De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

En de Gemeenschapsdiensten Erik van der Schaft. Onderwerpen De tien geboden van de gemeen- schapsdiensten Een paar statistieken Hoe kunnen we de diensten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "En de Gemeenschapsdiensten Erik van der Schaft. Onderwerpen De tien geboden van de gemeen- schapsdiensten Een paar statistieken Hoe kunnen we de diensten."— Transcript van de presentatie:

1 en de Gemeenschapsdiensten Erik van der Schaft

2 Onderwerpen De tien geboden van de gemeen- schapsdiensten Een paar statistieken Hoe kunnen we de diensten vormgeven? Actuele voorbeelden

3 Het eerste gebod Vraag je af wat de vraag is

4 Het tweede gebod Laat de politiek richting geven

5 Het derde gebod Hou de politiek buiten de uitvoering

6 Het vierde gebod Vergeet je media-megalomanie

7 Het vijfde gebod Vermaak het volk

8 Het zesde gebod Manipuleer het onderbewuste

9 Het zevende gebod Creëer mijnpakketjenicheinteresses.tv

10 Het achtste gebod Verwacht geen reactie of retentie

11 Het negende gebod Kill your darlings

12 Het tiende gebod UPC doet er niet toe

13 Een paar statistieken Minder dan 10% herinnert zich Postbus 51 spotjes Maar 74% is positief >70% Internetters gebruikt primair en chatrooms In GB gebruikt <10% van abonnees interactieve TV diensten, gemiddelde waardering 3.7 In VS pilot steden kan <1% spontaan aangeven welke gemeenschapsdiensten beschikbaar zijn Maar 32% staat open voor interactieve democratie En 87% wil interactieve publieksvoorlichting

14 Salto’s Rol Tot op heden passief, af en toe doorgifte van publieksvoorlichting Geen beleidsfocus, opportunistisch Alleen radio en TV Geen link met visies van aanbieders Vanaf nu coördinerend en initiërend Gedefinieerde beleids- velden en concrete projecten Doelgroep gericht, bepaalt optimale media- mix Evenwicht tussen “officiële” visie en alternatieven

15 Welke diensten wil Salto gaan brengen?

16 Vijf beleidsterreinen Onderwijs Opvoeding Gezondheid Werkgelegenheid Directe Democratie

17 Uitgangspunten De boodschap komt pas over als hij lekker verpakt is Wij weten niets van inhoud, alleen van de vorm. Dus: samenwerking essentieel Optimaliseer respons en interactiviteit door peer to peer elementen in te bouwen TV, radio en nieuwe media moeten op elkaar worden afgestemd, Salto-aanbieders kunnen beperkte rol spelen De doelgroepen moeten worden betrokken bij het ontwerp van de diensten Individuele projecten EN niche-kanalen.

18 Peuterzorg als voorbeeld Gezondheidsproblemen, ontwikkelingsachterstand en sterfte onder allochtone peuters is vele malen hoger dan gemiddeld Niet meer bij consultatiebureaus, nog niet bij schoolartsen, huisartsen vaak niet gebruikt Vaak weinig of geen kennis over preventie, inentingen, voeding Het onderwerp wordt saai of niet relevant gevonden, eigen kennis overschat, belang van medisch ingrijpen onderschat, vaak fatalisme en trots

19 Peuterzorg Kern boodschap: u weet zelf wat goed is voor uw kind, hier zijn tips en ideetjes, u aangeboden door de experts Vorm: drie fasen: tv- en radiospotjes, passieve (vermaaks-) programma’s in eerste fase; tweede fase: inbellen, “live” evenementen, incidentele speciale interactieve elementen in programma’s en prijsvragen. Tenslotte: nichekanaal (Babynet.nl?) met audio, video en Internet- aanwezigheid in derde fase. Partners: GGD, AMC, Consultatiebureaus, Salto, IDTV, VWS, Gemeente, Moskeeën, Buurthuizen, DDS, Tijdschrift Ouders, Babynet.nl

20 Concrete Projectelementen Telenovela en/of docusoap in kinderkliniek Comedy rond single werkende moeder Spelprogramma/quiz On-line SIM-applicatie Talkshow Hulplijn/on-line vraagbaak Discussie en voorlichting in buurthuis in kader van peuterfeesten De Peuterbus komt naar je toe Open dagen AMC, klinieken e.d. Reizende theatergroep

21 Concrete Projectelementen De Peuter van de Week Peuterkookprogramma Virtuele arts Inzenden eigen filmpjes Programma database op Babynet: alles terug te halen BN-er als gezicht van de campagne en een (commercieel uitgebracht) campagnelied, gezongen door bekende artiest

22 Kosten per 12 maanden Telenovela:2.5 miljoen Comedy:2 miljoen Spelprogramma:0.1 miljoen Talkshow:0.2 miljoen Kookprogramma:0.1 miljoen Internet:0.5 miljoen Muziek:0.05 miljoen Theatergroep:0.4 miljoen Coordinator/bureau:0.1 miljoen

23 Tijdspad Voorbereiding:maart-mei 2001 Fase 1:mei-oktober 2001 Fase 2:augustus-dec Fase 3:november …..

24 Ik dank u voor uw aandacht


Download ppt "En de Gemeenschapsdiensten Erik van der Schaft. Onderwerpen De tien geboden van de gemeen- schapsdiensten Een paar statistieken Hoe kunnen we de diensten."

Verwante presentaties


Ads door Google