14 Sentences

15 Sequence Story structure Change / visualise / analyse / compare

16 General contents

17 Extra activities

18 Workflow lesson 2-5 Running Sequences = jigsaw deelname : geef de les/ introduceer de activiteit/lees het verhaal voor/etc.

19 Timeplan per lesson 15min / warm up, questions and instruction Round 1 5 min. performance x 4 / feedback Round 2 5 min. performance x 4 / feedback Round 3 change group for second chances / turn 15 minutes / questions and wrap up.

20 GROUPS OF 4 STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3 STUDENT 4

21 Student 1,2,3,4 Take your OWN story/book/poem/… STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3 STUDENT 4 Les 2

22 Task A,B,C,D A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire C. Uitbeelden (uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama eisen/handpoppen/ inzet medestudenten) D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3)

23 Task A,B,C,D A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire C. Uitbeelden (uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama eisen/handpoppen/ inzet medestudenten) D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) Les 2

24 Task A,B,C,D A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire C. Uitbeelden (uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama eisen/handpoppen/ inzet medestudenten) D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) Les 3

25


Download ppt "Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay."

Verwante presentaties


Ads door Google