De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Slide 1 Financial CocktailNYSE Euronext Financial Cocktail NYSE Euronext JP Tanghe Vice President Barco n.v. President Corporate Communication & Investor.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Slide 1 Financial CocktailNYSE Euronext Financial Cocktail NYSE Euronext JP Tanghe Vice President Barco n.v. President Corporate Communication & Investor."— Transcript van de presentatie:

1 Slide 1 Financial CocktailNYSE Euronext Financial Cocktail NYSE Euronext JP Tanghe Vice President Barco n.v. President Corporate Communication & Investor Relations Bredene, 16 oktober 2008 Slide 1

2 Slide 2 Barco  Internationaal bedrijf, met hoofdzetel in Kortrijk, België en actief in meer dan 90 landen  Focus op professionele visualisatiemarkten wereldwijd  Genoteerd op NYSE Euronext Brussel  Omzet 2007: € 747 miljoen  EBIT 2007: € 57.5 miljoen  Ongeveer 3600 medewerkers  10% van omzet wordt geïnvesteerd in R&D, teneinde voortdurend de focus van ons productaanbod af te stemmen op de noden van onze klanten

3 Slide 3 Wereldwijdeaanwezigheid Wereldwijde aanwezigheid Belgium Denmark France Germany Israel Italy Poland Russian Federation Spain Sweden Switzerland Turkey UAE United Kingdom Asia China India Japan Malaysia Singapore South-Korea Taiwan Pacific Australia North America United States Georgia Ohio Oregon California Canada South America Brazil In vetjes = R&D en/of Manufacturing AmericasEMEAAPAC

4 Slide 4 Overzicht van de markten waarin Barco actief is

5 Slide 5 Media & entertainment (1)  Evenementen Bon JoviDetroit Car Show, USA

6 Slide 6 Media & entertainment (2)  Media Taylor Field Stadium, Canada UNIQA, Wenen, Oostenrijk JingXin building, Beijing, China

7 Slide 7 Media & entertainment (3)  Digitale cinema Kinepolis, Belgium

8 Slide 8 Security & Monitoring (1)  Broadcast TVN 24, PolandChannel 4, UK

9 Slide 9 Security & Monitoring (2)  Luchtverkeersleiding Airways New Zealand, ChristChurchSkyguide, Zurich, Switzerland

10 Slide 10 Security & Monitoring (3)  Telecom Reliance Infocomm, India

11 Slide 11 Security & Monitoring (4)  Veiligheid Camden County Council, UK

12 Slide 12 Security & Monitoring (5)  Defensie Shadow Tactical Ground Station, US ArmyFully Integrated Tactical System, EADS

13 Slide 13 Medical imaging Bumrungrad International, Bangkok, ThailandImelda Hospital, Bonheiden, Belgium

14 Slide 14 Presentation World Economic Forum, Davos, Switzerland

15 Slide 15 Simulation PSA France

16 Slide 16 Avionics Airbus A-380Honeywell Primus Apex, USA Beriev-200

17 Slide 17 Milieu - Maatschappelijke trends  Sterke focus op gezondheid en persoonlijk welzijn –Kost van de gezondheidszorg, levensverwachting, screening campagnes,...  Toenemende uitgaven voor vrijetijdsbesteding en entertainment –Sport, spelen, evenementen, themaparken, …  Veiligheidsgevoel in een onveilige wereld –9/11, grenscontrole, stadsleven, …  Stedelijke en wereldwijde mobiliteit –Verkeersfiles, tol op weggebruik, drukte in het luchtruim, …  Milieubewustzijn –Benodigdheden, inspectie,...  Investeringen inzake energievoorziening –Olie exploratie, electriciteitscentrales, pijpleidingen,  De snelle ontwikkeling van communicatie & toenemende persoonlijke informatie-uitwisseling –BlackBerry, mobiele video, draadloze overdracht, …

18 Slide 18 Structuur Barco heeft zich gericht op vier grote markten met een uitgesproken groeipotentieel: Out of Home Media Evenementen Digitale Cinema Integratie video & licht Verkeerscontrole en be- waking Broadcast & Telecom Defensie Soft Image Display Modality OEM Solutions Geavanceerde visualisatie Avionica Vluchtsimulatie Gemotoriseerde voertuigen Media & Entertainment Security & Monitoring Medical Imaging Avionics & Simulation

19 Slide 19 Omzet 2007: € 747 m (voortgezette bedrijfsactiviteiten)

20 Slide 20 Huidige economische trends  Ongunstige evolutie van de wisselkoersen  Groeiende onzekerheid over de wereldeconomie vertraagt de groei  Kredietcrisis zorgt voor uitstel van kapitaalintensieve investeringen in bepaalde markten

