De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zelf games maken www.wouterbaars.net Games Maken NFF & SBA Wouter Baars.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zelf games maken www.wouterbaars.net Games Maken NFF & SBA Wouter Baars."— Transcript van de presentatie:

1

2 Zelf games maken Games Maken NFF & SBA Wouter Baars

3 Zelf games maken Game productie wat hoort daarbij? Graphics: –3D modelling –Textures –2d Artwork –Animaties –Fonts, enz. Software: – 3Dmax – Maya – Photoshop Of open source: – Blender – Gimp

4 Zelf games maken Property schipangle,radius,richting,snelheid --later energy en dergelijke toevoegen on getpropertyDescriptionList me list = [] addProp list, #richting,[#comment "richting in hoek",#format #float,#default0.05] addProp list, #snelheid,[#comment "snelheid",#format #integer,#default5] return list end on exitframe me -- verplaatsing schotel radius = sqrt(power(abs(sprite(me.spritenum).loch- sprite(2).loch),2) + power(abs(sprite(me.spritenum).locv- sprite(2).locv),2)) Gameproductie vervolg Programmeren: -C (++) -Scripting -Speciale platforms (bv webgames)

5 Zelf games maken Gameproductie vervolg Audio: Midi Audio Software: Logic Cubase Protools

6 Zelf games maken Gameproductie vervolg Concept design: Verhaallijn Storyboard Level design Spelregels

7 Zelf games maken 3d: Hoeveel vrije tijd heb je?

8 Zelf games maken Hoeveel vrije tijd heb je? - vervolg Programmeren in C of in een scripttaal?

9 Zelf games maken Scripttaal versus “C” typedef struct { double x,y,z;} XYZ; /* Rotate a point p by angle theta around an arbitrary axis r Return the rotated point. Positive angles are anticlockwise looking down the axis towards the origin. Assume right hand coordinate system. */ XYZ ArbitraryRotate(XYZ p,double theta,XYZ r) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta);

10 Zelf games maken Scripttaal versus “C” q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; return(q); }

11 Zelf games maken Scripttaal versus “C” XYZ ArbitraryRotate2(XYZ p,double theta,XYZ p1,XYZ p2) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; XYZ r; r.x = p2.x - p1.x; r.y = p2.y - p1.y; r.z = p2.z - p1.z; p.x -= p1.x; p.y -= p1.y; p.z -= p1.z; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta);

12 Zelf games maken Scripttaal versus “C” q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; q.x += p1.x; q.y += p1.y; q.z += p1.z; return(q); }

13 Zelf games maken Scripttaal versus “C” In scripttaal: Rotate (“kubus”, axis, degrees)

14 Zelf games maken Bekende scriptalen die voor het maken van games gebruikt worden: (zie: GML (Gamemaker) Lingo(Macromedia director) Basic(o.a. Darkbasic, Real Basic,.net) Python(Pygame, diverse games: Soldner wars, Battlefield I Blender gamekit) Actionscript (Flashgames)

15 Zelf games maken Gamemaker: games maken zonder ‘programmeren’ Zie: maker.nl

16 Zelf games maken Resultaten Gamemaker...

17 Zelf games maken Gamemaker lessen resultaat

18 Zelf games maken Level Editting Worden bij veel games meegeleverd Eigen speler, level, avatar, monsters enz. maken Wel extern 3d of grafisch pakket nodig Inzet bij educatie? Bv. Ckv les.

19 Zelf games maken Game modding

20 Zelf games maken 3d gamekits

21 Zelf games maken Nuttige sites om verder te leren games te maken

22 Zelf games maken Educatieve Game Wedstrijd Intermezzo:

23 Zelf games maken Games Maken voor docenten: Verwacht in 2006: via

24 Zelf games maken Contact:


Download ppt "Zelf games maken www.wouterbaars.net Games Maken NFF & SBA Wouter Baars."

Verwante presentaties


Ads door Google