De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Lifestyle-bladen voor de vrouw Libelle Flow Grazia Gemaakt door: Michelle van den Bosch Tutorgroep 3.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Lifestyle-bladen voor de vrouw Libelle Flow Grazia Gemaakt door: Michelle van den Bosch Tutorgroep 3."— Transcript van de presentatie:

1

2 Lifestyle-bladen voor de vrouw Libelle Flow Grazia Gemaakt door: Michelle van den Bosch Tutorgroep 3

3 •Veelzijdig aanbod van informatie bijv. mode, tuin, gezondheid, enz. •Mooie vormgeving door veel verschillende manieren (diverse lettertypes) •Ze gebruiken in hun blad ook de “normale vrouw”.

4 •Het heeft een mooie vormgeving, door bijv. het gebruik van allerlei soorten papier. •De Flow biedt elke keer een mini-boekje aan •Vele tips om uit te voeren, voor me-time…

5 •De Grazia wordt wekelijks aangeboden •Geeft een veelzijdige selectie van mode en beroemdheden •Het geeft ook informatie met betrekking tot film, muziek en vakantie.

6 Doelgroep Libelle De Libelle-lezeres is tussen de 28 en 55 jaar en is meestal lid van een meerpersoonshuishouden. Ze stelt haar gezin voorop en hecht veel waarde aan de toekomst van haar kinderen. De Libelle- lezeres staat actief in het leven en onderneemt graag dingen. Ze heeft belangstelling voor uiterlijk en verzorging. Ook is er interesse voor decoratie en tuin en koken wordt gedaan met plezier.

7 Doelgroep Flow Flow richt zich op vrouwen van 30 tot 45 jaar. De lezeressen zijn redelijk hoog opgeleid, zijn werkend en hebben meestal kinderen. De lezeres wil een tijdschrift dat rust brengt, blij maakt, oplossingen biedt, relativeert en er eigenlijk helemaal voor henzelf is.

8 Doelgroep Grazia De Grazia is gericht op een lezeres die graag snel op de hoogte wordt gebracht van mode, beauty, beroemdheden, human interest en lifestyle. Ze wil over van alles mee kunnen praten. De Grazia richt zich op een jongen werkende vrouw met smaak. Ze wil een blad die een uitgebreide en goede selectie geeft van de grote hoeveelheid aan informatie die er aangeboden wordt.

9 Functie voor de lezeres Elk blad heeft zo zijn eigen doelgroep, maar hoe kijkt een bepaalde doelgroep naar de andere bladen Interview met: - vrouw - 55 jaar - huishouden met 2 kinderen, ouder dan 14 jaar - 24-uur werkweek.

10 -Waarom leest u de Libelle? Ter ontspanning en voor tips met betrekking tot wonen, human interest, toerisme en gezondheid. - Waarom kiest u voor de Libelle en niet bijv.de Margriet? De Libelle heeft een leukere opzet en ik heb er meer bekendheid mee. - Wat spreekt u het meeste aan in de Libelle? De columns, als eerste lees ik de column van Juul. - Waarom leest u de Flow? Het geeft vrolijkheid door de leuke vormgeving en vooral voor de human interest. - Waarom de Flow en niet de Happinez? De Flow heb ik leren kennen door anderen en lees het maar soms. - Waarom leest u de Grazia? Het geeft ontspanning, maakt nieuwsgierig naar de beroemdheden (+ roddels). Daarnaast ook voor de mode en human interest. - Waarom de Grazia en niet bijv. de Glamour? De Grazia is goedkoper en geeft een combinatie tussen roddel en mode. - Wat is favoriet van deze drie? Op één staat de Libelle, op twee de Flow en op drie de Grazia. - Waarom leest u dan toch de Flow en de Grazia als Libelle uw favoriet is? Het geeft ontspanning en afleiding, daarnaast is het leuk om deze bladen door te lezen om zo met jongeren er over te hebben. Het interview


Download ppt "Lifestyle-bladen voor de vrouw Libelle Flow Grazia Gemaakt door: Michelle van den Bosch Tutorgroep 3."

Verwante presentaties


Ads door Google