De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 Definieer het maar ruimtelijke interfaces

4

5 Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic interfaces Audio interfaces openFrameworks INFORMEREN EN INSPIREREN

6 Eye Tracking

7

8 Complex mediaproduct 0-eyetracking-interface-means-gamers-looks- can-kill.html 0-eyetracking-interface-means-gamers-looks- can-kill.html Montfort Universiteit, Engeland Games: veel functies Interface met shortcuts Vormen tekenen, focusen, buiten beeld

9 Apparaten Universiteit van München Robot reageert op oogbewegingen Camera’s

10 Reguliere gebruikers Manu Kumar, Stanford universiteit Met de hand Focusen Vergroot beeld, gebruiker klikt Geen aanwijzer

11 Natuurlijk Robert Jacob Niet serieel maar parallel Volg de natuurlijke focus

12 Dus? Waardevol voor mensen met beperkingen Complex = intuïtieve interface nodig Rekening houden met natuurlijke oogbewegingen Reguliere gebruikers: combinatie met handen

13 Motion Capture

14 Definitie Techniek om bewegingen digitaal op te nemen Over te zetten naar een model Herkenningspunten

15 Technieken Traceren van markers in de ruimte belangrijk Verschillende technieken Aan de hand van de toepassing kiest men de techniek Nauwkeurigheid Prijs Kalibratietijd

16 Technieken (2) Opnameruimte Bemonsteringsfrequentie (MPS) Latentietijd (http://www.dailymotion.com/video/xx3jj_mo tion-capture_tech )http://www.dailymotion.com/video/xx3jj_mo tion-capture_tech Aantal vrijheidsgraden

17 Toepassingen Film industrie Game industrie Sport Geneeskunde Trainingen brandweer, politie en reddingswerkers.

18 Voorbeelden K28&feature=related K28&feature=related 2g 2g

19 HAPTIC INTERFACES

20 Wat is een haptic interface? Wat is dan force feedback?

21 Toepassingen Games

22 Toepassingen 3D modelling

23 Toepassingen Robots

24 Toepassingen Medische wereld

25 Toepassingen Blinden

26 EN NU EEN FILMPJE

27 Audio als interface in multimedia & games

28 Inhoud Introductie Idiomen Metaforen Plaatsing

29

30 Idiomen

31

32 Bliepjes en piepjes Moet worden aangeleerd Geen directe emotionele waarde aan signaal

33

34 Metaforen

35 Moet referen aan een eerdere gebeurtenis of herkenbaar geluid Vaak mogelijk aan emotionele waarde van geluid

36 Events

37

38 Plaatsing klik

39 Plaatsing Panning (l+r) Volume Stereobeeld oprekken(q-sound) Surround Snelheid toonhoogte (dopler effect)

40 Audioanalyse klik

41

42

43 BRONNEN Alan Cooper - Designing interfaces


Download ppt "Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic."

Verwante presentaties


Ads door Google