De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Kracht van Facebook games Jeroen de Bruijn CO2A.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Kracht van Facebook games Jeroen de Bruijn CO2A."— Transcript van de presentatie:

1 De Kracht van Facebook games Jeroen de Bruijn CO2A

2 Waarom zijn spelletjes op Facebook zo populair? Deze vraag kwam in mij op na keer op keer verzoeken te krijgen van mijn Facebook vrienden om ze te helpen in een spelletje. Om deze vraag te beantwoorden ging ik toch maar in op een van de uitnodigingen, een uitnodiging van mijn broertje voor het spel “Chefville” De Hoofdvraag

3 Chefville

4 Chefville is een spel waarin je een kok speelt en een restaurant moet opbouwen. Om dit te doen moet je verschillende kookstations bouwen die elk verschillende gerechten beschikbaar stellen. Om die gerechten te kunnen maken moet je ingrediënten verzamelen via winkeltjes en schappen die je ook kunt bouwen. Om dingen te kunnen bouwen heb je items nodig die je via je Facebook vrienden moet krijgen. Hier zien we al het eerste element wat deze games zo populair maakt. Chefville

5

6 Ook is het mogelijk om de restaurants van je vrienden te bezoeken. Via een balk onder in je scherm kun je naar de restaurants van je vrienden gaan. Op deze balk kun je ook zien welk level je vrienden zijn en op welke plek jij zelf staat. Hier zien we het tweede element wat deze games zo populair maakt: Competitiviteit. Je wilt zo hoog mogelijk in de ranglijst komen en beter zijn dan al je vrienden. Bezoek je vrienden

7

8 Facebook games zijn dus zo populair omdat het simpele games zijn waarbij je de hulp van je vrienden hard nodig hebt en ze daardoor snel verspreiden en veel mensen nieuwsgierig maakt. Ook zijn ze populair omdat er een klein subtiel competitief element inzit, iedereen wil de beste zijn, beter dan zijn/ haar vrienden. Conclusie


Download ppt "De Kracht van Facebook games Jeroen de Bruijn CO2A."

Verwante presentaties


Ads door Google