De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Controle Commissie Goed voorbereid het water op Kamprechtertraining 15 december 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Controle Commissie Goed voorbereid het water op Kamprechtertraining 15 december 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Controle Commissie Goed voorbereid het water op Kamprechtertraining 15 december 2007

2 Controlecommissie  Werkterrein  Taken & werkzaamheden  Invulling

3 Werkterrein

4 Taken controle commissie  Hoofdtaken  Veiligheid  Eerlijkheid (Gelijke kansen) (Gelijke kansen)

5 De taken volgens RvR  RvR 73.1 Onder verantwoordelijkheid van het hoofd van de controlecommissie controleert de controlecommissie of het materieel en de roeiers aan de reglementen voldoen.  RvR 73.2 De leden van de controlecommissie laten ploegen wier materieel, roeiers en/of stuurlieden niet voldoen aan het gestelde in de reglementen niet uitvaren. Zij melden dit aan de wedstrijdleider.

6 Invulling functie  “Weerbare manager”  Consequent en strikt  Bedacht op trucs en problemen  Uitstekend op de hoogte  “Wijkagent op zijn ronde”  Hulpvaardig, informatief  Alert  Gerespecteerd

7 Werkzaamheden  Controle van: - Materieel - Bemanning  Hulpverlening - Materiaalpech - EHBO  Aan- en afvaart

8 Controle van:  Materieel (17 & 18 RvR): - Boegbal - Voetenbord - Stuurplaats - Botengewicht & -ballast - Randen van bladen - Apparatuur

9 Daarom… de boegbal

10 Boegbal - goed Vereisten – 17.1 RvR  bescherming en zichtbaarheid (wit)  massieve rubberbal diameter min. 4 cm  aangegoten rubber schede die de punt omvat

11 Boegbal - goed goed vast vast gekit op C4 goed vast vast gekit op C4 Vereisten – 17.1 RvR  bescherming en zichtbaarheid (wit)  massieve rubberbal diameter min. 4 cm  aangegoten rubber schede die de punt omvat veel tape, wel vast veel tape, wel vast

12 Boegbal - goed goed vast een geheel met de boot vast gekit op C4 goed vast een geheel met de boot vast gekit op C4 Vereisten – 17.1 RvR  bescherming en zichtbaarheid (wit)  massieve rubberbal diameter min. 4 cm  aangegoten rubber schede die de punt omvat  voorsteven met zelfde bescherming veel tape, wel vast en zichtbaarheid

13 Boegbal - fout niet passend scherpe slotbout gescheurde bovenkant niet passend scherpe slotbout gescheurde bovenkant niet goed vast scherpegescheurde zijkant bootnummerbevestiging bootnummerbevestiging

14 Voetenbord of schoenen - goed Vereisten  onmiddellijk los  zonder handen

15 Voetenbord of schoenen - goed Vereisten  onmiddellijk los  zonder handen gloedje nieuw zit wel goed, gloedje nieuw zit wel goed, maar niet voor lang maar niet voor lang duurzame duurzame hielstrings hielstrings werking werking

16 Voetenbord of schoenen - fout leertje kapot veter kapot veter te lang leertje kapot veter kapot veter te lang touw zonder functie veel touw, zonder functie doorgelust touw zonder functie veel touw, zonder functie doorgelust

17 Stuurplaats

18 Controle van:  Bemanning (73 RvR) - Ploegsamenstelling - Kleding - Gewichten - Doping

19 Weging

20 De weging  Artikel 43.1 RvR  Bij nationale wedstrijden moet het wegen van lichte roeiers plaatsvinden op een geijkte weegschaal op elke wedstrijddag tussen één en twee uur voor hun eerste race van het betreffende veld  Artikel 43.2 RvR  Bij nationale wedstrijden moet het wegen van stuurlieden plaatsvinden op een geijkte weegschaal op elke wedstrijddag tussen één en twee uur voor hun eerste race van de dag

21 De gewichten  Lichte roeier:  Gemiddelde gewicht van een ploeg, in roeitenue, niet hoger dan 70kg  Gewicht van iedere roeier afzonderlijk niet hoger is dan 72,5 kg.  Het maximum gewicht van een lichte skiffeur is 72,5 kg.  Lichte roeister:  Gemiddelde gewicht van een ploeg, in roeitenue, niet hoger dan 57 kg  Gewicht van iedere roeister afzonderlijk niet hoger is dan 59 kg.  Het maximum gewicht van een lichte skiffeuse is 59 kg.  Ergometerwedstrijden  Lichte heren: 75 kg  Lichte dames: 61,5 kg  Hierbij geldt geen maximum gemiddeld gewicht voor een ploeg.  Wintergewicht:  In de periode van 1 september tot en met 31 januari:  2,5 kg hoger dan gestelde maximum individuele en gemiddelde gewichten.

22 De gewichten  Stuurlieden bij mannen:  Min. 55kg  In roeitenue  Max 10 kg ballast  Stuurlieden bij vrouwen of mix-ploegen:  Min. 50kg  In roeitenue  Max 10 kg ballast  Stuurlieden bij junioren 16 of jonger  Geen minimum gewicht  Let op:  Alle stuurlieden minimaal 12 jaar  Junioren ploegen moeten worden gestuurd door junioren

23 De weging opzetten  Controles vooraf  Controleer of beide weegschalen hetzelfde gewicht aangeven & corrigeer indien nodig  Vraag aan je voorgangers met welke zaken zij te maken hebben gehad.  Taakverdeling  Blokwisseling als er even niemand gewogen hoeft te worden.  Betrek overige CC indien nodig (bijv. grote drukte)  Laat één persoon de weeglijst bijhouden en de andere de gewichten lezen.

24 De weging zelf  Tijdstip van wegen  Roeiers meestal ruim van tevorenaanwezig  Proefweging moet open zijn  CC geeft aan wanneer het tijd is voor welk veld.  Het is niet vastgelegd hoe je het wegen vervolgens organiseert.  Verschillende methoden  roeiers één voor één op roepen  roeiers zelf hun volgorde bepalen (zij moeten naam noemen)  zwaarste roeier eerst te wegen; •voorkomt dat de laatste roeier uitgewogen wordt  Stuurlieden samen met ploeg wegen niet verplicht  Let op de kleding: incorrect gekleed => niet oproepen!

25 Weegprocedure  Invullen gewichten  Vul in hoeveel een individuele roeier of stuur boven of onder zijn gewicht zit. •Bijv. –3,25 en +2,85  Maak optelling  Zet onderaan de lijst de optelsom van de afwijkingen neer •Bijv. -0,4 (in dit voorbeeld)  Valideer  Zet een krul dat het goed is  Te zwaar?  Nogmaals proberen mag, tot 1 uur voor de wedstrijd  De gehele ploeg tegelijk, niet alleen de roeier die te zwaar was  Communicatie  Definitief uitgewogen? Ballast? Andere wetenswaardigheden?  Direct doorgeven aan de wedstrijdleiding.

26 Hulpverlening:  Materiaal - Materiaalpech  Bemanning - EHBO

27 Aan- en afvaart regelen

28 Aan- en afvaart  Werking controlecommissie in lijn met internationale toernooien: - Aan en afvaart strikt gescheiden - 100 % controle - Goede administratie & communicatie - Verkeersregels op en bij de vlotten

29 Vragen?


Download ppt "Controle Commissie Goed voorbereid het water op Kamprechtertraining 15 december 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google