De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay."— Transcript van de presentatie:

1

2 Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay

3 Start Karin Winkel

4 English OK II Attendance Classroom language! Do’s and don’ts Programme of the lessons: Warming up Pronunciation of English Jigsaw: read the stories Studytask: what can we do with picture books? wrap up

5 Warming up

6 Cooperative learning Inside - outside circle Mix – freeze – pair Round Robin

7

8

9 Pronunciation Consonants: / j / / j / as a sound can be found in: yet, stupid, news, tube, duty / w / This sound is quite different in English. A Dutch /w/ (wit) makes the w sound like an English / v /. The English version is more like a short -oe- sound like in zoet. To produce the right sound it is essential to round your lips... oe + /est/ = west oe + /it/ = wit oe + / eIt / = wait oe + /i:k/ = week In words like: twenty, quiet and swim you round your lips when you pronounce the sounds before the /w/

10 Say out loud: Wally Winkle wriggles his white, wrinkled wig. Wayne went to Wales to watch walruses. We won, we won, we won, we won Wetter weather never weathered wetter weather better.

11 / r / making an /r/ sound is usually not a problem. Leaving it out is! There's never an /r/ before a consonant or a pause; only before a vowel farm – far argument far away (linking /r/) * a flaw_in the argument (intrusive /r/)** Are you certain we're meeting her there? Bernard's father's an Air force officer. Surely it was rather warmer four years ago Mother and father are even more annoyed over it.* More and more of us are able to share our experience.* That area of Asia includes Indonesia and Malaysia.**

12 Studytask Digitaal verwerkt prentenboek/gedicht/kort verhaal/lied/kindervers  Powerpoint maken van het gekozen ‘verhaal’  Inspreken en opnemen van het verhaal in het Engels  Illustreren  Eis 1: Everyday English, gebruik van High frequency words  Eis 2: Structures / chunks / repetition

13 English corner: voorbeelden van zelfstandig te verwerken (computer) activiteiten om de kern van de les in te slijpen. Het ontwerpen van een vervolg- activiteit in de kleine kring / individuele leerling waarbij wordt tegemoet gekomen aan MI Reflectie

14 What can you do with a (good) story?

15 What can you do with a picture book? 1. Words (high frequency / low frequency) 2. Sentences 3. Sequence 4. General contents (understanding/extra meaning/…) 5. Extra activities

16 Words

17 Sentences

18 Sequence Story structure Change / visualise / analyse / compare

19 General contents

20 Extra activities

21 Workflow lesson 2-5 Running Sequences = jigsaw deelname : geef de les/ introduceer de activiteit/lees het verhaal voor/etc.

22 Timeplan per lesson 15min / warm up, questions and instruction Round 1 5 min. performance x 4 / feedback Round 2 5 min. performance x 4 / feedback Round 3 change group for second chances / turn 15 minutes / questions and wrap up.

23 GROUPS OF 4 STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3 STUDENT 4

24 Student 1,2,3,4 Take your OWN story/book/poem/… STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3 STUDENT 4 Les 2

25 Lessons and portfolio A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren • Ppt van het gekozen ‘verhaal’ B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire • Illustreren van het verhaal C. Uitbeelden ( uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama /handpoppen/ inzet medestudenten ) • English language extentions • Het ontwerpen van differentiatiemogelijkheden in de verwerking, waarbij tegemoet wordt gekomen aan MI D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) • No testing: meetbaar zonder geschreven toetsen

26 Lesson and portfolio A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren • Ppt van het gekozen ‘verhaal’ B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire • Illustreren van het verhaal C. Uitbeelden ( uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama /handpoppen/ inzet medestudenten ) • English language extentions • (bv.) Het ontwerpen van differentiatiemogelijkheden in de verwerking, waarbij tegemoet wordt gekomen aan MI D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) • No testing: meetbaar zonder geschreven toetsen Les 2

27 Lesson 3 A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren • Ppt van het gekozen ‘verhaal’ B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire • Illustreren van het verhaal C. Uitbeelden ( uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama /handpoppen/ inzet medestudenten ) • English language extentions • Het ontwerpen van differentiatiemogelijkheden in de verwerking, waarbij tegemoet wordt gekomen aan MI D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) • No testing: meetbaar zonder geschreven toetsen Les 3

28


Download ppt "Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay."

Verwante presentaties


Ads door Google