De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Strategiesessie - Digitalisering content en de impact op de uitgeverijen branche 1 DE CONSUMENT IS AAN HET ROER.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Strategiesessie - Digitalisering content en de impact op de uitgeverijen branche 1 DE CONSUMENT IS AAN HET ROER."— Transcript van de presentatie:

1 Strategiesessie - Digitalisering content en de impact op de uitgeverijen branche 1 DE CONSUMENT IS AAN HET ROER

2 Danny Frietman KBenP Strategie & ICT E danny.frietman@kbenp.nl 2 MAM, MDM en Corporate Apps

3 Voorstellen  Danny Frietman  Chief Evangelist Enterprise App Store  Partner at KBenP Strategie & ICT  Initiator Dutch Mobile Networking event en ICT Executive Roundtable  Mark Beermann  MD of Enterprise App Store  Advisory board of Bedrijfzoektapp.nl  20 years on mobility: Philips, Capgemini, WASP, ondernemer

4 Appificering van ICT 4 Consumerization Gebruik smartphones en tablets stimuleert (vraag naar) mobiele en digitale toegang tot services en informatie De app is de gebruikersinterface en gebruikerservaring tot dienstverlening

5

6 Apps… MDM is de hoeksteen van beheer mobiele apparaten. Met TEM worden kosten inzichtelijk voor beheer- beslissingen Pointsolutions voor verschillende doelgroepen (int/ext) Apps niet uit publieke app store maar uit Enterprise app stores

7 dinsdag 8 juli 2014 7

8

9 EU app store = Connecting the App Economy

10 10 EU App Store info, expertise Team App EU ECO system Supply EU App Economy Demand EU Members

11 A study of the European apps economy Eurapp will provide a comprehensive review of the size of the app economy in Europe so that it can be further supported by the DAE and other initiatives. We will produce innovative and practical recommendations detailing how to overcome various bottlenecks identified in the app economy,. Read more About Appstore Commission News Events Enquiries Contact searc h App News Read more Articles Ap ps Partners The European epicenter of apps

12 dinsdag 8 juli 2014 12

13 Creating your EAS

14 Voorbeeld BDO App store

15 dinsdag 8 juli 2014 15

16 Opties gevisualiseerd Consumerization High Low Beveiligingsrisico’s BYOD DESKTOP (HNW) Adapted from Friendly Takeover: The Consumerization of Corporate IT, Booz & Company (2010) Bring Your Own Device (BYOD) Privé mobiele devices Enkel ondersteuning e-mail iOs (Apple), Android, Blackberry en Windows Geen SLA / geen jail-break! Choose Your Own Device (CYOD) Winkelen in de CYOD kiosk keuze uit 3 typen OS E-mail & specifieke functionaliteiten Vergoeding bij gebruik eigen device Wel SLA en ICT beheer Desktop Desktop zal zich ontwikkelen in flexconcept in relatie tot HNW Desktop is ondersteunend aan BYOD en CYOD

17 BELEID Persona’s Devices Apps Data In context van: ‘I’ BELEID Organisatie /functie Communicatie infra Communicatie infra Applicatie infra Data organisatie Data organisatie MxM MDM MAM* MIM *MAM incl MCM Mobile Content Mngnt Beleid wordt Vertaald in persona’s Persona’s hebben een werkplek Werkplek sluit aan op app infra App infra heeft data organisatie Raamwerk Beleid Security Business Case Management Support

18 Voorbeeld Persona Ruud 42 JAAR, Wethouder 2.0 & Het Nieuwe Werken, Lezen, Wandelen, ROTARY, Commissariaten, AMBULANTE ROL, PRIVÉ IPHONE, DIRECTIE OVERLEG, LEEST EN REDIGEERT VEEL DOCUMENTEN, 40 UUR + werkweek, Leven is een reis, 8 jaar directeur, 1 e DOCHTER, ICT ALS MIDDEL, iPad, INTEGRITEIT RUUD KERSTEN Ruud is 52 jaar en vervult sinds enkele jaren de rol van Wethouder 2.0 & Het Nieuwe Werken. Daarnaast is hij commissaris bij een drietal organisaties. Door zijn rol is hij 80% van zijn tijd onderweg of in vergadering. Hij heeft regelmatig overleg met zijn andere directieleden. Zijn assistent en leden van zijn team borgen dat hij altijd de laatste stukken heeft. Hij combineert dit met een drietal commissariaten op maatschappelijk vlak. DIRECTIE OVERLEG Hij is bijna permanent op weg, of in gesprek in vooral interne overleggen. Zijn werkkamer is vooral spreekkamer voor zijn directieleden zijn team en hem zelf. Zijn zakelijke iPad ontvangt alle zakelijke e-mail en hij maakt daarop ook aantekening. Op zijn privé iPhone ontvangt hij zijn privé en zakelijke mail. CONSUMEREN VAN INFORMATIE Ruim 80% van zijn werk betreft informatie tot zich nemen en daarop beslissingen bepalen. (inlezen, aantekeningen maken). Echt lezen doet hij op zijn vakantiehuis of thuis bij de openhaard, met een echt boek. ‘Ik maak gebruik van een desktop in combinatie met mijn zakelijke iPad en privé iPhone’ COPE EN (FLEX)DESKTOP Ruud richt zijn wekplek en desktop zo functioneel mogelijk in. Hij gebruikt zijn desktop of zijn thuis werkplek om documenten te schrijven en/of om specifieke financiële applicaties te gebruiken. Zijn iPad is van de Gemeente en die gebruikt hij ook om zijn e-mail te lezen, (privé en zakelijk). Het gros van zijn tijd besteed Ruud aan het lezen, redigeren van documenten en werk overleggen. Tijdens vergaderingen houdt hij via zijn iPad contact met zijn team die hem, indien nodig, direct kunnen voorzien van de laatste documenten. Zijn privé iPhone wordt ook gebruikt om de zakelijke e-mail te ontvangen en om zijn vrouw, dochter en kleindochter mee te bereiken.(via sms, Whatsapp of Facebook app). FLEXIBILITEIT Ruud wil vooral maximale flexibiliteit. Tijdens zijn overleggen gebruikt hij primair zijn tablet en als er een vertrouwelijk stuk geschreven dient te worden doet hij dat thuis of op een rustige werkplek. Zijn privé telefoon (BYOD) vervult in alle andere gevallen de wens in om zijn e-mail extern te lezen. Op deze wijze kan hij zijn drukke werkweek volledig inrichten conform zijn wens en inrichting.

19 Stelling 1 Apps zullen uw business(model) fundamenteel veranderen

20 Stelling 2 Door o.a. BYO (Bring Your Own) zullen werknemers sneller eigen Apps gaan gebruiken binnen ABN uw organisatie

21 Stelling 3 Beveiliging is DE bottleneck en zal een belangrijke (business) drijver zijn achter een Corporate App Store

22 Danny Frietman, Mark Beermann KBenP Strategie & ICT E danny.frietman@kbenp.nl 22 Dank voor uw tijd!


Download ppt "Strategiesessie - Digitalisering content en de impact op de uitgeverijen branche 1 DE CONSUMENT IS AAN HET ROER."

Verwante presentaties


Ads door Google