De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mijn persoonlijke ervaringen … met IT uit India Jeroen van Rooden NGI Jaarcongres 12 december 2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mijn persoonlijke ervaringen … met IT uit India Jeroen van Rooden NGI Jaarcongres 12 december 2006."— Transcript van de presentatie:

1 Mijn persoonlijke ervaringen … met IT uit India Jeroen van Rooden NGI Jaarcongres 12 december 2006

2 Introductie Jeroen van Rooden Is*: Regional Director Financial Services HCL Technologies Was: Senior VP Business/IT Development & Innovatie AEGON Nederland *- Chairman ITSMF Netherlands - Lecturer at the Information Management Academy of the Dutch Government - Member of Advisory Board IT master program Delft University

3 Ervaringen in bullet points  Mijn historie met ‘offshore IT’  Onze waarnemingen in 2002  Evaluatie pilots in 2004  Waarom ik mijzelf heb ‘ge-offshored’…  Mijn ervaringen

4 Mijn historie met ‘offshore IT’  Mei ‘01 – RfP Outsourcing Spaans Backoffice Systeem (Satyam)  Nov. ‘01 – ‘Partners in Business’: Call from India (film) – ‘Partners in Business’: fact finding bij Bank of Scotland in Londen (Xansa)  Mei ‘02- Fact finding I (Atos Origin, EDS, TCS)  Nov.’03- Fact finding II (TCS, HCL, EDS, LogicaCMG, Infosys)  1e hj. ‘04- Offshore pilot projecten (LogicaCMG, TCS)  Juni ’04- Fact finding III (Mindtree, Wipro)  Aug. ’04- RfP procedure offshore partnership  Nov. ’04- Partnerselectie en Offshore Strategie  1/1/06- Van AEGON naar HCL

5 Waar ben ik geweest?

6 Onze waarnemingen in 2002  Wat betreft off shore zijn er wel degelijk kansen om via lage TCO naar hoge performance te komen  IT en backoffice zijn zeer reële mogelijkheden  Als je nu begint, waar eindig je dan? (Volgt de dienstensector de industrie?)  Zeer professionele bedrijven die weten waarover ze het hebben  Grote mate van empathie  Diversiteit in offshore modellen  Er wordt meer over gesproken dan er daadwerkelijk is gerealiseerd (enig volume in ICT; BO aan het begin; CC niet-Engels non-existent)  Zaken doen in India is niet iets voor tere zielen  Wij zullen zelf strakker moeten zijn in standaarden en in discipline  Dealen en wheelen t.a.v. CMM 5 werkt niet  Ook onze IT moet professionaliseren!  Let op redundantie in het off shore business mode

7 Evaluatie pilot projecten 2004  Er is een business case  Communicatie is een key issue (en een uitdaging)  Nederlanders moeten het Engels beheersen  Zelfs database conversies zijn stevige projecten  Discipline in management is een noodzaak (de fabriek staat snel stil)  Kwaliteit van de projectmedewerkers is echt goed  Indiers zijn niet zo assertief als de Nederlanders (!)  Duwen op tijd leidt tot concessies aan de kwaliteit  Discipline en accuraatheid moet al in het RfP proces beginnen (rapportage!)  Visa  SARS

8 Ervaringen  Het speelveld is aan het veranderen  Belang van ‘governance’ (rollen en verantwoordelijkheden)  Communicatiekloof: uitdagingen in taal, medium en boodschap  Van 1 of 2 naar 3 cultuurkloven  Persoonlijk contact is randvoorwaarde  Discipline vanaf het begin  CMM 2 meets CMM 5  Concept meets process  Aandacht nodig voor ondersteunende processen  ‘Offshore IT’ is een enorme verandering, zowel in het Westen als in India  Praktische implicaties (‘waar je allemaal niet aan denkt’)  ‘Offshore’ is al bijna irrelevant, het gaat om internationalisering


Download ppt "Mijn persoonlijke ervaringen … met IT uit India Jeroen van Rooden NGI Jaarcongres 12 december 2006."

Verwante presentaties


Ads door Google