21 Slide 21 Waarnemingen Omzet Evolutie van brutowinst en vaste kosten Operationele winst Evolutie van het werkkapitaal

22 Slide 22 Omzet - Focus op groeimarkten In m€ +9.7% +5.4% +6.0% +10.9% +7.9% CAGR 8.4% (6.5%) niettegenstaande dalende USD +7.7% +7.0% +6.1%

23 Slide 23 Evolutie van brutowinst en vaste kosten  Afnemende brutowinst van 44% (2003) naar 39% (2007) –Veranderingen productmix –Evolutie van de dollar en onvermogen om “dollarisatie” voldoende te verhogen –Prijsdruk vanwege US concurrentie  Daling van de vaste kosten van 34% (2003) naar 31% (2007) in percentage van de omzet –Daling van R&D, S&M en G&A in % van de omzet maar stijging in absolute cijfers  Daling vaste kosten onvoldoende om afnemende brutowinst te compenseren

24 Slide 24 Operationele winst - EBIT 7.7% 7.5% 7.3% 10.6% 11% 60.7 EBIT Verdergezette operaties met marge % In m€ % 8.1% EBIT Zoals gerapporteerd met marge %

25 Slide 25 Evolutie werkkapitaal  Stijging van 31% (2003) naar 41% (2007) in percentage van de omzet voornamelijk ten gevolge van significante toename van voorraden in 2007  Belangrijkste oorzaken: –Verwachte omzetstijging werd niet verwezenlijkt op sommige markten in 2007 and 2008 –Supply chain niet voldoende flexibel

26 Slide 26 De trend ombuigen Hoe de omzet groei voortzetten? Hoe de winstmarge verbeteren? Hoe gebruik van werkkapitaal verbeteren?

27 Slide 27 Groei van de omzet Aandacht richten op winstgevende groeimarkten  Verwerven van strategische activiteiten –High End Systems (06/2008) –…  Verkoop van niet strategische activiteiten –BarcoVision (verkoop afgerond 30/09/2008) –Maritime Safety & Surveillance -> Thales (01/09/2008) –… m€ Marktomvang 2007 CAGR 07-11* Omzet Barco 2007** Marktaandeel 2007 Media & Entertainment 1,5299%31621% Security & Monitoring 1,3506%23217% Medical Imaging 4758%13027% Avionics & Simulation 8856%9110% * CAGR zal lager zijn dan gemiddeld als gevolg van economische recessie ** Geherformuleerd overeenkomstig nieuwe deelstructuur

28 Slide 28 Groei van de operationele winst Highlight: 5 markten die tot 50% van Barco’s groei zouden kunnen uitmaken in de komende jaren m€ Marktomvang 2007 CAGR Omzet Barco 2007 Marktaandeel 2007 Digital Cinema %3629% Out of Home Media 17623%2615% Video & Lighting Integration 350*16%309% Medical modality 2159%2311% Broadcast 27714%166% *TAM 2008

29 Slide 29 Kostenreductieplan - Overzicht  Analyse –Verbetering van operationele winst –Vooruitlopen op een verslechtering van de economische situatie  Doelstelling: structurele reductie van vaste kosten met € 30 m (10% van kosten) tegen eind Maximaliseren van interne samenwerking  Interne schaalgrootte benutten  Niet langer dupliceren van inspanningen en investeringen 2.Vereenvoudiging van de bedrijfsstructuur  Vereenvoudiging divisiestructuur  Vereenvoudiging organisatie en productiviteit van verkoop 3.Kostenbeperkende maatregelen  Verminderen van operationele kosten 4.Verkoop van niet strategische activiteiten  Selectiviteit inzake combinatie markt/product  Voortdurend investeren in winstgevende activiteiten

30 Slide 30 Reductie van het werkkapitaal Verbeteren voorraadbeheer Beter innen van facturen (Customer to Cash)

31 Slide 31 Voorraadbeheer verbeteren Door specifieke acties  voorraad verminderen met 50 tot 70 m € tegen eind 2009

32 Slide 32 Handelsvorderingen Met 20% verminderen tegen eind 2009 ¼ daarvan nog in 2008

33 Slide 33 Hoofdpunten om mee te nemen  Groeipotentieel wordt uitsluitend vertraagd door de economische recessie –Een verschuiving naar nieuwe technologieën zal zich blijven doorzetten –Barco’s visualisatieproducten zullen de ROI van onze klanten blijven verbeteren  Barco neemt drastische maatregelen om de kostenstructuur te verbeteren en interne synergiën te verwezelijken met het oog op een structurele verbetering van de operationele winst  Verbeteringen inzake werkkapitaal hebben een traag effect maar verdere maatregelen worden genomen en zullen hun doel bereiken


Download ppt "Slide 1 Financial CocktailNYSE Euronext Financial Cocktail NYSE Euronext JP Tanghe Vice President Barco n.v. President Corporate Communication & Investor."

Verwante presentaties


Ads door Google