De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stage Double Check Kerntaak 3A. Kerngegevens  Social Media  Naamsbekendheid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stage Double Check Kerntaak 3A. Kerngegevens  Social Media  Naamsbekendheid."— Transcript van de presentatie:

1 Stage Double Check Kerntaak 3A

2 Kerngegevens  Social Media  Naamsbekendheid

3 Moodboard

4 Promotieplan  Probleemstelling  Naamsbekendheid, stimulatie verkoop  Promotiedoelstelling  Verhoogde merkbekendheid, aantal likes, 3% omzet  Doelgroep  Ambitieus, stijlvol, creatief

5 Media-inzet  Social Media Facebook Twitter Pinterest  ing  Trade Mart

6 Facebook

7 Twitter

8 Pinterest

9 Tijdsplanning DatumPromotiemiddelActiviteitUit te voeren doorOpmerkingen Promotieplan uitwerken Liza Ossewaarde Promotieplanning maken Liza Ossewaarde Social Media, e- mailing en beurs Ideeën uitwerkenLiza Ossewaarde Social Media Pagina’s ontwikkelen voor Facebook, Youtube, Twitter en Pinterest Liza Ossewaarde Social Media Visueel beeldmateriaal verzamelen Liza Ossewaarde Social Media Online zetten van de platforms. Met teksten en beeldmateriaal Liza Ossewaarde Beurs Klanten vertellen over onze merken en collecties Liza Ossewaarde & Angelique van de Weijenberg Elke maandag in Trade Mart Utrecht Ontwerp makenLiza Ossewaarde ReflectieverslagLiza Ossewaarde Presentatie van promotiemateriaal Liza Ossewaarde Evaluatie promotieplanLiza Ossewaarde

10 Verbetervoorstellen  Niet teveel nadenken voor als je iets post op Facebook.  Doordat er veel gefacebookt wordt valt Twitter al in de minderheid.  Op de website van Double Check icoontjes van Social Media met een hyperlink gelijk naar de betreffende Social Media pagina.  Ook is het een goed idee om je meer te storten op Facebook en Pinterest.  Ik zou Youtube verwijderen ik vind het niet zo relevant dat je een pagina hebt met video’s.  Ook is het belangrijk dat de foto’s die je post in de juiste grote staan, anders krijg je wazige afbeeldingen.

11 Stage Double Check Kerntaak 2

12 Onderzoeksopzet  Commercieel probleem Ina Kent  Probleemstelling: Double Check wil graag haar nieuwe tassenmerk Ina Kent promoten. Hoe ga ik ervoor zorgen dat de klanten dit in hun assortiment opnemen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze consumenten deze tas gaan kopen.  Deelvragen Concurrentie, doelgroep, omgevingsfactoren

13 Scoresysteem met weging Naam bedrijfCriteriumWegingScore 1 – 4 Totale score Fred de la BretoniereNaamsbekendheid248 Locatie0.542 Website133 Social Media1.546 Totale score19 MY paperbagNaamsbekendheid236 Locatie Website122 Social Media1.511,5 Totale score11 O MY BAGNaamsbekendheid224 Locatie0.521 Website133 Social Media1.534,5 Totale score12.5 Studio JUXNaamsbekendheid212 Locatie0.521 Website133 Social Media1.534,5 Totale score10.5 FABNaamsbekendheid248 Locatie Website144 Social Media1.546 Totale score19.5

14 Conclusies 1. FAB 2. Fred de la Bretoniere 3. O MY BAG 4. MY Paperbag 5. Studio JUX

15 USP De tassen van Ina Kent zijn op verschillende manieren te dragen.

16 Omgevingsanalyse Conclusies Deskresearch  Social Media promotiemiddel  Pinterest  Markt in verzadiging  Koopkracht daalt  Tassen Ina Kent; trendkleuren, leer  Groei Facebook  Goedkoop is duurkoop  Duurzaam verantwoord  Oplichting; piraterij

17 Conclusies fieldresearch Wilt u voor een duurzame tas meer betalen? FrequencyPercentValid Percent Cumulative Percent ValidJa3468,068,068,0 Nee1326,0 94,0 Geen antwoord 36,0 100,0 Total50100,0 Vindt u het belangrijk dat de tas duurzaam geproduceerd is? FrequencyPercentValid Percent Cumulative Percent ValidTotaal niet612,0 Niet erg48,0 20,0 Belangrijk1326,026,046,0 Zeer belangrijk 2754,054,0100,0 Total50100,0

18 Conclusies fieldresearch  Duurzaam geproduceerd  Promoten via Social Media  Groot assortiment  Ecologisch verantwoord  Lang hengsel  Materiaal Vindt u de promotie via Social Media belangrijk? Frequ encyPercent Valid Percent Cumulativ e Percent Validonbelangrijk36,0 Minder belangrijk 1020,0 26,0 Belangrijk1632,032,058,0 Zeer belangrijk 2040,040,098,0 Geen antwoord12,0 100,0 Total50100,0

19 Crosstabs  Duurzaam; meer betalen  Promotie Social Media; actief Facebook  Duurzame consumenten; materiaal

20 Aanbevelingen  De tassen van Ina Kent vooral blijven verkopen  Social Media opzetten en actief gaan gebruiken  Wel nog even Pinterest goed onder de aandacht brengen, want er wordt nog niet super veel gebruik van gemaakt.  Het is van groot belang om te proberen met Ina Kent in magazines te verschijnen.  Vooral een breed assortiment blijven houden  Ervoor zorgen dat de winkels die Ina Kent verkopen, goed ingelicht worden en uitgebreid kunnen informeren over Ina Kent.  De tassen via visueel beeldmateriaal promoten, is een heel sterk belangrijk punt.


Download ppt "Stage Double Check Kerntaak 3A. Kerngegevens  Social Media  Naamsbekendheid."

Verwante presentaties


Ads door Google