De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bewonersplatform Zuidas, 22 maart 2012 Trends en beleid in de Amsterdamse retail Drs. C.J. Dippel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bewonersplatform Zuidas, 22 maart 2012 Trends en beleid in de Amsterdamse retail Drs. C.J. Dippel."— Transcript van de presentatie:

1 Bewonersplatform Zuidas, 22 maart 2012 Trends en beleid in de Amsterdamse retail Drs. C.J. Dippel

2 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 1

3 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 2 Aanleiding •Vaststelling door B&W op 20 december 2011 •Beleidsnota: Amsterdam winkelstad: Een kwaliteit aan winkelgebieden

4 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 3 Detailhandelsbeleid: Wat is het? •Centraalstedelijke beleid •Tijdvak •Ruimtelijk beleid

5 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 4 Detailhandelsbeleid: Wat zijn de doelstellingen? •Versterken en borgen van het gevarieerde winkelmilieu •Versterken en borgen van de fijnmazige structuur van winkelgebieden met aanbod in dagelijkse artikelen

6 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 5 Trend 1: Behoefte aan verschillende winkelgebiedkwaliteiten

7 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 6 Trend 1: Behoefte aan verschillende winkelgebiedkwaliteiten

8 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 7 Trend 1 en beleid: Behoefte aan verschillende winkelgebiedkwaliteiten •Winkels zijn geclusterd; geen losse winkels •In sommige straten winkels bijbouwen •Eén aanspreekpunt via Accommodatieteam •Vergroten organisatiegraad van ondernemers

9 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 8 Trend 2: Behoefte aan steeds grotere winkels

10 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 9 Trend 2: Behoefte aan steeds grotere winkels

11 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 10 Trend 2 en beleid: Behoefte aan steeds grotere winkels •In sommige straten meer (grotere) winkels •In sommige gebieden brancheverruiming

12 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 11 Trend 2 en beleid: Behoefte aan steeds grotere winkels •In sommige straten meer (grotere) winkels

13 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 12 Trend 2 en beleid: Behoefte aan steeds grotere winkels

14 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 13 Trend 2 en beleid: Behoefte aan steeds grotere winkels •In sommige gebieden brancheverruiming

15 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 14 Trend 2 en beleid: Behoefte aan steeds grotere winkels

16 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 15 Trend 3: Toenemende verkoop via internet

17 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 16 Trend 3: Toenemende verkoop via internet

18 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 17 Trend 3: Toenemende verkoop via internet

19 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 18 Trend 3 en beleid: Toenemende verkoop via internet •Zuinig zijn met nieuwbouw van winkels •Webwinkels op bedrijventerreinen zijn geen winkel

20 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 19 Trend 4: Steeds minder buurtwinkels

21 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 20 Trend 4 en beleid: Steeds minder buurtwinkels •Winkels zijn geclusterd; geen losse winkels •Zuinig zijn met nieuwbouw van winkels •Terughoudend met brancheverruiming

22 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 21 Detailhandelsbeleid: Wat is de doelstelling? •Versterken en borgen van het gevarieerde winkelmilieu •Versterken en borgen van de fijnmazige structuur van winkelgebieden met aanbod in dagelijkse artikelen

23 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 22 Detailhandelsbeleid: •Vragen?

24 22 maart 2012 Amsterdam Winkelstad 23


Download ppt "Bewonersplatform Zuidas, 22 maart 2012 Trends en beleid in de Amsterdamse retail Drs. C.J. Dippel."

Verwante presentaties


Ads door Google